Ανά τον κόσμο κυκλοφορούν μερικές εξαιρετικά δυνατές και γρήγορες Octavia. Η βελτιωσιμότητα τόσο του 1.8 20VT στην πρώτη, όσο και του 2.0 TSI στις επόμενες, καθιστούν το μεσαίο Skoda εξαιρετική πλατφόρμα αύξησης της ισχύος και βελτίωσης των επιδόσεων. Σαν αυτή που βλέπουμε, όμως, δεν υπάρχει καμία άλλη.
Η εν λόγω Octavia RS είναι ντυμένη στα χρώματα της Skoda Motorsport, όμως δεν έχει καμία σχέση με τους αγώνες ράλλυ. Ούτε τις στροφές. Σχεδιάστηκε από τη Skoda Μεγάλης Βρετανίας πριν 10 χρόνια, σε συνεργασία με το περιοδικό Evo, προκειμένου να γίνει το ταχύτερο Skoda όλων των εποχών και απώτερο σκοπό, τα ρεκόρ ταχύτητας. Όπως βλέπουμε, οι ομοιότητες με το αυτοκίνητο παραγωγής είναι αρκετές. Σίγουρα, το εσωτερικό είναι απογυμνωμένο και διαθέτει roll cage, η ανάρτηση είναι νέα και χαμηλωμένη κατά 78 χλστ., υπάρχει αλεξίπτωτο προς ενίσχυση των φρένων, το σασί είναι ενισχυμένο και ο κινητήρας βελτιωμένος, όμως δεν απέχει πάρα πολύ από τις facelifted Octavia5 RS που βλέπουμε στους δρόμους.
Ο 2λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο απέκτησε μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή και νέες ECU-εξάτμιση, όμως κατά βάση παρέμεινε εργοστασιακός. Το ίδιο και το κιβώτιο, το οποίο δεν είναι αυτό της RS αλλά της έκδοσης Greenline, που διέθετε μακρύτερες σχέσεις. Οι κλειστοί πλαϊνοί αεραγωγοί του προφυλακτήρα και οι ζάντες-«ταψιά» φρόντιζαν για τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, ούτως ώστε να καθίστανται εφικτές ταχύτητες άνω των 320 χλμ./ώρα. Αυτός ήταν ο αρχικός στόχος.
Τον Ιούνιο του 2011, στη λίμνη Bonneville των Η.Π.Α., ο Richard Meaden (τότε αρχισυντάκτης του Evo), πήρε θέση πίσω από το τιμόνι και πάτησε τέρμα το γκάζι. Οι πρώτες 5 φορές που το έκανε, στέφθηκαν με απόλυτη αποτυχία. Το καλύτερο πέρασμα έδειξε 314,92 χλμ./ώρα και ο ορίζοντας των 320+ χλμ./ώρα φαινόταν να χάνεται. Με την 6η -και καλύτερη, όπως αποδείχτηκε- όμως, το κοντέρ έφτασε στα 325,32 χλμ./ώρα. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά αργότερα έφτασε στα 347,61 χλμ./ώρα και τελικά σημείωσε μέγιστη ταχύτητα 365,44 χλμ./ώρα! Όλα αυτά από μια Octavia 600 ίππων, που δούλευε στα 1,93 bar.
Μέχρι σήμερα παραμένει το ταχύτερο Skoda, αλλά και το ταχύτερο αυτοκίνητο μέχρι 2 λίτρα, όλων των εποχών!