Ένα νέο ηλεκτρικό SUV έρχεται στην Ευρώπη, υποσχόμενο τη μεγαλύτερη αυτονομία της κατηγορίας για τα δεδομένα μας. Ο λόγος για το Fisker Ocean, που περνάει την αμερικανική εταιρία για πρώτη φορά στην από εδώ μεριά του Ατλαντικού.
Η καλιφορνέζικη φίρμα έγινε γνωστή από το Karma, που κατάφερε να μείνει στην παραγωγή μόλις για ένα χρόνο. Το 2011 παρουσιάστηκε, το 2012 αποσύρθηκε, το 2007 είχε συσταθεί η Fisker. Τα τελευταία 10 χρόνια μόνο εύκολα δεν ήταν για την εταιρία, η οποία έκλεισε, ξανάνοιξε, πούλησε τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος «Karma» στους Κινέζους, πάλεψε να βρει επενδυτές και τελικά, κατάφερε να επιβιώσει. Όχι μόνο αυτό, αλλά πλέον αισθάνεται τόση αυτοπεποίθηση ώστε θα δοκιμάσει την τύχη της, στην πιο απαιτητική αγορά του πλανήτη.
Το ιδιαίτερο και αεροδυναμικό Ocean είναι το πλοίο που θα φέρει τη Fisker στη Γηραιά Ήπειρο, μαζί με την ελπίδα του ανταγωνισμού κραταιών δυνάμεων όπως το Tesla Model Y και η Ford Mustang Mach-E. Από πλευράς διαστάσεων είναι σε παρεμφερή επίπεδα, με το μήκος να φτάνει τα 4.775 χλστ., το πλάτος τα 1.994 χλστ., το ύψος τα 1.631 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.921 χλστ. Από σχεδίαση, τώρα, «σκίζει», προσφέροντας ίσως το πιο επιθετικό σχήμα σε SUV επί ευρωπαϊκού εδάφους. Βάσει τεχνικών χαρακτηριστικών, το ίδιο αναμένεται να κάνει και στην οδήγηση.
Το Ocean διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Sport, Ultra και Extreme. Από τη βασική Sport ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 279 άλογα, χάρις στον ηλεκτροκινητήρα που τοποθετείται στον και τροφοδοτεί τον πίσω άξονα, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,6 δλ. Το επόμενο Ultra αποκτά κινητήρα και μπροστά, με τη συνολική ισχύ να διαμορφώνεται στα 548 άλογα και το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ. Το κορυφαίο Extreme, τέλος, αγγίζει τους 560 ίππους (558) και θέλει 3,6 δλ. για να φτάσει στα 100 χλμ./ώρα από στάση. Τα μεγάλα νέα, ωστόσο, και εκεί που η Fisker φιλοδοξεί να αλλάξει το παιχνίδι, είναι στον νευραλγικό τομέα της αυτονομίας.
Οι Αμερικανοί ανακοινώνουν μέγιστη επίδοση 707 χλμ. για το κορυφαίο Extreme, που είναι και η μεγαλύτερη σε ηλεκτρικό SUV επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το ενδιάμεσο Ultra ταξιδεύει μέχρι 628 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων, ενώ ακόμα και το βασικό Sport ξεπερνάει τα 440 χλμ. (443 και πάντα κατά WLTP «ευαγγέλιο»). Χωρητικότητες μπαταριών δεν αναφέρονται, αλλά προφανώς τα Ultra και Extreme επωφελούνται από σαφώς μεγαλύτερη συστοιχία, συγκριτικά με το Sport. Όλα τους, πάντως, παρουσιάζουν αριθμούς που τα τοποθετούν όχι μόνο στην κορυφή των επιμέρους κατηγοριών στα SUV, αλλά κατά περίπτωση και γενικότερα στο ευρωπαϊκό ηλεκτρικό τοπίο.
Το Fisker Ocean αναμένεται να ξεκινήσει την πορεία του στην Ευρώπη στις 28 Απριλίου, ενώ ήδη από τις αρχές του μήνα θα έχουν ανοίξει οι πρώτες αντιπροσωπείες σε Βιέννη και Κοπεγχάγη. Τιμές έχουν ανακοινωθεί στη Μεγάλη Βρετανία, με τo Sport να ξεκινά από τις 34.900 λίρες (39.639 ευρώ), το Ultra από τις 48.900 λίρες (55.540 ευρώ) και το Extreme από τις 59.900 λίρες (68.032 ευρώ).