Η Hyundai διαθέτει μία διευρυμένη γκάμα αυτοκινήτων, που είναι σε θέση να καλύψει κάθε ανάγκη και απαίτηση. Ανάμεσα στα πιο δημοφιλή μοντέλα της είναι και το μικρομεσαίο χάτσμπακ i30, το οποίο προσφέρει πολλά, όμως αναλογικά ζητάει λίγα για την απόκτησή του.
Οι τιμές του ξεκινούν από μόλις 18.190 ευρώ με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 DPi των 110 ίππων, αποτελώντας μια αξιόλογη επιλογή για όσους δεν θέλουν να ξοδευτούν παραπάνω. Ωστόσο, όσοι αναζητούν περισσότερη δύναμη και άνεση στην οδήγηση, χωρίς να ξεφεύγουν πολύ σε λεφτά, τότε το 1.0 T-GDi 120 PS 7DCT 48V Hybrid, στις 20.990 ευρώ, είναι αναμφίβολα μεγάλο δέλεαρ.
Γεγονός που συμβάλλει και ο πλήρης στάνταρ εξοπλισμός από την πρώτη έκδοση Premium. Πιο αναλυτικά διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition αυτόματο άναμμα φώτων προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η επόμενη έκδοση Distinctive στις 21.790 ευρώ εξοπλίζεται ακόμα με ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό υποβραχιόνιο, σκούρα κρύσταλλα και 17άρες ζάντες αλουμινίου.
Ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας του 1.0 λτ. με τους 120 ίππους και τα 172 Nm ροπής, μαζί με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αποτελούν ένα ολοκληρωμένο σύνολο. Αρχικά, το πρώτο χαρακτηριστικό που εντυπωσιάζει τον οδηγό, είναι το γεγονός ότι στο εσωτερικό δεν περνούν ενοχλητικοί θόρυβοι ή δονήσεις, που να μαρτυρούν την 3κύλινδρη κεφαλή του. Επίσης, εμφανίζει θετικό τράβηγμα από χαμηλά, ανεβάζει εύκολα στροφές και συνδυάζεται αρμονικά με το άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές ταχυτήτων, 7άρι DCT. Ανάλογα το πρόγραμμα στο Drive Mode (Eco, Normal, Sport) διαμορφώνεται η απόκριση του κινητήρα και η λειτουργία του 7DCT. Όσον αφορά τις επιδόσεις, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,2 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση δοκιμής βρέθηκε στα 7,4 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 είναι από 121 γρ./χλμ.
Στο δρόμο, το i30 κάνει αμέσως αισθητό ότι είναι εστιασμένο στην άνεση. Γεγονός που εκτιμάται δεόντως και το πετυχαίνει μέσω των μαλακών αναρτήσεων, του χαμηλού θορύβου κύλισης και της προσεγμένης ηχομόνωσης. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων ταξιδεύει με σιγουριά και καλύπτει εύκολα πολλά χιλιόμετρα. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές πατάει πολύ καλά και είναι ουδέτερο, ακόμα σε απότομες αλλαγές φορτίου.
Τα θετικά γνωρίσματα του i30 συνεχίζονται και στην καμπίνα του, όπου όλα είναι σωστά τακτοποιημένα και προσεγμένα. Μαλακά πλαστικά συναντώνται στο ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών, τα οποία συμπληρώνονται από γεροδεμένη συναρμογή. Όσον αφορά τους χώρους, στο εσωτερικό του μικρομεσαίου 5θυρου Hyundai θα φιλοξενηθούν τέσσερα ενήλικα άτομα χωρίς κανένα πρόβλημα, ή και ένας ακόμα στο πίσω κάθισμα με λίγες παραχωρήσεις. Τέλος το πορτ μπαγκάζ των 357 λίτρων επαρκεί και έχει λίγο ακόμα χώρο κάτω από το δάπεδο για μικροπράγματα.