Πριν λίγες μέρες η Volvo κατασκεύασε το τελευταίο της αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ. Η Toyota, αντίθετα, βλέπει τα πράγματα εντελώς διαφορετικά. Αν και η δημοτικότητα των πετρελαιοκινητήρων έχει μειωθεί τα τελευταία χρόνια, εν πολλοίς λόγω των συνεχόμενων αντικινήτρων από τις νόρμες ρύπων, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι το ντίζελ έχει μπροστά του ακόμα λαμπρό μέλλον.
Ο υπεύθυνος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Toyota Αυστραλίας, Sean Hanley, μίλησε σε εγχώρια Μέσα και εξέφρασε την πεποίθηση πως η άλλοτε δημοφιλέστερη επιλογή καυσίμου σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη (περιλαμβανομένης της ευρωπαϊκής), δεν έχει πεθάνει: «Παρά τις εξελίξεις των τελευταίων ετών, το ντίζελ δεν έχει πει ακόμα την τελευταία του λέξη. Ίσα-ίσα, έχει ακόμα μέλλον μπροστά του. Πρόκειται για μια πολύ αξιόπιστη πηγή καυσίμου, ειδικά στις κατηγορίες των μεγάλων αυτοκινήτων, όπως τα pick up και των SUV άνω του C-Segment».
Ο Hanley, ωστόσο, αναγνωρίζει την ανάγκη προσαρμογής των πετρελαιοκινητήρων στα σημερινά, αλλά κυρίως στα μελλοντικά, δεδομένα. Οι εκπομπές ρύπων δεν αστειεύονται, πρακτικά επιτάσσοντας τον εξηλεκτρισμό των ντίζελ συνόλων. Δεν είναι τυχαία η προσθήκη mild hybrid συστήματος στον 2.8 D-4D του Hilux, βάζοντας για πρώτη φορά το λαοφιλές αγροτικό στο τοπίο των υβριδικών. Μια ακόμα λύση θα μπορούσε να είναι το συνθετικό ντίζελ, καθώς γενικότερα τα e-fuels αναγνωρίζονται ως μια εξαιρετική εναλλακτική στα ηλεκτρικά. Το ίδιο ισχύει για το υδρογόνο, στο οποίο η Toyota επενδύει εδώ και χρόνια. Εξάλλου, όπως δηλώνει ο Akio Toyoda, το μερίδιο αγοράς των EV δεν πρόκειται να ξεπεράσει ποτέ το 30%. Το υπόλοιπο 70% των αυτοκινήτων θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν κινητήρες εσωτερικής καύσης, και με πετρέλαιο.