Η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και σίγουρα δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς με μιας στη συνηθισμένη ερώτηση «ποιο αυτοκίνητο να αγοράσω;». Καταρχήν θα πρέπει να προσδιοριστεί ένα εύρος τιμής και οι ανάγκες που είναι σε προτεραιότητα. Στην περίπτωση λοιπόν που τα διαθέσιμα χρήματα βρίσκονται στην περιοχή των 19.000-20.000 ευρώ και θέλει ο ενδιαφερόμενος ένα αμάξι που να είναι ευέλικτο, με άνετους χώρους και λίγο πιο ψηλό από ένα χάτσμπακ, τότε το Hyundai Bayon αποτελεί μια κατάλληλη λύση.

Το μικρό SUV της Hyundai εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο όλα τα παραπάνω ζητούμενα, από την αρχική κιόλας έκδοση των 18.990 ευρώ. Σε αυτά τα λεφτά διατίθεται το Bayon 1.2 MPi 79 PS Premium, ενώ με 1.500 ευρώ επιπλέον πωλείται το ίδιο μοντέλο με τον ισχυρότερο turbo κινητήρα 1.0 T-GDI 100 PS (από 20.490 ευρώ). Το επίσης πολύ θετικό με το Bayon, είναι ότι από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού εφοδιάζεται με τα πάντα: 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής πολυμέσων 10,25 ιντσών με εργοστασιακή πλοήγηση και τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai Bluelink, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 195/55 κ.λπ. Συνεπώς δεν του λείπει τίποτα, συν του ότι το αυτοκίνητο είναι πλήρως καλυμμένο για μια 5ετία μέσω της εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων.
To Bayon με το αιχμηρού σχεδιασμού αμάξωμα των 4.180 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.500 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.580 χλστ., τοποθετείται ιδανικά μεταξύ των πιο μεγάλων supermini των 4 μέτρων μήκους και των μακρύτερων B-SUV των 4,3 μέτρων. Έτσι, από τη μία πλευρά κερδίζει σε ευελιξία και εξυπηρετεί πολύ στις αστικές μετακινήσεις, ενώ από την άλλη το ευρύχωρο εσωτερικό του καλύπτει χωρίς πρόβλημα μια τετραμελή οικογένεια με τις αποσκευές τους (πορτ μπαγκάζ 411 λίτρων). Επίσης, το εσωτερικό του Bayon προσφέρει πολύ καλή εργονομία στον οδηγό ο οποίος βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση και κάθεται αναπαυτικά στο κάθισμα με την ενισχυμένη πλευρική στήριξη.

Αρχική επιλογή κινητήρα για το Bayon των 18.990 ευρώ αποτελεί ο τετρακύλινδρος 1.200άρης ατμοσφαιρικός με την ισχύ των 79 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο είναι «τιμιότατο» γιατί με τη συμβολή του κοντής κλιμάκωσης 5τάχυτου σασμάν εμφανίζει θετική απόκριση στο γκάζι και ελαστικότητα σε αστικές συνθήκες, ενώ στο ταξίδι κρατά ταχύτητες των π.χ. 120-130 χλμ./ώρα, αλλά με αυξημένες στροφές (π.χ. 4.000 σ.α.λ.). Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,5 δλ. και η τελική αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής 7,4 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo των 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής από τις 1.500 με το 6τάχυτο κιβώτιο έχει πιο «απλωμένη» τη δύναμη (π.χ. 130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Επιταχύνει το Bayon στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ., φτάνει τα 183 χλμ./ώρα τελικής, καταναλώνει σε μεικτές συνθήκες 7,5 λτ./100 χλμ. και με 117 γρ./χλμ. CO2 δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).
Στην οδήγηση το Bayon είναι πολύ εύκολο, εμπνέει εμπιστοσύνη και εξασφαλίζει ένα καλό συνδυασμός άνεσης και κρατήματος. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενισχύει την άνεση μαζί με το αρκετά ικανοποιητικό τρόπο που οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, εξαιρουμένων των πιο έντονων εγκάρσιων όπου ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά με πιο ξερό τρόπο. Η στιβαρότητα της κατασκευής γίνεται άμεσα αισθητή στο δρόμο και ως προς τη γεροδεμένη συναρμογή του εσωτερικού του.







































