H Renault επανέρχεται δυναμικά στην συνεχώς αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρομεσαίων SUV με το Austral, το οποίο δεν έχει καμία απολύτως σχέση και πουθενά σε σχέση με το Kadjar που αντικαθιστά. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο που τοποθετείται στο άνω άκρο των C-SUV και σηματοδοτεί το επόμενο ορόσημο στην επιθετική στρατηγική της Renault στη μικρομεσαία κατηγορία, που ξεκίνησε με το Arkana και κατόπιν με το νέο Megane E-Tech Electric.
Η διάθεση του Renault Austral άρχισε εδώ και λίγες μέρες στην Ελλάδα, με τους mild hybrid κινητήρες 1.2 TCe 130 MHEV, 1.3 TCe 160 X-Tronic MHEV και τον full hybrid 1.2 TCe E-Tech Hybrid 200. Για τις πρώτες παραγγελίες προσφέρεται με εκπτώσεις που φτάνουν έως τις 2.200 ευρώ και οι τιμές διαμορφώνονται στις 36.650, 40.750 και 47.600 ευρώ αντίστοιχα. Παράλληλα ο εξοπλισμός του από την πρώτη έκδοση Advanced είναι πλουσιοπάροχος, ενώ το «160άρι» εκκινεί από το ακόμα πιο πλήρες επίπεδο εξοπλισμού Techno. Ανάλογα μάλιστα την έκδοση, τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού φτάνουν έως τα 32 συνολικά στον αριθμό.
Δυναμικός και κομψός σχεδιασμός
Το πρώτο στοιχείο που κεντρίζει το ενδιαφέρον στο Renault Austral, είναι ο πολύ όμορφος σχεδιασμός του. Κομψό, με τόνους δυναμισμού και πολυτέλειας, πληθωρικό όσο πρέπει και δίχως καμία ακρότητα ή στοιχεία που να διχάζουν. Βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-CD, έχει μήκος 4,51 μ., πλάτος 1,83 μ., ύψος 1,62 μ., μεταξόνιο 2,67 μ. και απόσταση από το έδαφος 180 χλστ. Κοιτώντας το από μπροστά, κυρίαρχα γνωρίσματά του αποτελούν τα αιχμηρά LED φωτιστικά σώματα, η πολύ μεγάλη και φαρδιά μάσκα με το ευμέγεθες, νέο σήμα της Renault. Ανάγλυφες επιφάνειες διατρέχουν το καπό, όπως και τα πλαϊνά του Austral στο ύψος των τονισμένων του «ώμων» και χαμηλά στις πόρτες. Στο πίσω τμήμα τα λεπτά μακρόστενα φώτα LED δείχνουν το Austral πιο πλατύ μαζί με τα φουσκωμένα φτερά. Σημαντικό «αόρατο» χαρακτηριστικό του είναι η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου στις πόρτες και στους άξονες, για να κρατηθεί το συνολικό του βάρος κάτω από τα 1.400 κιλά στη βασική έκδοση.
Εντυπωσιάζει το εσωτερικό του
Το πρώτο συναίσθημα που βγαίνει αυθόρμητα κοιτάζοντας το εσωτερικό του νέου Renault Austral, είναι αυτό του ενθουσιασμού. Και πως να μην είναι άλλωστε με τόση τεχνολογία που διαθέτει συνδυασμένη με premium ποιότητα. Κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η οθόνη OpenR που εμφανίστηκε στο νέο Megane E-Tech και είναι από τις μεγαλύτερες του είδους. Καλύπτεται από γυαλί Gorilla-Glass, προκειμένου να είναι ανθεκτική σε γρατσουνιές, μικροχτυπήματα. Επιπλέον, φέρει πρόσθετες καλύψεις κατά των δακτυλικών αποτυπωμάτων και αντιθαμβωτικές στρώσεις για να καθαρίζει εύκολα. Αποτελείται από τον παραμετροποιήσιμο πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών και την κεντρική οθόνη των 12 ιντσών. Αμφότερες οι οθόνες παρέχουν πληθώρα πληροφοριών, έχουν πολύ σύγχρονα γραφικά και η απόκρισή τους στις εντολές του οδηγού είναι γρήγορη. Το σύστημα πολυμέσων OpenR Link ενσωματώνει υπηρεσίες και εφαρμογές της Google, όπως είναι Google Maps, Google Assistant και Google Play. Στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης έχουν τοποθετηθεί φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, προς όφελος της εργονομίας.
Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ένα κομψό διαχωριστικό μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. Διαθέτει θέσεις για ποτήρια, θήκες για μικροπράγματα, βάση για κινητό και ένα πρακτικό υποβραχιόνιο για να ακουμπάει ο καρπός του χεριού όταν γίνεται ο χειρισμός της οθόνης πολυμέσων. Ο επιλογέας των ταχυτήτων έχει μεταφερθεί στην κολόνα του τιμονιού (όπως στις Mercedes-Benz), όμως είναι κοντά με το χειριστήριο για τους υαλοκαθαριστήρες και ο οδηγός κάποιες φορές θα μπερδευτεί και θα πατήσει τους υαλοκαθαριστήρες αντί τις ταχύτητες.
Μεγάλη προσοχή έχει δώσει η Renault και στην ποιότητα κατασκευής του εσωτερικού του Austral. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό, στις πόρτες και στην κεντρική κονσόλα, οι όμορφες επενδύσεις και διακριτική πολυτέλεια με τα διακοσμητικά νίκελ, λάκας πιάνου και ξύλου συνθέτουν ένα εσωτερικό που θα καλύψει και τους πλέον απαιτητικούς.
Η θέση οδήγησης του Austral είναι βολική, ενώ τρεις επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν χωρίς να στριμωχτούν. Την «ευελιξία» του εσωτερικού ενισχύει σημαντικά το εξαιρετικά πρακτικό συρόμενο σε διαδρομή 16 εκατοστών πίσω κάθισμα, όπως και η ρυθμιζόμενη κλίση της πλάτης σε τρία επίπεδα (25, 27 και 29 μοίρες). Μεγάλος με τη σειρά του είναι και ο χώρος αποσκευών των 500-575 λίτρων, συν τις θήκες για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδο.
Πετυχημένο ταίριασμα κινητήρα – κιβωτίου ταχυτήτων
Η μεσαία έκδοση του Renault Austral της δοκιμής χρησιμοποιεί τον Mild Hybrid 4κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.3 TCe, που γνωρίζουμε από άλλα μοντέλα της γαλλικής φίρμας. Αποτελεί προϊόν εξέλιξης με τη Mercedes-Benz και υποστηρίζεται από έναν ηλεκτροκινητήρα-μίζα και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V. Ουσιαστικά το ήπιο υβριδικό σύστημα βελτιώνει τη λειτουργία του Start/Stop και εξοικονομεί καύσιμο στο ρολάρισμα. Η απόδοση φτάνει τους 158 ίππους και τα 270 Nm ροπής από τις 1.800 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση γίνεται μέσω του εξελιγμένου CVT κιβωτίου ταχυτήτων Χ-Tronic.
Παρότι CVT δεν συνοδεύεται από βουητά, απότομές πτώσεις ή αυξήσεις των στροφών και άλλες «παρενέργειες», αλλά δίνει την αίσθηση ενός αυτόματου κιβωτίου με αλλαγές ταχυτήτων. Άλλωστε μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 7 σχέσεις. Επίσης με την επιλογή Sport μέσω του στρογγυλού διακόπτη Multi Mode στο τιμόνι (Eco, Comfort, Sport και Perso) πραγματοποιούνται και αυτόματα οι εναλλαγές, λες και είναι ένα άμεσο διπλού συμπλέκτη. Υπό κανονικές συνθήκες το Comfort είναι το πιο ισορροπημένο, αφού στο Eco μειώνεται αισθητά η απόδοση και στο Sport δουλεύει το μοτέρ πιο ψηλά, συν του ότι σκληραίνουν οι αναρτήσεις και διαταράσσεται η άνεση. Από τις χαμηλές στροφές ο 1.3 TCe έχει την απαιτούμενη δύναμη, στις μεσαίες είναι πιο γεμάτος και ψηλά δεν υπάρχει λόγος να πιέζεται. Επίσης οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν από θορύβους και έτσι ενισχύεται η άνεση που απολαμβάνουν σε κάθε διαδρομή. Οι επιδόσεις είναι σε κάθε περίπτωση πολύ καλές (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.), ενώ η μέση κατανάλωση δοκιμής στα 7,5 λτ./100 χλμ. είναι ένα πολύ λογικό νούμερο.
Άνετο και σίγουρο σε κάθε δρόμο
Από ένα αυτοκίνητο της Renault, περιμένεις παραδοσιακά να είναι άνετο και να στρίβει. Συνταγή που έχει εκτελεστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και στο μικρομεσαίο SUV Austral, το οποίο είναι πολύ ισορροπημένο στο δρόμο. Οι όποιες μετακινήσεις γίνονται ξεκούραστα, χάρη στην ικανότητα των αναρτήσεων να φιλτράρουν αποτελεσματικά τις μύριες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς όμως σε καμία των περιπτώσεων να δίνει την αίσθηση ότι είναι πλαδαρό. Αντιθέτως μεταφέρει μια στιβαρότητα στο χρήστη του, χάρη και στην πλατφόρμα CMF-CD που αποτέλεσε μια πολύ καλή βάση για το «χτίσιμο» του αυτοκινήτου. Η πίσω ανάρτηση με τον ημιάκαμπτο άξονα (πολλαπλούς συνδέσμους έχουν τα μοντέλα full hybrid με την τετραδιεύθυνση 4Control) λειτουργεί αποτελεσματικά και χωρίς αναπηδήσεις και κραδασμούς. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης είναι ένα ακόμα θετικό γνώρισμα, που συμβάλλει και αυτό με τη σειρά του στην πραγματοποίηση ξεκούραστων ταξιδιών. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων το Austral πατάει με υποδειγματική σταθερότητα, ακόμα και όταν… γλιστρήσει αρκετά το γκάζι.
Το ίδιο ισχύει για το TCe 160 X-Tronic και όταν βρεθεί σε μια ορεινή διαδρομή. Για πιο σφιχτή ρύθμιση σε τιμόνι – αναρτήσεις και πιο άμεση απόκριση στο γκάζι, φροντίζει η επιλογή Sport. Όμως και στην Comfort το αυτοκίνητο ξεδιπλώνει την πολύ ραφιναρισμένη οδική του συμπεριφορά και σε έντονη πίεση. Ακόμα και με «τιμονιά» σε κλειστή στροφή δύσκολα θα ανοίξει την τροχιά του, παρότι ο εξωτερικός πίσω τροχός μπορεί να βρεθεί στον αέρα (ο οδηγός δεν το αντιλαμβάνεται). Δείγμα της πολύ καλής δουλειάς που έχουν κάνει οι μηχανικοί της Renault, για να ικανοποιήσουν και τους πιο θερμόαιμους οικογενειάρχες. Παράλληλα ο χρήσης έχει στη διάθεσή του ένα άμεσο και με καλή πληροφόρηση τιμόνι, όπως και δυνατά φρένα μετά από απαιτητική χρήση.
Σχεδιασμός, ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία, χώροι επιβατών και αποσκευών, πρακτικότητα, άνεση ανάρτησης, οδική συμπεριφοράς, κινητήρας – κιβώτιο ταχυτήτων
Τιμή, θέση επιλογέα ταχυτήτων