Νέο Skoda Enyaq RS Race κομπλέ για WRC

  • DSC_4188_1e479223-1440x960_bab63da9
  • DSC_1247_361ca64d-1440x960_77924d06
  • DSC_1455_fdfd2dde_ea89cf68-1536×1024
  • IMG_1824_9239c3c7_51862166-1536×1025
  • IMG_8717_e840e02c-1440x960_515e99b6
  • IMG_8379_bd7a144c-1440x960_6fab9664
  • IMG_8385_8bc577cc_2963f7e9-1536×1025
  • IMG_8386_15b13cb6_da183782-1536×1025
  • IMG_8454_a927102a_5011b39c-1536×1025
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DSC_4188_1e479223-1440x960_bab63da9.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DSC_1247_361ca64d-1440x960_77924d06.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/DSC_1455_fdfd2dde_ea89cf68-1536x1024-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/IMG_1824_9239c3c7_51862166-1536x1025-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/IMG_8717_e840e02c-1440x960_515e99b6.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/IMG_8379_bd7a144c-1440x960_6fab9664.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/IMG_8385_8bc577cc_2963f7e9-1536x1025-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/IMG_8386_15b13cb6_da183782-1536x1025-1.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/IMG_8454_a927102a_5011b39c-1536x1025-1.jpg

Η Skoda παρουσίασε μια εναλλακτική οπτική στα πλάνα της για το WRC, ντύνοντας το Enyaq RS σε αγωνιστική περιβολή και δίνοντας στο Fabia RS Rally2 έναν μεγαλύτερο, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικό, αδελφό.

Το Enyaq RS Race φοράει ανθρακονημάτινα αεροδυναμικά βοηθήματα, φουσκωμένα φτερά, διαφορετικούς προφυλακτήρες και χαμηλωμένη ανάρτηση, σε συνδυασμό με μεγαλύτερους τροχούς και την ανάλογη φροντίδα στο αμάξωμα. Το τελικό αποτέλεσμα μοιάζει έτοιμο για να κατέβει σε ειδικές διαδρομές, με την επισήμανση πως οι ζάντες θα πρέπει να κατέβουν σε διάσταση (18 ίντσες βάσει τωρινών κανονισμών, 20άρες εδώ). Το πλάτος αυξάνεται κατά 72 χλστ. εμπρός και 112 χλστ. πίσω συγκριτικά με το κανονικό Enyaq Coupe RS, την ώρα που το ύψος μειώνεται κατά 70 χλστ. Η προσοχή που δόθηκε στην αεροδυναμική δεν φαίνεται μόνο από τη χαμηλότερη γραμμή της οροφής, αλλά και από τα ειδικά καλύμματα στο πίσω παρμπρίζ και τους τροχούς. Συν τοις άλλοις, έχουν χρησιμοποιηθεί συνθετικά υλικά σε πολλά πάνελ (προφυλακτήρες, φτερά, οροφή, παράθυρα), μειώνοντας το βάρος κατά 316 κιλά (1.946 στο σύνολο).

Πέραν του roll cage από χάλυβα υψηλής αντοχής χρωμίου-μολυβδαινίου, το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει και άλλα στοιχεία ασφαλείας που προέρχονται από το Fabia RS Rally2. Αυτά περιλαμβάνουν αγωνιστικά καθίσματα Atech με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, πάνελ θυρών ασφαλείας και αυτόματο πυροσβεστήρα. Όπως και στα αυτοκίνητα ράλι WRC, τα πράσινα και κόκκινα φώτα εκατέρωθεν του οχήματος υποδεικνύουν την κατάσταση του συστήματος υψηλής τάσης. Η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 70 χλστ. και ειδικά προστατευτικά τμήματα στο κάτω μέρος του οχήματος αποτρέπουν την υπερβολική φθορά των εξαρτημάτων του πλαισίου και προστατεύουν την μπαταρία.

Στο θέμα της ισχύος δεν διαφοροποιείται από το πολιτικό μοντέλο, με τους δυο ηλεκτροκινητήρες να παραμένουν στα 340 άλογα και 545 Nm, έχοντας από κοντά τη μπαταρία των 82 kWh. Το ελαφρύτερο Race, όμως, επιταχύνει αρκετά καλύτερα από το απλό Enyaq RS στο 0-100 χλμ./ώρα, κατεβάζοντας το χρόνο στα 4,6 δλ. (αντί 5,5 δλ.). Η τελική, αντίθετα, μένει αμετάβλητη και περιοριζόμενη, στα 180 χλμ./ώρα. Ακριβώς επειδή είναι τόσο ταχύτερο, αλλά και για τις ανάγκες της αγωνιστικής χρήσης, τα φρένα πλέον είναι κεραμικά και με 10πίστονες δαγκάνες μπροστά. Επιπλέον, έχει τοποθετηθεί σπορ ρυθμιζόμενη ανάρτηση και διαφορικά περιορισμένης ολίσθησης τόσο στον μπροστινό όσο και στον πίσω άξονα.

Αναφορικά με τον προσανατολισμό του Enyaq RS Race, τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί. Πρωτότυπο είναι βέβαια, αλλά το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ο Emil Lindholm (πρωταθλητής WRC2 το 2022) κάτι λέει. Για να «παίξει» στο WRC, στην κατηγορία Rally1, εξαιρετικά απίθανο. Αν η Skoda Motorsport πάρει την απόφαση να ανέβει σκαλί από τα Rally2, δεδομένα θα το κάνει με το Fabia (που ούτως ή άλλως, είναι και κυρίαρχο στη δεύτερη τη τάξει βαθμίδα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος). Άρα πόθεν προορίζεται το Enyaq RS Race; Καταρχάς δεν αποκλείεται μελλοντικά να προστεθεί κατηγορία ηλεκτρικών στο WRC, οπότε να το πρώτο σενάριο. Το δεύτερο, και πιο βάσιμο, θέλει τη Skoda να κατεβαίνει με το Enyaq στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross, όπου ήδη συμμετέχουν EVs με διπλούς ηλεκτροκινητήρες και μέγιστη απόδοση 680 ίππων/880 Nm.

Get it on Google Play Download on the App Store