Το πιο μικρό, αλλά με υψηλή ασφάλεια και τεχνολογία SUV της Volvo, το αμιγώς ηλεκτρικό EX30 έχει γίνει ιδιαίτερα προσιτό με τη βοήθεια της κρατικής επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ». Συγκεκριμένα προσφέρεται με 26.750 ευρώ με επιδότηση και όφελος απόσυρσης ή από 249 ευρώ το μήνα με χρηματοδότηση.
Στη δεύτερη περίπτωση η δόση είναι ενδεικτική και έχει υπολογιστεί με βάση το προνομιακό επιτόκιο 4,9% και προκαταβολή 15.493 ευρώ. Επίσης, περιλαμβάνονται service, εγγύηση, οδική βοήθεια και αποπληρωμή δανείου σε περίπτωση απώλειας ζωής. Εναλλακτικά υπάρχει και η επιλογή του Leasing με 299 ευρώ το μήνα (χωρίς ΦΠΑ). Να σημειωθεί ότι η τιμή αυτή έχει υπολογιστεί στις 37.572 ευρώ με Λιανική Τιμή προ Φόρων στις 30.300 ευρώ. Στις παραπάνω τιμές διατίθεται το αρχικό μοντέλο ΕΧ30 Single Motor 272hp Αuto RWD Core, με εξοπλισμό που εμφανίζει πληρότητα σε όλα τα επίπεδα. Πιο αναλυτικά:
- 7 αερόσακοι
- Αυτόνομο φρενάρισμα – διατήρηση λωρίδας
- Επιτήρησης τυφλών γωνιών
- Google Assistant, Google Maps και Google Play Store
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αισθητήρα βροχής
- Οθόνη 12,4 ιντσών
- Adaptive cruise control
- Υποβοήθηση στάθμευσης πίσω
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών
Το πολύ μοντέρνο σχεδιαστικά EX30 με το κόμπακτ αμάξωμα των 4.233 χιλιοστών μήκους αποπνέει στιβαρότητα και πολυτέλεια. Στο εσωτερικό του οι σχεδιαστές της Volvo προτίμησαν να ακολουθήσουν μινιμάλ γραμμές, ενώ όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ενσωματώνονται στη μία κεντρική κάθετη οθόνη αφής τύπου tablet των 12,3 ιντσών. Χαρακτηριστικό που δεν ευνοεί ιδιαίτερα την εργονομία, όπως και η απουσία έστω και ενός μικρού πίνακα οργάνων μπροστά από το οπτικό πεδίο του οδηγού. Οι χώροι για επιβάτες θα βολέψουν τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος, μαζί με τα 318 λίτρα για το πορτ μπαγκάζ, τιμή κάτω του μέσου όρου των B-SUV.
Στα σημαντικά πλεονεκτήματα του Volvo EX30 ανήκει ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας των 272 ίππων και 343 Nm. Παρά το γεγονός ότι το μικρότερο σουηδικό SUV ζυγίζει 1.830 κιλά, τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 5,7 δλ. και οι επιταχύνσεις γενικότερα γίνονται αβίαστα σε κάθε πάτημα του δεξιού πεντάλ. Το μοτέρ αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 51 kWh (καθαρή 49 kWh), για αυτονομία σε μεικτή χρήση 337 χλμ. ή 441 χλμ. στην πόλη (με κατανάλωση 17,1 kWh/100 χλμ. και 13,1 kWh/100 χλμ.). Υπάρχει και το Extended Range με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 69 kWh για αυτονομία 475 χλμ. σε μεικτή χρήση ή 660 χλμ. στην πόλη. Η τιμή λιανικής του σε αυτή την έκδοση ανεβαίνει κατά 5.394 ευρώ και θα καλύψει καλύτερα όσους διανύουν πιο μακρινές αποστάσεις. Το EX30 διακρίνεται ακόμα για την άνεση που προσφέρει στο δρόμο, τις μικρές κλίσεις και τον πλεονασμό πρόσφυσης, αφού παρόλο που η δύναμη μεταφέρεται στον πίσω άξονα, το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να γλιστρήσει.