Δίνοντας σάρκα και οστά στο όραμα της Fiat για το μέλλον, το Grande Panda ορίζει το ιταλικό στιλ, την απλότητα, την τεχνογνωσία για τα αυτοκίνητα πόλης και τη βιωσιμότητα. Αποτελεί δε το πρώτο μέλος μιας οικογένειας μοντέλων που θα ενισχύσει σημαντικά την γκάμα της μάρκας και θα διατεθεί σε παγκόσμια ακτίνα. Είναι το πρώτο Fiat που βασίζεται στην Smart Car Platform της Stellantis και έχει μήκος 3,99 μ., πλάτος 1,76 μ. και ύψος 1,57 μ. Στην Ελλάδα, θα είναι διαθέσιμο για παραγγελίες μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025.
Είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως Fiat καθότι αντλεί έμπνευση από το αρχέτυπο Panda του 1980. Για παράδειγμα, στο κάτω μέρος των θυρών αναγράφεται με «σκαλισμένα» γράμματα «Panda» από την μια πλευρά και «FIAT» από την άλλη. Επιπλέον, στην πίσω κολόνα υπάρχει ένα κρυφό γραφικό με το σήμα της μάρκας, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται αφενός σκαλισμένο το «FIAT» αφετέρου το «Panda» με ανάγλυφα τρισδιάστατα γράμματα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά είναι τα φώτα PXL LED που παραπέμπουν στο γνωστό video game των 80s. Εξίσου ξεχωριστή είναι η σχεδίαση των ζαντών 17 ιντσών που αναγράφουν «FIAT» στο κέντρο, ενώ στην έκδοση RED δεν υπάρχουν τάσια και οι ατσάλινες ζάντες είναι βαμμένες σε λευκό χρώμα. Χαρακτηριστικό που παραπέμπει εν μέρει στο πρώτης γενιάς Panda (με άβαφτες όμως ζάντες), ωστόσο το λευκό χρώμα θα θυμίσει σε αρκετούς το Peugeot 106 Rallye.
Στο εσωτερικό εξέχουσα θέση έχουν το σχήμα της οθόνης 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και εκείνο της κονσόλας, που αμφότερα παραπέμπουν στη θρυλική πίστα που βρίσκεται στην οροφή του εργοστασίου του Lingotto. Ο χαρούμενος και ευχάριστος διάκοσμος είναι ένα ακόμα βασικό χαρακτηριστικό της καμπίνας του Grande Panda, ενώ ο φωτισμός είναι προσεκτικά επιλεγμένος και οι ραφές στο ταμπλό και τους αεραγωγούς, είναι εμφανείς με κίτρινο χρώμα. Το κυρίαρχο χρώμα στις περισσότερες επιφάνειες είναι το «Blu Tasmania», το οποίο δημιουργεί ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα διαθέτοντας παράλληλα πολύ ελαφρύ περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Άλλωστε το Grande Panda κάνει χρήση ιδιαίτερα φιλικών προς το περιβάλλον υλικών. Από πλευράς χώρων, η Fiat αναφέρει ότι το διαθέσιμο πλάτος στο ύψος των ώμων είναι το μεγαλύτερο στο B-Segment, ενώ άφθονοι είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι για μικροπράγματα. Όσο για τις αποσκευές, είναι διαθέσιμα έως 361 λτ. στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Ο βασικός εξοπλισμός του Grande Panda περιλαμβάνει ένα πλήρες πακέτο συστημάτων. Μεταξύ άλλων υπάρχουν πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, cruise control και έξυπνος περιοριστής ταχύτητας, μαζί με ενεργό σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και διατήρησης στην λωρίδας κίνησης. Εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών, οθόνη αφής 10,25 ιντσών για το infotainment με ασύρματη συνδεσιμότητα με το smartphone, τέσσερις θύρες USB-C, καθώς και ειδική θήκη ασύρματης φόρτισης. Διαθέσιμες είναι και υπηρεσίες Connected Services, καθώς και σύστημα πλοήγησης που στην ηλεκτρική έκδοση μπορεί να σχεδιάζει την ιδανική διαδρομή αναφορικά με τη φόρτιση. Προτείνει δηλαδή πού και για πόση ώρα πρέπει να φορτίσει το αυτοκίνητο για να φτάσει στο συντομότερο χρόνο στον τελικό προορισμό.
Το ηλεκτρικό Panda κινείται από σύστημα με μπαταρία 44 kWh και κινητήρα 113 HP. Επιτυγχάνει μεικτή αυτονομία 320 χλμ. και ολοκληρώνει την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11 δλ., με τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 132 χλμ./ώρα. Tο σπιράλ καλώδιο φόρτισης που βρίσκεται ενσωματωμένο στο εμπρός μέρος και έχει μήκος 4,5 μ. κάνει τη φόρτιση πανεύκολη και μαζεύεται μόνο του μετά τη χρήση, υποστηρίζοντας ισχύ έως 7 kW. Έτσι, η αναπλήρωση από το 20-80% της ενέργειας γίνεται σε 4 ώρες και 20 λεπτά. Είναι διαθέσιμο και συμβατικό καλώδιο για το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC), το οποίο κουμπώνει σε ξεχωριστή θύρα στο αριστερό πίσω φτερό. Με τη βοήθειά του η φόρτιση μπορεί να αγγίξει τα 11 kW, οπότε η αναπλήρωση από το 20% έως το 80% ολοκληρώνεται σε 2 ώρες και 50 λεπτά. Για την ταχυφόρτιση σε συνεχές ρεύμα (DC) η ισχύς μπορεί να φτάσει τα 100 kW, κάτι που ρίχνει το χρόνο φόρτισης στα μόλις 27 λεπτά.
Το υβριδικό Grande Panda διαθέτει 3κύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. ισχύος 100 HP και έναν ηλεκτρικό που λειτουργεί υπό τάση 48V τροφοδοτούμενος από μπαταρία 0,876 kWh. Ο συγκεκριμένος κινητήρας βρίσκεται ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, μαζί με την μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου του κιβωτίου ταχυτήτων. Η ισχύς του είναι 28 hp και καθότι βρίσκεται στο κιβώτιο μπορεί να κινήσει αμιγώς ηλεκτρικά το Grande Panda στο ξεκίνημα, την κίνηση με ήπιο ρυθμό και το παρκάρισμα. Το σύστημα εξασφαλίζει κίνηση μόνο με ρεύμα μέχρι 1 χλμ., ενώ στις χαμηλές ταχύτητες συνδράμει τον κινητήρα βενζίνης τονώνοντας τις επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση. Η λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller εξασφαλίζει αποδοτική και καθαρή καύση, με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να μην υπερβαίνουν τα 123 γρ./χλμ. και η μέση κατανάλωση τα 5,4 λτ./100 χλμ.