Επιτέλους, μετά από αρκετά χρόνια αναμονής το Hyundai Santa Cruz, το νέο pick-up μοντέλο της μάρκας, παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα.
Παρά το γεγονός πως ανήκει στη σκληροτράχηλη κατηγορία των «αγροτικών» , το Santa Cruz διαθέτει ένα premium παρουσιαστικό, μιας και βασίζεται κατά πολύ στο Hyundai Tucson. Το μήκους 4.971 χλστ, πλάτους 1.905 χλστ., ύψους 1.694 χλστ., με μεταξόνιο 3.005 χλστ. Santa Cruz δανείζεται αρκετά σχεδιαστικά, αλλά και μηχανολογικά στοιχεία. Ξεκινώντας με τα της εμφάνισης, το εμπρόσθιο τμήμα ενσωματώνει την νέα μάσκα της Hyundai, η οποία ξεχωρίζει με τα παραμετρικά κοσμήματα, τα γνωστά μας «parametric jewels»! Εντυπωσιακός είναι όμως κι ο τρόπος που «φουσκώνει» ο προφυλακτήρας στις άκρες, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο το μυώδες παρουσιαστικό του Santa Cruz, συνδυαστικά με τη δυναμική ποδιά του προφυλακτήρα.
Εντυπωσιακές είναι κι οι ζάντες 20 ιντσών, αλλά κι έντονες ακμές που διατρέχουν το αμάξωμα. Πίσω κάθε άλλο παρά αδιάφορο είναι το Santa Cruz, μιας και φοβερής έμπνευσης είναι τα φωτιστικά σώματα, αλλά κι η χάραξη του ονόματος του μοντέλου στη πόρτα της καρότσας.
Εξαιρετικά επιμελημένη είναι κι η καμπίνα, που προέρχεται σχεδόν αυτούσια από το Tucson! Έτσι στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας συναντάμε την οθόνη 10 ιντσών για το infotainment, με την πληροφόρηση του οδηγού να εξασφαλίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (προαιρετικός εξοπλισμός). Από εκεί κι έπειτα, ο πολυτελής χαρακτήρας της καμπίνας του pick-up της Hyundai ενισχύεται με το ηχοσύστημα της Bose, την ασύρματη φόρτιση κινητών τηλεφώνων, αλλά και τον ατμοσφαιρικό φωτισμό της καμπίνας (προαιρετικός φωτισμός).
Τα συστήματα ασφαλείας δεν θα μπορούσαν να λείπουν, με το πακέτο SmartSense να προσφέρει στάνταρ αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, διατήρηση λωρίδας και αναγνώριση εγρήγορσης οδηγού. Προαιρετικά, διατίθενται αναγνώριση τυφλών σημείων, έλεγχο οπισθοπορείας, ενεργό cruise control και περιμετρικό έλεγχο (360 μοιρών) του αμαξώματος.
Οι Κορεάτες μπορεί να υποστηρίζουν –χαριτολογώντας- πως το Santa Cruz δεν είναι pick up, όμως αντίστοιχες δυνατότητες έχει και με το παραπάνω. Το δάπεδο του χώρου φόρτωσης φτάνει στα 1.323 χλστ., ενώ στο πάνω μέρος ανέρχεται στα 1.229 χλστ. Τα ελαστικά είναι all terrain ακόμα κι όταν συνδυάζονται με τις προαιρετικές ζάντες των 20 ιντσών, ενώ διατίθενται και 18άρηδες τροχοί με αμιγώς χωμάτινα ελαστικά και ενισχυμένα πλαϊνά, για μεγαλύτερη έμφαση στο off roading.
Στο ίδιο μοτίβο και η στάνταρ παρουσία του συστήματος τετρακίνησης HTRAC AWD. Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος συνεκτικός συμπλέκτης ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των αξόνων, προσφέροντας διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας για προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες. Ξεχωρίζει το Sport, στο οποίο η πλειοψηφία της ισχύος πηγαίνει στον πίσω άξονα, προς ενίσχυση του fun to drive και της σπορτίβ αίσθησης. Με το βασικό μοτέρ, η δυνατότητα ρυμούλκησης ανέρχεται στα 1.587 κιλά και με το κορυφαίο στα 2.267 κιλά. Ποια είναι αυτά, τώρα.
Για κάτω από το καπό, οι υποψήφιοι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν μεταξύ δυο τετρακύλινδρων κινητήρων 2.5 λίτρων. Στην ατμοσφαιρική του μορφή, αποδίδει πάνω από 190 ίππους και 244 Nm, συνεργαζόμενος με κλασικό 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Στην υπερτροφοδοτούμενη ξεπερνά τα 275 άλογα και 420 Nm, τροφοδοτώντας τους τέσσερις τροχούς μέσω επίσης 8τάχυτου αυτόματου, αλλά διπλού συμπλέκτη.