Η δημοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αυτή των μικρών SUV έχει φτάσει σε μερίδιο αγοράς το πρώτο 6μηνο του 2024 το 31%, ποσοστό αν μη τι άλλο εντυπωσιακό που δείχνει ξεκάθαρα την προτίμηση του κόσμου. Ο ενδιαφερόμενος έχει στη διάθεσή του να επιλέξει μεταξύ πολλών μοντέλων, ανάλογα τα «θέλω» του και φυσικά τα χρήματα που μπορεί να δαπανήσει ή να χρεωθεί στην περίπτωση χρηματοδότησης.
«Μικρομεσαίο» SUV με 23.990 ευρώ
Μια πληρέστατη επιλογή που προσφέρει πολλά και μόνο μικρό SUV δεν θυμίζει, είναι το νέο Hyundai Kona. Τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV, όμως η συνολική αίσθηση που αποκομίζει όποιος το αντικρύσει, μπει στο εσωτερικό του και το οδηγήσει είναι αυτή ενός μικρομεσαίου SUV. Παρόλα αυτά οι τιμές του και ειδικά τώρα με την τρέχουσα προσφορά της Hyundai είναι χαμηλές για ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Συγκεκριμένα στην αρχική έκδοση 1.0 T-GDI 120 PS 48V Hybrid Premium κοστίζει από 23.990 ευρώ (25.290 ευρώ χωρίς την έκπτωση), ενώ στο επόμενο επίπεδο εξοπλισμού Distinctive προσφέρεται από 25.990 ευρώ (με έκπτωση 1.000 ευρώ).
Από το αρχικό μοντέλο των 23.990 ευρώ διαθέτει 7 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής infotainment 12,3 ιντσών με πλοήγηση και κάμερα παρακολούθησης κατάστασης του οδηγού. Στάνταρ είναι ακόμα η κάμερα οπισθοπορείας, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω, ζάντες αλουμινίου και πολλά ακόμα αξεσουάρ. Στο Distinctive προστίθενται πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, κάθισμα συνοδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη στήριξη για τη μέση του οδηγού, εσωτερικός καθρέφτης αυτόματης σκίασης και διαφορετικές επενδύσεις.
Με κορυφαίους χώρους
Το νέο Hyundai Kona με το πληθωρικό (για B-SUV) και με ξεχωριστό σχεδιασμό αμάξωμα των 4.350 χλστ. μήκους, 1.825 χλστ. πλάτους, 1.570 χλστ. ύψους και με το μεταξόνιο των 2.660 χλστ., προσφέρει κορυφαίους χώρους για όλους. Παράλληλα, οι ευθείες γραμμές στο ταμπλό τονίζουν το αίσθημα της ευρυχωρίας, όπως και οι πολλές γυάλινες επιφάνειες που ενισχύουν τη φωτεινότητα και ορατότητα. Οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μπόλικο αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια και αρκετό πλάτος για να κάτσουν τρεις στο πίσω κάθισμα. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων, συν τον επιπλέον αποθηκευτικό χώρο κάτω από το δάπεδο. Πρόσθετα τα πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα (σε σχέση με ένα χάτσμπακ) και τα 170 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος διευκολύνουν και στην επιβίβαση και αποβίβαση. Όσο για την κατασκευή του εσωτερικού, χαρακτηρίζεται για την στιβαρότητά της, αφού τίποτα δεν κουνιέται ή τρίζει.
Πολύ άνετο και στο δρόμο
Γνώρισμα που αντιλαμβάνεται αμέσως ο οδηγός και στο δρόμο, όπου το νέο Hyundai Kona είναι ξεκούραστο, ευθύβολο και άνετο. Όπως αναφέραμε παραπάνω, μόνο μικρό SUV δεν θυμίζει και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Οι αναρτήσεις του ισοπεδώνουν τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και το κράτημα είναι πολύ καλό, ακόμα και σε πιο έντονους ρυθμούς σε στροφές. Εκεί εμφανίζεται προβλέψιμο και προοδευτικό στις αντιδράσεις του, ενώ τα ηλεκτρονικά βοηθήματα επεμβαίνουν την κατάλληλη στιγμή.
Επαρκής κρίνεται ο βασικός 1.000άρης turbo κινητήρας των 120 ίππων και 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Αρχικά ξεχωρίζει για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία, αφού στο εσωτερικό δεν περνούν ενοχλητικοί θόρυβοι ή δονήσεις λόγω 3κύλινδρης κεφαλής. Το μοτέρ είναι πρόθυμο στο γκάζι και ανεβάζει στροφές μέχρι ψηλά, εξασφαλίζοντας καλές επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Πρόσθετη ροπή κατά την επιτάχυνση παρέχει το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, ενώ κάνει πολύ ομαλή τη λειτουργία του Engine Stop/Start. Η συνδυαστική κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες βρίσκεται στα 7,6 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 από 125 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι από 80 ευρώ.