Με ελάχιστες εξαιρέσεις, κάθε γενιά ενός νέου αυτοκινήτου είναι μεγαλύτερη και βαρύτερη από την προηγούμενη. Συμβαίνει εδώ και δεκαετίες, εν μέρει από τους αυστηρότερους κανονισμούς ασφαλείας, αλλά και λόγω της αύξησης του εξοπλισμού, της τεχνολογίας και των συστημάτων που διαθέτει ένα τετράτροχο. Τάση από την οποία δεν ξεφεύγουν ούτε οι σπορ κατασκευές, σαν την Porsche 911.
Το εμβληματικό sportscar παρουσιάζει μια από τις πιο εντυπωσιακές αυξήσεις στις διαστάσεις και το βάρος, συγκριτικά με την αρχέγονη 911 του 1964. Η Porsche αναγνωρίζει την κατάσταση, όπως δηλώνει ο επικεφαλής σχεδίασης Michael Mauer, προσπαθώντας να προσαρμόζεται κάθε φορά όσο το δυνατόν καλύτερα: «Η νομοθεσία γύρω από την ασφάλεια κυρίως επηρεάζει το βάρος και το μέγεθος ενός αυτοκινήτου, συμπαρασύροντας τις αναρτήσεις, το μέγεθος των τροχών, των φρένων και όλων των σχετικών εξαρτημάτων. Η 911 πράγματι είναι πολύ πιο μεγάλη και βαριά σε σχέση με πριν 20 ή 30 χρόνια, αλλά αν συγκρίνουμε και το πόσα άλογα είχε τότε με το πόσα έχει σήμερα, καταλαβαίνουμε ότι οι εξελίξεις είναι αναπόφευκτες».
O Mauer εξηγεί το πόσο δύσκολο είναι να συνδυάζεις τόσες διαφορετικές ανάγκες, σε συνάρτηση με τη διατήρηση μιας διαχρονικής σχεδιαστικής παράδοσης που κρατάει 60 χρόνια: «Προσωπικά θα ήθελα πολύ να δημιουργήσω μια μικρή και ελαφριά 911, όπως παλιά. Όμως πρέπει διαρκώς να βρίσκουμε τις σωστές αναλογίες, την ισορροπία αν θέλετε, μεταξύ των απαιτήσεων της νομοθεσίας, των αναγκών των αγοραστών και την παράδοση, την ταυτότητά μας ως εταιρία». Για να έχουμε μια εικόνα της εξέλιξης των ειδών, πηγαίνουμε 20 χρόνια πίσω και στην 996.
To 2004 η βασική 911 έπαιρνε κίνηση από έναν ατμοσφαιρικό εξακύλινδρο boxer 3.6 λίτρων, με απόδοση 320 ίππων και 370 Nm. Ο συνδυασμός του με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τα 1.370 κιλά του αμαξώματος, έφερναν το χρόνο του 0-100 χλμ./ώρα στα 5,1 δλ. και την τελική κοντά στα 280 χλμ./ώρα. Η σημερινή 911 Carrera τώρα, ναι μεν ζυγίζει σχεδόν 200 κιλά παραπάνω (1.560 κιλά), αλλά έχει κι έναν διτούρμπινο εξακύλινδρο 3.0λτ. boxer να παράγει 394 ίππους και 450 Nm. Μέρος του έξτρα βάρους οφείλεται στο 8άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (δεν υπάρχει χειροκίνητο), αλλά εξίσου πολλά εύσημα του αναλογούν για τα 4,1 δλ. στο 0-100 και τα 294 χλμ./ώρα τελικής. Την ίδια στιγμή, δεν τίθεται σύγκριση για εξοπλισμό, τεχνολογία και παρουσία ηλεκτρονικών συστήματων.