Πριν από 10 χρόνια, τον Αύγουστο του 2014 η Volvo παρουσίασε το δεύτερης γενιάς μεγάλο SUV XC90, το οποίο ανανεώθηκε το 2019 και σήμερα έκανε ντεμπούτο σημαντικά ανανεωμένο και βελτιωμένο σε αρκετούς τομείς. Το εκσυγχρονισμένο XC90 εμφανίζεται καλύτερο από ποτέ μετά από μια ευρεία γκάμα αναβαθμίσεων σε σχεδιασμό εξωτερικά και στο εσωτερικό, όπως και σε επίπεδο τεχνολογιών.
Εξωτερικά έρχεται πιο κοντά στα σχεδιαστικά πρότυπα του αμιγώς ηλεκτρικού EX90, αποπνέοντας περισσότερη πολυτέλεια και δυναμισμό. Όσον αφορά τις διαστάσεις του, έχει μήκος 4.953 χλστ., πλάτος 1.931 χλστ., ύψος 1.767 χλστ. και μεταξόνιο 2.984 χλστ. Το εμπρός τμήμα του είναι πλήρως αλλαγμένο, με νέα φωτιστικά σώματα, προφυλακτήρα και μάσκα με διαγώνιο σχέδιο, ξεφεύγοντας από το κλασικό μοτίβο με τις κάθετες γρίλιες. Πίσω οι αλλαγές είναι πιο περιορισμένες και αφορούν το νέο σχέδιο των κάθετα τοποθετημένων φαναριών.
Πιο μεγάλες είναι οι αλλαγές που έχουν γίνει στο 7θέσιο εσωτερικό, όπου κυριαρχεί το νέο ταμπλό μαζί με τις νέες ψηφιακές οθόνες. Μια μεγαλύτερη κεντρική οθόνη αφής 11,2 ιντσών (9,0 ιντσών πριν) με υψηλότερη ανάλυση βελτιώνει την εμπειρία του χρήστη και ανοίγει έναν κόσμο νέων λειτουργιών, εφαρμογών και φυσικά τακτικών ενημερώσεων λογισμικού over-the-air. Το ταμπλό έχει πιο οριζόντιο σχήμα από πριν, ενσωματώνει διακοσμητικά πάνελ κατασκευασμένα από premium ανακυκλωμένα υλικά και χωρίζεται από νέους κάθετους αεραγωγούς. Ο ενισχυμένος φωτισμός συμβάλλει σε μια ακόμα πιο πολυτελή αίσθηση τη νύχτα. Οι σχεδιαστές μας δημιούργησαν επιπλέον χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, συμπεριλαμβανομένης μιας πρόσθετης, τρίτης ποτηροθήκης και τοποθέτησαν τον ασύρματο φορτιστή τηλεφώνου πίσω από το κεντρικό τούνελ, ξεχωριστά από τον κύριο χώρο αποθήκευσης, για μεγαλύτερη ευκολία.
Στο δρόμο, το XC90 είναι επίσης βελτιωμένο, αφού κάθε αμορτισέρ είναι πλέον σε θέση να προσαρμόζεται μηχανικά στις τρέχουσες συνθήκες του δρόμου για να βελτιστοποιήσει τόσο την άνεση όσο και τη σταθερότητα. Παράλληλα, η προαιρετική αερανάρτηση συνεργάζεται με ένα ενεργό πλαίσιο που παρακολουθεί το αυτοκίνητο, το δρόμο και τον οδηγό 500 φορές το δευτερόλεπτο για να προσφέρει την πιο άνετη οδήγηση. Συν του ότι η αερανάρτηση μπορεί να χαμηλώσει κατά 20 χλστ. ή να ανυψωθεί κατά 40 χλστ., ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης. Η Volvo πρόσθεσε επιπλέον μόνωση σε ορισμένα μέρη του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι υπάρχουν λιγότεροι θόρυβοι αεροδυναμικοί και από το δρόμο.
Όσον αφορά τους κινητήρες (όλοι 2.0 λτ. turbo), στη βάση της γκάμας βρίσκεται το B5 των 250 ίππων και κατόπιν το B6 των 300 ίππων. Αμφότερα ενσωματώνουν τεχνολογία 48v mild hybrid, η οποία συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων έως 15%. Στην κορυφή τοποθετείται το T8 PHEV με τη συνδυαστική ισχύ των 455 ίππων, αποτελούμενο από το βενζινοκινητήρα των 310 ίππων και το ηλεκτρικό μοτέρ των 145 ίππων. Επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 5,4 δλ., η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα, η κατανάλωση βενζίνης είναι 1,4 λτ./100 χλμ. (ρεύμα 20,2 kWh/100 χλμ.) και οι εκπομπές CO2 είναι 32 γρ./χλμ. Η ηλεκτρική αυτονομία φτάνει τα 70 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Η τιμή του νέου Volvo XC90 T8 ξεκινά στην Ελλάδα από τις 103.661 ευρώ.