Η οικονομία είναι πιο σημαντική από ποτέ άλλοτε στην καθημερινότητα όλων των ανθρώπων, γιατί κάθε αγαθό έχει ανατιμηθεί, από τα πιο απλά καθημερινής ανάγκης, έως τα ακριβότερα. Μεταξύ αυτών είναι και τα καύσιμα, αφού μέσα σε λίγους μήνες έχουν ανέβει σχεδόν κατά 40% και από εκεί που ένα λίτρο αμόλυβδης κόστιζε κατά μέσο όρο 1,6€/λτ., τώρα έχει φτάσει τα 2,3€/λτ.
Εύλογα όσοι ψάχνουν για το επόμενό τους αυτοκίνητο δίνουν τώρα ακόμα μεγαλύτερη βαρύτητα στην κατανάλωση, καθώς κάθε επιπλέον λίτρο αμόλυβδης ανεβάζει το συνολικό κόστος των μετακινήσεων και «εξανεμίζει» τα ευρώ. Η υβριδική τεχνολογία έχει βοηθήσει πολύ στο να μειωθούν οι απαιτήσεις ενός κινητήρα σε βενζίνη και ειδικά τα full hybrid συστήματα, που είναι και πιο προσιτά έναντι των Plug-in Hybrid.
Το νέο Renault Clio Hybrid E-Tech αποτελεί μια κατάλληλη λύση για όσους αναζητούν ένα ολοκληρωμένο μικρό αυτοκίνητο με φουλ υβριδικό σύνολο, γιατί συνδυάζει οικονομία καυσίμου, σβέλτες επιδόσεις και αρκετές ανέσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η κινητήρια μονάδα του αποδίδει συνδυαστικά 140 ίππους και αποτελείται από το βενζινοκινητήρα των 1.6 λτ. ισχύος 91 ίππων και 144 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ των 49 ίππων και 205 Nm ροπής. Πρόσθετα, ένας μικρότερος ηλεκτροκινητήρας 20 ίππων και 50 Nm ροπής, ο οποίος είναι υπεύθυνος για το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα µε το κιβώτιο και την εκκίνηση του θερμικού κινητήρα. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου με 15 διαφορετικούς συνδυασμούς λειτουργίας, ενώ η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται και αντλείται από την επαναφορτιζόμενη μπαταρία των 1,2 kWh.
Στην οδήγηση και σε ήπιους ρυθμούς ή στο «σταμάτα – ξεκίνα» το Clio Hybrid κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, εξοικονομώντας βενζίνη. Όταν ζητηθεί περισσότερη ισχύς, τότε ο 1.600άρης εμπλέκεται άμεσα, υποστηριζόμενος από τον ηλεκτροκινητήρα. Επίσης, διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Hybrid και Sport. Το μικρό υβριδικό Renault ολοκληρώνει το τυπικό 0-100 χλμ./ώρα σε 9,9 δλ. και φτάνει τα 180 χλμ./ώρα τελικής, με εκπομπές CO2 από 96 γρ./χλμ. (0 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδος στο Δακτύλιο). Η μέση κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες δοκιμής βρέθηκε στα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ όπως σε όλα τα full hybrid, έτσι και στο Clio μειώνεται σε αστικές διαδρομές.
Πέρα από τις χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη, το Clio Hybrid E-Tech εστιάζει και στην ξεκούραστη οδήγηση. Η αθόρυβη λειτουργία κατά την ηλεκτρική κίνηση, η πολύ καλή ποιότητα κύλισης και η αντίστοιχου επιπέδου άνεση από τις αναρτήσεις, είναι ορισμένα χαρακτηριστικά που εκτιμώνται αμέσως. Πρόσθετα, στον αυτοκινητόδρομο παρουσιάζεται ευθύβολο και ασφαλές, χαρακτηριστικό που διατηρεί και σε δρόμο με στροφές. Τα φρένα είναι δυνατά και η αίσθηση από το πεντάλ ικανοποιεί παρά την ανάκτηση ενέργειας.
Το Clio Hybrid E-Tech δεν αλλάζει κάπου σχεδιαστικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, πέρα από κάποιες ελάχιστες ειδοποιές διαφορές (π.χ. λογότυπα E-TECH). Το εσωτερικό είναι όπως το γνωρίζουμε, δηλαδή κομψό και με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, με τα μαλακά πλαστικά να το αναβαθμίζουν σημαντικά. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι απαράλλακτοι και αρκετοί για τέσσερα άτομα, όμως το πορτ μπαγκάζ έχει μικρύνει στα 254 λτ. (391 λτ. με τους συμβατικούς κινητήρες).
Όσον αφορά τις τιμές, αυτές ξεκινούν από τις 26.570 ευρώ, με αρκετά καλό εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση Equilibre. Συγκεκριμένα διαθέτει 6 αερόσακους, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, air condition, αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες κ.λπ.