Τα supercars και hypercars πραγματικά σπανίζουν στην Porsche. Στα 64 χρόνια που το Τσουφενχάουζεν κατασκευάζει τα δικά του αυτοκίνητα, έχουν εμφανιστεί μόνο 3: οι 959, Carrera GT και 918 Spyder. Αν συμπεριλάβουμε και την εξαιρετικά σπάνια 911 GT1, μιλάμε για συνολικά 4 μοντέλα σε 7 δεκαετίες. Οι φήμες για συμπλήρωση πεντάδας κυκλοφορούν από το 2015, όταν αποσύρθηκε η 918, όμως ακόμα τίποτα. Πλέον έχουμε κάτι αρκετά ελπιδοφόρο, από τα πιο αρμόδια χείλη
Ο CEO της εταιρίας, Oliver Blume, μίλησε σε αυστραλιανά Μέσα για τις προοπτικές παρουσίασης έκδοσης παραγωγής του πρωτοτύπου Mission X, που παρουσιάστηκε πέρσι για τα 75α γενέθλια της Porsche. Τα λεγόμενα του Γερμανού αφήνουν μια άκρως αισιόδοξη νότα για το μέλλον: «Oι κριτικές και η υποδοχή του κοινού ήταν εξαιρετικά θετικές για το Mission X. Συνιστά τεράστιο κίνητρο για εμάς το να φτιάξουμε αυτό το αυτοκίνητο» είπε ο 55χρονος επικεφαλής της Porsche, βάζοντάς μας όλους στο «τριπάκι» για μια διάδοχο της 918 Spyder. Από τις ενθαρρυντικές δηλώσεις μέχρι την έγκριση παραγωγής, ωστόσο, μεσολαβούν αρκετές προϋποθέσεις.
Πρώτη και κυριότερη, να είναι το project οικονομικά εφικτό. Όχι ότι η Porsche δεν έχει κονδύλια να ρίξει πάνω του, απλά οι Γερμανοί ακολουθούν αυστηρή στρατηγική ισολογισμών. Αν ένα αυτοκίνητο είναι να προκαλέσει οικονομικές ζημιές, δεν μπαίνει στην παραγωγή. Το κέρδος φυσικά δεν αποτελεί αυτοσκοπό με κατασκευές αυτού του επιπέδου, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως το Τσουφενχάουζεν προτίθεται να «μπει μέσα» για να βγει το Mission X στους δρόμους. Δεύτερη προϋπόθεση, εξίσου απαραίτητη, η δυναμική επιδόσεων και απόδοσης σε σχέση με τον ανταγωνισμό.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του Mission X παραμένουν επτασφράγιστο μυστικό, καθώς το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι κινείται από ηλεκτροκινητήρες και φτάνει τα 4,5 μέτρα σε μήκος. Το επίπεδο των ηλεκτρικών hypercar έχει ξεπεράσει καιρό τώρα τα 1.000 άλογα, οπότε η υπέρτατη Porsche θα πρέπει να κινείται στους 1.200-1.500 ίππους για να μπορεί να σταθεί δίπλα στο Rimac Nevera, ας πούμε. Όπως και όσο γκάζι να ‘χει, η τελική απόφαση για την παραγωγή ή όχι της hyper-Porsche θα ληφθεί εντός του έτους.