Στο άκουσμα των λέξεων «Peugeot Rallye» έρχονται αυτόματα στο μυαλό εικόνες με σηκωμένο πίσω τροχό, αντηχώντας παράλληλα ιαχές Group N από κάποιο 106. Όλοι γνωρίζουμε, θυμόμαστε και πολλοί έχουμε οδηγήσει τους δυο «λαϊκούς ήρωες» των 90’s-00’s από τη Γαλλία: τα Citroen Saxo VTS και Peugeot 106 Rallye (κατά κόσμον «Σαξόραλα»), που μεσουρανούσαν πριν δυο δεκαετίες και δημιούργησαν μια από τις πιο φανατικές βάσεις φίλων. Τώρα ήρθε η ώρα να τα ξαναζήσουμε μέσω 208, έστω σε φιλτραρισμένη μορφή.
Το 208 Rallye είναι εμφανισιακά όπως ακριβώς θα περίμενες τη σύγχρονη μετενσάρκωση του «Ράλλου»: λευκό χρώμα στο αμάξωμα, ατσάλινες ζάντες (16άρες εδώ) στην ίδια απόχρωση, το «Rallye» σε περίοπτη θέση και τα ιστορικά χρώματα της Peugeot Talbot Sport (μαζί με το ανάλογο αυτοκόλλητο, στην κορυφή του παρμπρίζ) να δεσπόζουν (σε μάσκα, μαρσπιέ, πόρτα πορτμπαγκάζ). Στο εσωτερικό συναντάμε κόκκινες πινελιές στο τιμόνι, το λεβιέ ταχυτήτων, τις ραφές και το ταμπλό, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του infotainment να φέρνουν τη λιτότητα του 106 Rallye στα σύγχρονα δεδομένα.
Το ίδιο ισχύει για την κατάσταση υπό του πολύ πετυχημένου παρουσιαστικού, όπου αναλαμβάνει ο 1.200άρης τρικύλινδρος τούρμπο των 100 ίππων και 205 Nm ροπής, δίχως τη συνδρομή 48βολτου υβριδικού συστήματος αφού πρόκειται για το προ-facelift μοντέλο. Κάπου εδώ αρχίζει να μας τα «χαλάει» το 208 Rallye. Όχι γιατί είναι αργό, ίσα-ίσα που τα 9,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η τελική των 188 χλμ./ώρα είναι αξιοπρεπέστατες τιμές (άλλο που το τελευταίο 106 Rallye ήθελε 8,7 δλ. και ξεπερνούσε τα 200 χλμ./ώρα). Αφενός, όμως, ο κινητήρας δεν έχει ούτε άλογο παραπάνω του κανονικού 208 1.2 PureTech, αφετέρου ούτε διαφορετικό σετάρισμα στην ανάρτηση υπάρχει, ούτε μειωμένο βάρος παρατηρείται (σταθερά στα 1.165 κιλά). Αν αναρωτιέστε γιατί δεν επιλέχθηκε ο 1.2 PureTech με τα 130 άλογα, η απάντηση είναι εύκολη: δεν συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο, παρά μόνο με το 8άρι αυτόματο.
To 208 Rallye δεν αποτελεί προϊόν της Peugeot, αλλά δημιουργία μιας αντιπροσωπείας της γαλλικής εταιρίας στην Ελβετία. Η Garages Hotz SA πήρε την απόφαση να αναβιώσει το μύθο του 106 Rallye, στην περιορισμένη παραγωγή των 50 κομματιών. Πόσο τιμολογείται κάθε ένα; Στις 24.500 ελβετικά φράγκα (25.634 ευρώ).