Τα καινούργια αυτοκίνητα έχουν πάρει την ανιούσα σε επίπεδο τιμών, όμως δεν έχουν καμία σχέση σε κινητήρες, τεχνολογία και εξοπλισμό σε σχέση με τα παλαιότερα και φθηνότερα. Σήμερα ένα νέο μοντέλο πρέπει να εξοπλίζεται με τουλάχιστον 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, με οθόνη για το σύστημα πολυμέσων και με όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων.
Όλα αυτά ισχύουν για τα αυτοκίνητα που πωλούνται στις χώρες της Ε.Ε., γιατί σε άλλα κράτη της Ευρώπης, υπάρχουν ακόμα πολύ φθηνά μοντέλα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό του Lada Granta, το οποίο στην Ρωσία κοστίζει από 495.900 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 5.555 ευρώ) και είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο στην πατρίδα του, αλλά και σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο. Αντίστοιχης κατηγορίας σεντάν αυτοκίνητα κοστίζουν στην Ρωσία τουλάχιστον τα διπλά χρήματα, όπως για παράδειγμα το VW Polo Sedan (από 929.900 ρούβλια).
Σίγουρα το Granta είναι πίσω σε τεχνολογία, σχεδιασμό κ.λπ., ωστόσο, λόγω των εξαιρετικά χαμηλών τιμών του, αποτελεί ένα από τα πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην Ρωσία. Το τριών όγκων αμάξωμά του έχει μήκος 4.268 χλστ., πλάτος 1.700 χλστ., ύψος 1.500 χλστ. και μεταξόνιο 2.476 χλστ. Το βάρος του ξεκινά από τα 1.075 κιλά, ενώ σημαντικό του προσόν αποτελεί το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 520 λίτρων.
Η βασική έκδοση κινείται από ένα 1.600άρι 8βάλβιδο μοτέρ, ισχύος 87 ίππων στις 5.100 σ.α.λ. και με ροπή 140 Nm στις 3.800 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,6 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 172 χλμ./ώρα και η μεικτή κατανάλωση είναι 6,8 λτ./100 χλμ. Υπάρχουν επίσης πιο δυνατά 1.6 λτ. 16βάλβιδα μηχανικά σύνολα με 98 ίππους και αυτόματο 4άρι κιβώτιο, καθώς και με 106 ίππους, με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων.
Τι εξοπλισμό έχει όμως το φθηνότερο αυτοκίνητο της Ευρώπης; Μόνο αερόσακο οδηγού και ABS. Παρόλα αυτά και στην πιο ακριβή έκδοση Luxe στα 613.800 ρούβλια, παραμένει το πιο φθηνό αυτοκίνητο στην Ευρώπη και περιλαμβάνει επιπλέον τα εξής: αερόσακο συνοδηγού, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, κεντρικό κλείδωμα, υποβοηθούμενο τιμόνι, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, θερμαινόμενο παρμπρίζ, κλιματισμό, ηχοσύστημα, προβολείς ομίχλης, υποβοηθούμενο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου. Αν ποτέ ερχόταν στην Ελλάδα ένα τέτοιο αυτοκίνητο, δεν θα είχε αυτή την τιμή, αλλά ίσως διπλάσια (λόγω και φορολογίας). Όμως θα ήταν και πάλι πάμφθηνο.