Η Hyundai παρουσίασε επίσημα το νέο, βασικό της crossover. To ολόφρεσκο Bayon έρχεται δυνατά, παίρνει θέση κάτω από το Kona και στοχεύει στην καρδιά του αγοραστικού κοινού.
Το όνομα -που προφέρεται «Μπάι-Γιόν»- προέρχεται από την πόλη Bayonne, που είναι η πρωτεύουσα της Γαλλικής Χώρας των Βάσκων, στα δυτικά των Ατλαντικών Πυρηναίων. Επιλογή που έγινε ώστε να τονιστεί ο σχεδιασμός και η εξέλιξη του Bayon, με βάση τις ανάγκες της ευρωπαϊκής αγοράς. Σχεδιασμένο σύμφωνα με τη νέα φιλοσοφία «Sensuous Sportiness», βλέπουμε ότι στο εμπρός άκρο υιοθετεί στοιχεία από το ανανεωμένο Kona, καθώς και από το καινούργιο Tucson. Στο μπροστινό μέρος κυριαρχούν η μεγάλη εισαγωγή αέρα, που εκτείνεται σε ολόκληρο το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ο μυώδης προφυλακτήρας με την αιχμηρή διαμόρφωση στις εισαγωγές και τα πολύ λεπτά ψηλά τοποθετημένα φώτα ημέρας LED. Οι προβολείς διαχωρίζονται από τα φώτα ημέρας, δημιουργώντας μια ξεχωριστή εμφάνιση, όπως και στο Kona.
Ασυνήθιστος είναι και ο σχεδιασμός του πίσω άκρου, όπου τα φώτα φρένων σε σχήμα μπούμερανγκ συνδέονται με μια λεπτή κόκκινη γραμμή. Τα τοποθετημένα στις άκρες του αμαξώματος φανάρια ενισχύουν την οπτική εντύπωση του πλάτους, καθιστώντας την παρουσία του Bayon ως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες της κατηγορίας. Οι διαστάσεις ανέρχονται στα 4.180 χλστ. μήκους, 1.775 χλστ. πλάτους, 1.490 χλστ. ύψους (1.500 χλστ. με τους 17άρηδες τροχούς) και 2.580 χλστ. μεταξονίου, τοποθετώντας το νέο κορεατικό crossover στα «κυβικά» των σουπερμίνι, στα οποία και βασίζεται.
Συγκεκριμένα, το νέο i20. Οι ομοιότητες στο εσωτερικό μεταξύ τους δεν κρύβονται, με το Bayon να μιμείται το i20 στη διαμόρφωση των αεραγωγών του κλιματισμού και το συνδυασμό οθονών. Όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ψηφιακό καντράν 10,25 ιντσών, με την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων να είναι 8 ιντσών στη βασική και 10,25 στις πλούσιες. Οι Κορεάτες υπόσχονται μεγάλη ευρυχωρία, ανακοινώνοντας 1.072 χλστ. χώρου για τα πόδια των εμπρός επιβατών και 882 χλστ. για αυτά των πίσω. Το πορτμπαγκάζ δε, ξεκινά από τα 411 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.205 λίτρα κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων.
Η απόσταση από το έδαφος είναι από τις μεγαλύτερες στα B-SUV, φτάνοντας τα 183 χλστ., όμως σύστημα τετρακίνησης δεν διατίθεται. Απολύτως λογικό, αναλογιζόμενοι πως βάση του Bayon είναι το i20. Από το σουπερμίνι της Hyundai προέρχονται και οι επιλογές των κινητήρων, που περιλαμβάνουν τον ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο 1.2 MPi των 84 ίππων και δυο παραλλαγές ισχύος του 1.0 Τ-GDI τρικύλινδρου τούρμπο: 100 ίππους και 172 Nm το βασικό, 120 ίππους και ίδια ροπή το κορυφαίο. Αμφότερες χαίρουν ήπιας υβριδικής συνδρομής 48 Volt και συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο iMT ή 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη (με τεχνολογία rev-matching, για πρώτη φορά σε SUV της Hyundai).
Το 0-100 χλμ./ώρα διαρκεί 10,7 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 183 χλμ./ώρα με το μηχανικό κιβώτιο και τον 1.0 T-GDI 100PS, ενώ με αυτός των 120 ίππων είναι 0,4 δλ. και 2 χλμ./ώρα ταχύτερος (10,3 δλ. και 185 χλμ./ώρα). Με τον 1.0 T-GDI 120PS η προσθήκη του 7τάχυτου DCT δεν αλλάζει τις επιδόσεις. Στο μικρότερο μοτέρ το κάνει, αλλά προς το χειρότερο! Το 7άρι διπλού συμπλέκτη είναι 1 ολόκληρο δλ. πιο αργό στο 0-100 χλμ./ώρα (11,7 δλ.) και 3 χλμ./ώρα στην τελική (180 χλμ./ώρα). Το 1.200άρι συνδυάζεται αποκλειστικά με 5άρι χειροκίνητο και θέλει 13,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική να ανέρχεται στα 165 χλμ./ώρα.
Στην Ελλάδα, το Bayon θα λανσαριστεί τον ερχόμενο Ιούνιο.