Αλήθεια υπάρχει αυτόματο SUV με 21.440 ευρώ;

Καθημερινά χιλιάδες οδηγοί με αυτοκίνητα που διαθέτουν χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ταλαιπωρούνται στην κίνηση των πόλεων. Οι άπειρες φορές που θα έρθει το πόδι σε επαφή με το πεντάλ του συμπλέκτη και το χέρι με το λεβιέ των ταχυτήτων, προκαλούν εξάντληση. Αν μάλιστα έχει σκληρύνει το αριστερό ποδωστήριο από τη φθορά του δίσκου, τότε πρόκειται για πραγματικό μαρτύριο. Πιο «τυχεροί» είναι σίγουρα όσοι έχουν αυτόματο αυτοκίνητο, γιατί η οδήγηση γίνεται πολύ πιο ξεκούραστη σε κάθε διαδρομή.

Αυτόματο SUV σε τιμή «θαύμα»

Για αυτό ολοένα και περισσότεροι επιλέγουν τα αυτόματα, αφού τους κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη. Επιλογές υπάρχουν πάρα πολλές σε όλες τις κατηγορίες, όπως είναι και στα πολύ δημοφιλή μικρά SUV. Ποιο είναι όμως εκείνο που «βολεύει» πολύ και από πλευράς τιμής, μιας και προσφέρεται στα λιγότερα λεφτά από όλα τα αυτόματα B-SUV; Το χαρισματικό αυτό αμάξι είναι το Kia Stonic, το οποίο με τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 100 ίππων και το σύγχρονο 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (7DCT) κοστίζει από μόνο 21.440 ευρώ. Επιπλέον, ο κάτοχός του απολαμβάνει την σιγουριά της 7ετούς εργοστασιακής εγγύησης, ενώ για τα 5 πρώτα χρόνια το service είναι δωρεάν! Οπότε ο κάτοχός του βγαίνει πολλαπλά κερδισμένος, σε όλα τα επίπεδα.

Η τιμή των 21.440 ευρώ αφορά την πρώτη έκδοση GL Inmotion, με 6 αερόσακους, infotainment με 8άρα οθόνη, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition και Drive Mode. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού GL Optimum παραμένει και πάλι προσιτό και συμφέρει, αφού με 1.000 ευρώ παραπάνω διαθέτει πρόσθετα τα εξής: αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, κεντρικό υποβραχιόνιο, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, φώτα LED, cruise control και θύρα USB για τους πίσω επιβάτες. Αναφορικά με τους φιλοξενούμενους του Stonic, τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος και λίγο πιο ψηλά θα χωρέσουν μια χαρά, ενώ έχουν στη διάθεσή ένα επαρκές πορτ μπαγκάζ 352 λίτρων.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Όσο για τον οδηγό, θα βρει αμέσως την κατάλληλη θέση και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τα εύχρηστα επιμέρους χειριστήρια. Παράλληλα θα νιώσει ευχάριστα και στο δρόμο, χάρη στον επιτυχημένο συνδυασμό κινητήρα – 7DCT και του σεταρίσματος των αναρτήσεων. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ με τα 100 άλογα και τα 172 Nm ροπής εξασφαλίζει «ζωηρές» επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ.), με τις αλλαγές των ταχυτήτων να πραγματοποιούνται άμεσα και ομαλά. Το Drive Mode με τις επιλογές Eco, Normal και Sport διαμορφώνει αναλόγως τις στροφές που θα γίνουν τα ανεβάσματα και κατεβάσματα στο κιβώτιο, την απόκριση του γκαζιού και το βάρος του τιμονιού. Υπάρχει και η δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Η κατανάλωση βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τα 7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 119 γρ./χλμ., κάτι που συνεπάγεται μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο της Αθήνας.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 998
Ταχύτητες 7DCT
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 100/4.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 172/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 11,7
Τελική (χλμ./ώρα) 180
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* 7,2
CO2 (γρ./χλμ.) 119
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store