Προσφορές σε καινούργια αυτοκίνητα υπάρχουν αρκετές αυτή την περίοδο, ενώ όσοι επιλέξουν να αγοράσουν αμιγώς ηλεκτρικό επωφελούνται και από τα προνόμια του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3». Έτσι το συνολικό ποσό που γλιτώνει κανείς είναι μεγάλο, όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση που φτάνει ή και ξεπερνά τις 10.000 ευρώ.
Πρόκειται για το πρώτο σε πωλήσεις φέτος (και πέρυσι) μικρό ηλεκτρικό SUV στην Ελλάδα, το Volvo EX30. Διατίθεται με Επιδότηση Ηλεκτροκίνησης Volvo έως 7.000 ευρώ, συν άλλες 3.000 ευρώ από τη βασική κρατική επιδότηση. Επιπρόσθετα παρέχονται 1.500 ευρώ για απόσυρση παλαιού οχήματος, 400 ευρώ για «έξυπνο» φορτιστή, 500 ευρώ για νέους ηλικίας έως 29 ετών και έως 2.000 ευρώ για οικογένειες με περισσότερα από τρία εξαρτώμενα τέκνα. Με την προσφορά της Volvo και τη βασική κρατική επιδότηση, το δημοφιλές EX30 στοιχίζει από 29.900 ευρώ στην έκδοση ΕΧ30 Single Motor 272 PS 51 kWh, τιμή που το καθιστά το πιο προσιτό premium -και όχι μόνο- ηλεκτρικό μικρό SUV. Παρόλα αυτά διαθέτει αυξημένη απόδοση, είναι πλήρως εξοπλισμένο και με αρκετά καλή αυτονομία ειδικά σε αστικό περιβάλλον κίνησης.

Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, διατήρησης λωρίδας, επιτήρησης τυφλών γωνιών και ανίχνευσης διερχόμενου οχήματος κατά την όπισθεν, κεντρική οθόνη 12,3 ιντσών με Google Assistant, Google Maps και Google Play Store, κάμερα οπισθοπορείας, υποβοήθηση στάθμευσης πίσω, Adaptive cruise control, αυτόματος κλιματισμός και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/55. Εγγυήσεις: 2 χρόνια για το όχημα και 8 χρόνια ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία.
Με 272 ίππους και «κατανάλωση» 3 ευρώ/100 χλμ.
Από την αρχική του έκδοση, το Volvo EX30 τροφοδοτείται με ηλεκτρομοτέρ μέγιστης ισχύος 272 ίππων και 343 Nm ροπής, το οποίο αντλεί ρεύμα από την μπαταρία με την ονομαστική χωρητικότητα των 51 kWh (ωφέλιμη 49 kWh). Τα 1.840 κιλά του αμαξώματος δεν τα αντιλαμβάνεται καθόλου ο οδηγός, αφού σε κάθε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ η επιτάχυνση είναι άμεση και γρήγορη. Φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 5,7 δευτερόλεπτα, στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις ανοίγει πολύ γρήγορα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα σταματά ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα (ισχύει για όλα τα νέα Volvo). Η κατανάλωση ενέργειας είναι 13,1 kWh/100 χλμ. στην πόλη και 17,1 kWh/100 χλμ. σε μεικτή χρήση, που σημαίνει ότι με μια μέση οικιακή τιμή 0,20 ευρώ/kWh (μαζί με τις διάφορες χρεώσεις), τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν από 2,6 έως 3,4 ευρώ. Η αυτονομία φτάνει σύμφωνα με τη Volvo έως τα 441 χλμ. στην πόλη και έως τα 337 χλμ. η μεικτή, ενώ για τη φόρτιση απαιτούνται 6 ώρες σε Wallbox 11 kW, 48 λεπτά σε DC 50 kW (10-80%) ή 26 λεπτά σε DC 150 kW (10-80%).
«Βράχος» σε δρόμο και σε κατασκευή
Το μικρότερο SUV της Volvo ξεχωρίζει αμέσως για το σίγουρο πάτημά του στο δρόμο, γεγονός που οφείλεται και στη συνολικά πολύ γεροδεμένη και ενισχυμένη κατασκευή του. Παράλληλα, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω) συνδυάζουν με επιτυχημένο τρόπο την άνεση με τη σταθερότητα, ακόμα και σε πιο έντονους ρυθμούς που μπορεί εύκολα να αναπτύξει το αυτοκίνητο. Το «μαζεμένο» μήκος των 4.233 χιλιοστών βοηθά στην ευελιξία του αμαξώματος με τη στιβαρή εμφάνιση. Αντίστοιχα και το εσωτερικό του είναι λιτό σχεδιαστικά με «καθαρές» γραμμές και με την κεντρική οθόνη αφής των 12,3 ιντσών να κυριαρχεί. Επειδή όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου γίνονται μέσω της οθόνης, απαιτείται μια εξοικείωση μέχρι ο οδηγός να μάθει πού θα βρίσκει το κάθε τι. Η κατασκευή του εσωτερικού έχει γίνει σε ένα μεγάλο μέρος από μαλακά υλικά και από ανακυκλωμένα πλαστικά και υφάσματα. Οι διαθέσιμοι χώροι επαρκούν για τις μεταφορικές ανάγκες τεσσάρων ενήλικων ατόμων κανονικού αναστήματος, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 318 λίτρα, συν επιπλέον 61 λίτρα κάτω από το δάπεδο και άλλα 7 λίτρα κάτω από το εμπρός καπό.





































