Το Superb είναι εδώ και μια 23ετία (από το 2001) η ναυαρχίδα της Skoda. Μετρά ήδη 4 γενιές, με την τελευταία να παρουσιάζεται πέρσι και εν πολλοίς να κατευθύνει στον σχεδιαστικό προσανατολισμό της σημερινής γκάμας των Τσέχων. Το Superb, όμως, δεν είναι μόνο ντιζάιν και λούσα. Αυτό που βλέπουμε είναι ένα από τα ισχυρότερα της Ευρώπης, έχοντας την ικανότητα να φέρει σε δύσκολη θέση ακόμα και ολοκαίνουργιες Porsche 911!
Από το εργοστάσιο, το κορυφαίο Superb είναι καθόλα ικανό για 0-100 χλμ./ώρα στα 5,8 δλ. (5,5 δλ. αυτό με το 272, που από το 2019 συνεργάζεται με 7άρι αντί 6άρι DSG) και ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική στα 250 χλμ./ώρα. Ο 2λιτρος τούρμπο του VW Group δεν απαρνήθηκε σε καμία του μορφή τη βελτίωση, οπότε τα «πειραγμένα» Skoda δεν σπανίζουν. Το Superb Estate Sleeper Edition, όπως πολύ εύστοχα ονομάζεται (sleeper = δεν του φαίνεται η δύναμη), αποτελεί δημιουργία της αγγλικής RE Performance. Τους ίδιους ανθρώπους, δηλαδή, πίσω από το αξεπέραστο ρεκόρ των 365 χλμ./ώρα στα χρονικά της Skoda.
Εμφανισιακά, δεν υπάρχει το παραμικρό που να αποκλίνει της εργοστασιακής κατάστασης. Μόνο η χαμηλωμένη ανάρτηση (-50 χλστ.) και το μικρότερο κενό των τροχών από τους θόλους κάπως σε ψιλιάζουν, αλλά το πολύ να νομίσεις ότι φοράει ελατήρια χαμηλώματος. Άντε να προσέξεις και τους μεγάλους δίσκους πίσω από τις «μαμά» ζάντες, που συνοδεύονται από 6πίστονες δαγκάνες της AP Racing. Πρέπει να ανοίξεις το καπό για να αντιληφθείς ότι μπροστά σου, έχεις έναν κυνηγό sportscars, ενδεχομένως και supercars.
O 2.0 TSI φιλοξενεί νέο υπερτροφοδότη, μεγαλύτερο intercooler, μπεκ υψηλής παροχής, νέα εξάτμιση και -εξυπακούεται- αναπρογραμματισμένο εγκέφαλο. Το τελικό αποτέλεσμα είναι 480 άλογα και πάνω από 660 Nm ροπής, που εννοείται καταλήγουν σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος 4Motion και του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Πρακτικά, μιλάμε για 200 άλογα και κοντά 310 Nm παραπάνω σε σχέση με το εργοστάσιο (280 ίπποι και 350 Nm), ενώ -για να φέρουμε και την 911 στην κουβέντα- ρίχνει σχεδόν 100 ίππους στη βασική 992 Carrera (394 άλογα)! Επιδόσεις δεν ανακοινώνονται, αλλά τα ευκόλως εννοούμενα… Καμία σχέση με τα 5,8 δλ. του εργοστασιακού στο 0-100, ενώ πιθανόν να έχει αποχωρήσει (ή έστω μετατοπιστεί προς τα πάνω) ο κόφτης των 250 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με φουλ δέρματα στο εσωτερικό (Laurin & Klement έκδοση είναι αυτή), συνοδεία όλων των εργονομικών αρετών του κανονικού Superb Estate (βλέπε πορτμπαγκάζ από 660 ως 1.950 λίτρα).