To VW Golf GTI Clubsport είναι, από το εργοστάσιο κιόλας, ένα από τα γρηγορότερα hot hatches που έχουν παραχθεί. Με 300 ίππους, ενεργά αμορτισέρ και ψαγμένο ηλεκτρομηχανικά μπλοκέ διαφορικό, πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που από τη μία μπορεί να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 6,0 δλ., ενώ από την άλλη μπορεί να γράψει χρόνους που κομπλάρουν παλιότερα (και σύγχρονα) supercars στην πίστα. Φανταστείτε τώρα τι χαμό μπορεί να κάνει με 400 άλογα…
Η βρετανική Litchfield ειδικεύεται στην απάντηση τέτοιων ερωτημάτων, μετατρέποντας το GTI Clubsport σε «όπλο» με βεληνεκές που θα ζήλευε και το Golf R. Εμφανισιακά η μόνη αλλαγή εντοπίζεται στις νέες 18άρες ζάντες (19άρες κανονικά), που εξοικονομούν 2 κιλά η κάθε μια και αυξάνουν τα μετατρόχια κατά 7 χλστ. Το υπόλοιπο αμάξωμα μένει ίδιο κι απαράλλαχτο με του εργοστασιακού GTI Clubsport, κρύβοντας τεχνηέντως την πολύ μεγαλύτερη δυναμική του εν λόγω μπλε Golf. Η οποία δεν αφορά μόνο το μηχανοστάσιο, αλλά το σύνολο των μηχανικών μερών.
Κάτω από το καπό ο 2.0 TSI διαθέτει νέες σωληνώσεις, μεγαλύτερο intercooler από τη Forge, πρόγραμμα της Litchfield και εξάτμιση της Miltek. Λίγες και καλές αναβαθμίσεις, ικανές να ανεβάσουν την ισχύ κατά 100 ίππους και 128 Nm. Με 400 ίππους και κυρίως 528 Nm στους εμπρός τροχούς, ακόμα και το GTI Clubsport χρειάζεται «χέρι» σε ανάρτηση και ηλεκτρονικά, προκειμένου να διαχειρίζεται την ισχύ στο 100%. Η νέα ανάρτηση Nitron όχι μόνο διαθέτει νέες ρυθμίσεις για τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ και χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος, αλλά καλιμπράρει εκ νέου την παρεμβατικότητα του ESC, του traction control και του ABS. Νέα ηλεκτρονική διαχείριση φέρει και το 7άρι DSG, μαζί με το διαφορικό.
Όλα αυτά, βέβαια, δεν είναι δωρεάν. Οι βελτιώσεις στο στήσιμο κοστίζουν 3.070 λίρες (3.534 ευρώ), ενώ εκείνες στο μοτέρ άλλες 3.990 λίρες (4.593 ευρώ).