Κάποια αυτοκίνητα έχουν τη χάρη να σε κάνουν να αισθάνεσαι πάλι νέος. Θες η εμφάνιση, ο χαρακτήρας, τα gadgets, όλα τα παραπάνω; Όπως και να το δεις, κάποια τετράτροχα λειτουργούν σαν ελιξίρια νιότης. Και δεν μιλάμε για σπορ, εξειδικευμένες ή πανάκριβες κατασκευές. Ηλεκτρικό σουπερμίνι κάτω από 24.000 ευρώ μπορεί να αγοράσει κάποιος, και να νιώσει ξανά… μαθητούδι.
Το ρόλο της χρονομηχανής αναλαμβάνει το νέο Renault 5 E-Tech, που μέσα σε όλα συγκαταλέγεται στα φαβορί για την κατάκτηση του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς στην Ελλάδα» φέτος (και ήδη Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς). Η γαλλική μάρκα με την τόσο πλούσια ιστορία και με μοντέλα που έχουν αφήσει εποχή, αναγέννησε το «5άρι» και το επανάφερε σε σύγχρονη μορφή με άκρως επιτυχημένη εκτέλεση, που συνδυάζει στοιχεία από το παρελθόν και υπερσύγχρονη τεχνολογία. Κυριότερα, σε τιμή που μόνο κορδέλα για χριστουγεννιάτικο μπαζάρ δεν βάζει. Το 5 E-Tech ξεκινά από τις 23.900 ευρώ στην αρχική έκδοση evolution 120 hp 40 kWh, μαζί με την κρατική επιδότηση των 3.000 ευρώ, προσφέροντας στάνταρ 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αισθητήρα βροχής, αυτόματα φώτα, αυτόματη ενεργοποίηση μεγάλης σκάλας φώτων, αυτόματο κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, ψηφιακό καντράν 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, προβολείς Full LED, ζάντες 18 ιντσών και καλώδιο για φόρτιση έως 22 kW. Με τους 150 ίππους και τη μπαταρία 52 kWh εκκινεί από τις 29.900 ευρώ (με την επιδότηση) στην αμέσως πιο πλούσια έκδοση techno. Τιμές που μπορούν να μειωθούν κατά 1.500 ευρώ σε περίπτωση απόσυρσης παλιού οχήματος και κατά 500 ευρώ για νέους ηλικίας έως 29 ετών.

Η σχεδίαση είναι η πρώτη που σε κερδίζει, καθώς χαρακτηρίζεται από μια τρομερά επιτυχημένη παραλλαγή των φωτιστικών σωμάτων του αρχέγονου, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ παράλληλα μεταφέρεται και η σήμα-κατατεθέν διαμόρφωση του εμπρός μέρους υπό γωνία. Τα πίσω φανάρια δεν θα μπορούσαν παρά να είναι κάθετα, ενώ στο καπό παρατηρούμε ένα κενό μπροστά από τον οδηγό (εκεί που στο πρώτο R5 δηλαδή, βρίσκαμε έναν αεραγωγό), το οποίο είναι μια μικρή οθόνη και δείχνει το επίπεδο φόρτισης ή ένα φωτιζόμενο «5». Οι διαστάσεις το κρατάνε στο φάσμα του κόμπακτ, καθώς με μήκος κάτω των 4 μέτρων (3.992 χλστ., πλάτος 1.774 χλστ. ύψος 1.498 χλστ. και μεταξόνιο 2.540 χλστ.) είναι μικρότερο του Clio και εξαιρετικά ευέλικτο στα στενά της πόλης, χάρη και στον πολύ μικρό κύκλο στροφής των μόλις 10,3 μέτρων.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ρετρομοντέρνα οπτική, με στοιχεία από το παρελθόν (διαμόρφωση ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό, παραλληλόγραμμο καντράν) να συναντούν το παρόν. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρεται σε 7 ή 10 ίντσες και 5 διαφορετικές επιλογές layout, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων OpenR Link είναι στάνταρ στις 10 ίντσες. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, μάλιστα, το κοντέρ εμφανίζει τους αριθμούς των ενδείξεων του ταχύμετρου σε έγχρωμη εκτέλεση. Τα πλαστικά είναι σε γενικές γραμμές σκληρά, με κάποιες μαλακές σε υφή επιφάνειες στο ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό και στις επενδύσεις των θυρών, αλλά σε κάθε περίπτωση ποιοτικά. Από χώρους χώρων καλύπτει τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων κανονικού αναστήματος, όχι όμως και αν κάτσουν λίγο πιο ψηλοί. Αντίστοιχα και το πορτμπαγκάζ των 277 λίτρων μαζί με τον αποθηκευτικό χώρο των 27 λίτρων κάτω από το δάπεδο είναι μικρό για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Το νέο 5 E-Tech αποτελεί ευχάριστη έκπληξη και στο δρόμο, αφού είναι σπορτίφ, ευέλικτο και άνετο ταυτόχρονα. Από τα πρώτα μέτρα αντιλαμβάνεσαι το πολύ καλό πάτημα, τη στιβαρότητα του πλαισίου και το σωστό σετάρισμα της ανάρτησης. Τη διαφορά κάνουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω, αντί ημιάκαμπτου άξονα που χρησιμοποιείται ευρέως σε μικρά και πιο μεγάλα αυτοκίνητα. Αναφορικά με τους κινητήρες, αρχική επιλογή το μοτέρ των 120 ίππων και 255 Nm ροπής, συνδυασμένο με μπαταρία 40 kWh. Εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα (ισχύει για όλα τα μοντέλα). Με μεικτή κατανάλωση 14,5 kWh/100 χλμ. η αυτονομία φτάνει τα 312 χλμ. Για τη φόρτιση από 15% έως 80% απαιτούνται 2 ώρες και 37 λεπτά σε 22 kW τριφασικό σταθμό φόρτισης ή 30 λεπτά σε γρήγορη φόρτιση 80 kW. Ο αμέσως πιο δυνατός κινητήρας των 150 ίππων και 245 Nm επιταχύνει το «5άρι» από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δλ. και συνδυάζεται με μπαταρία 52 kWh για αυτονομία 410 χλμ.



























































