“Έφυγε” ο πατέρας του περιστροφικού κινητήρα της Mazda

Ο Kenichi Yamamoto, “πατέρας” του περιστροφικού κινητήρα της Mazda, και μετέπειτα το αφεντικό της εταιρείας, πέθανε σε ηλικία 95 ετών.

Ο Yamamoto γεννήθηκε στη Χιροσίμα το 1922 και αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο το 1944. Στη συνέχεια συνεργάστηκε με ένα εργοστάσιο αεροπλάνων κατά τη διάρκεια του πολέμου. Μετά τον πόλεμο επέστρεψε στην Χιροσίμα και βρήκε το σπίτι του κατεστραμμένο, την αδερφή του νεκρή και τον πατέρα του με προβλήματα από ακτινοβολία.

Δείτε ακόμα: Porsche, Ferrari και άλλα supercars σαπίζουν σε κέντρο ανακύκλωσης

Έτσι προκειμένου να επιβιώσει αυτός και να σώσει ότι είχε απομείνει από την οικογένειά του ανέλαβε δουλειά στο Toyo Kogyo, τοπικό κατασκευαστή φορτηγών και πυροβολικού, που ήταν μία από τις λίγες επιχειρήσεις που είχε επιβιώσει από τον βομβαρδισμό της Χιροσίμα. Στα επόμενα δύο χρόνια ο Yamamoto ξεκίνησε να δουλεύει έναν καινούργιο κινητήρα για το τρίκυκλο φορτηγό Toyo Kogyo το οποίο τελικά πωλήθηκε με την επωνυμία της Mazda.

Η Toyo Kogyo κυκλοφόρησε το πρώτο της πραγματικό αυτοκίνητο, το Mazda R360 το 1960 και έναν χρόνο αργότερα ξεκίνησε μια τεχνική συνεργασία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία NSU, η οποία ανέπτυξε τον περιστροφικό κινητήρα για τη χρήση αυτοκινήτων παραγωγής. Υπεύθυνος βεβαίως ήταν ο Yamamoto και η ομάδα του που έμεινε γνωστή ως “47 Σαμουράι”.

Το 1964, η Mazda παρουσίασε το πρωτότυπο Cosmo Sport, ένα διθέσιου αυτοκίνητο με κινητήρα διπλού ρότορα. Το Cosmo Sport έφτασε στην παραγωγή το 1967, καθιστώντας το πρώτο οδικό όχημα με ισχύ διπλού ρότορα και ο Yamamoto με την ομάδα του συνέχισαν την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα. Η Mazda χρησιμοποιούσε wankel κινητήρες σχεδόν σε κάθε αυτοκίνητο που πουλούσε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1970 ωστόσο η μεγάλη αναγνωρισιμότητα ήρθε με τις σειρές RX των σπορ αυτοκινήτων που μάλιστα βοήθησε την Mazda να γίνει σημαντικός πρωταγωνιστής στην αμερικανική αγορά.

Διαβάστε ακόμα: Ανακατασκευάζοντας μία Porsche 911 RSR σε 4 λεπτά (+video)

Εν έτη 1978, ο δημοσιογράφος Bob Hall πρότεινε στον Yamamoto να δημιουργήσει ένα διθέσιο roadster. Τρία χρόνια αργότερα, ο Hall προσχώρησε στη Mazda ως σχεδιαστής προϊόντων στην Καλιφόρνια και ο Yamamoto του έδωσε την έγκριση να ξεκινήσει να υλοποιεί την ιδέα του. Το 1985 ο Yamamoto έγινε πρόεδρος και το MX-5 ή Miata μπήκε σε παραγωγή.

Σε αυτά όλα θα πρέπει να προσθέσουμε ότι με τον Yamamoto στην ηγεσία της κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1991 με το θρυλικό 787B με τους τέσσερις ρότορες. Έναν χρόνο αργότερα ο δραστήριος Ιάπωνας αποσύρθηκε από την Mazda.

Get it on Google Play Download on the App Store