Ποια είναι η πραγματική κατανάλωση του Mazda RX-8;

Το Mazda RX-8 έχει μείνει αξέχαστο για πολλούς λόγους: εμφάνιση, στήσιμο, στροφάρισμα και ήχος Wankel, επιδόσεις, ασυναγώνιστη σχέση τιμής-αξίας, συνδυασμός πίσω κίνησης και μπλοκέ διαφορικού, ανάποδα ανοιγόμενες πόρτες. Η λίστα των πλεονεκτημάτων είναι τόσο μεγάλο «σεντόνι», που θα μιλούσαμε για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα αυτοκίνητα όλων των εποχών, αν δεν υπήρχαν δυο θεόρατα «αλλά»: κατανάλωση και αντοχή.

Το ατού πίσω από το χαμηλό κέντρο βάρους, το άμεσο μπροστινό, την καταπληκτική πληροφόρηση του τιμονιού, τα χαμηλά τέλη και τον εν γένει χαρακτήρα του «ΡοΧι», ήταν ταυτόχρονα και η «Αχίλλειος πτέρνα» του. Ο 1.300άρης Renesis μαστιζόταν από τα δομικά μειονεκτήματα των περιστροφικών κινητήρων, ήτοι την υψηλή κατανάλωση καυσίμου-λαδιού και την ημερομηνία λήξης. Αγοράζοντας ένα RX-8 ήξερες ότι δεν μπορούσες να γράψεις 300.000 χλμ., όμως επίσης ήξερες πως όσα θα έγραφες, θα ήταν με το χαμόγελο στα χείλη. Το πιο «βαρύ» όλων, βέβαια, ήταν η δίψα για βενζίνη.

Το συχνό συμπλήρωμα λαδιού και το τσεκάρισμα σε κάθε γέμισμα δεν ενοχλούσαν τόσο, όσο η συχνότητα του ίδιου του γεμίσματος. Ο συνδυασμός με την προτεινόμενη χρήση 100άρας, απλά μετέτρεπε την επίσκεψη στο βενζινάδικο σε ψυχική δοκιμασία. Τότε μάλιστα, το 2004, δεν υπήρχαν μετρήσεις WLTP ώστε να λαμβάνεις μια ρεαλιστική προσέγγιση από τα εργοστασιακά νούμερα. Ο κύκλος NEDC έδινε τον «αέρα» στους κατασκευαστές να ανακοινώνουν νούμερα, που για να τα δεις στην πραγματικότητα έπρεπε το αυτοκίνητο να ρυμουλκείται. Η Mazda ανέφερε επίσημα μεικτή κατανάλωση 11,2 λίτρων/100 χλμ. για το Challenge, των 192 ίππων, και 11,9 λίτρων/100 χλμ. για το «μεγάλο» Cosmo, των 231 ίππων.

Όσοι είχαν/είναι ήρωες και έχουν ακόμα RX-8, γνωρίζουν πως τέτοιες ενδείξεις στο trip τις έβλεπες μετά βίας στην εθνική οδό. Οι μετρήσεις του Fuel Economy.gov, από το Υπουργείο Ενέργειας των Η.Π.Α., έρχεται να δικαιώσει τις τσέπες όλων όσοι επένδυσαν περιουσίες στις αντλίες των πρατηρίων υγρών καυσίμων. Με τα σημερινά στάνταρ, η πραγματική μέση τιμή της κατανάλωσης για το RX-8 των 231 ίππων διαμορφώνεται στα 18 μίλια/γαλόνι. Η αναγωγή στα λίτρα/100 χλμ., μας δίνει ένα ωραιότατο 15,7! Σχεδόν 4λίτρα/100 χλμ. παραπάνω από τους ισχυρισμούς της Mazda. O αστικός κύκλος διαμορφώνεται στα 17,7 λίτρα/100 χλμ., ενώ η εθνική οδός στα 12,8 λίτρα/100 χλμ. Κοινώς, η μέση τιμή που ανακοίνωναν οι Ιάπωνες, στην πραγματικότητα δεν ανταποκρίνεται ούτε στον περιαστικό κύκλο!

Αναλόγως προσαρμόζεται και η αυτονομία. Βάσει επίσημων στοιχείων, το ρεζερβουάρ των 61 λίτρων «βγάζει» περίπου 515 χλμ. Βάσει πραγματικότητας, δεν φτάνει ούτε στα 390 χλμ. (388). Σημειωτέον: όλα τα ανωτέρω με νορμάλ οδήγηση. Αν του «δώσεις», καταλαβαίνετε. Με ψυχαναγκαστικά ελαφρύ πόδι, πάντως, το RX-8 μπορεί να φτάσει ανέλπιστα μακριά με ένα γέμισμα.

Get it on Google Play Download on the App Store