Χάρισμα(τικα) SUV βενζίνης, υβριδικά και LPG

Οι 20.000 ευρώ αποτελούν πλέον λίγα χρήματα για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου και ειδικά για όσους θέλουν SUV για να έχουν περισσότερες ανέσεις συγκριτικά με κάποιο supermini. Παρόλα αυτά προτάσεις αγοράς υπάρχουν και μάλιστα με κινητήρες διαφορετικών τεχνολογιών, όπως είναι αμιγώς βενζίνης, «εξηλεκτρισμένους» ή και με υγραέριο. Εμείς επιλέξαμε τρία δημοφιλή SUV με τέτοια μηχανικά σύνολα, όπως είναι το Dacia Duster που καίει και LPG, το MG ZS με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα και το ήπια υβριδικό Suzuki Vitara, σε τιμές που κυμαίνονται κοντά στις 20.000 ευρώ.

Dacia Duster

Με τιμή από 19.950 ευρώ, κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης/LPG) και κατηγορία μικρομεσαίου SUV, το νέο Duster ECO-G 100 δεν έχει αντίπαλο. Ο 1.0 λτ. turbo κινητήρας με την επιλογή του υγραερίου (μέσω του διακόπτη στο ταμπλό) αποδίδει 100 άλογα και 170 Nm (90 PS και 160 Nm με τη βενζίνη) και έχει το απαιτούμενο νεύρο, δίνοντας την αίσθηση ότι διαθέτει περισσότερη δύναμη και είναι πιο γρήγορο από τα 13,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής. Επίσης, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 9,6 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,9 ευρώ/λτ., τα 100 χλμ. στοιχίζουν λιγότερο από 9 ευρώ. Το Duster ECO-G διαθέτει ρεζερβουάρ 51 λίτρων για το LPG και 50 λίτρα για τη βενζίνη, παρέχοντας μεγάλη αυτονομία.

Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν και οι άνετοι χώροι στο εσωτερικό του, όπου μέχρι 5 άτομα θα βολευτούν, έχοντας στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια, το κεφάλι και ωφέλιμο πλάτος. Μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 513 λίτρων. Άνετο είναι το Duster και στην οδήγηση, προσφέροντας παράλληλα πολύ καλό πάτημα και δυνατότητα κίνησης εκτός δρόμου, χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών. Όσο για τον εξοπλισμό της βασικής έκδοσης Essential των 19.950 ευρώ ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ψηφιακό ραδιόφωνο και αισθητήρας φώτων.

MG ZS

Το αναβαθμισμένο σε εξοπλισμό και δημοφιλές μικρό SUV MG ZS GSRII θα συνεχίσει να διατίθεται για λίγους μήνες ακόμα (λόγω της έλευσης του νέου μικρομεσαίου ZS Max Hybrid+) στην εκπληκτική τιμή των 18.950 ευρώ. Από την αρχική έκδοση Exclusive διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 10,1 ιντσών, κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου. Το MG ZS ξεχωρίζει για τους άνετους χώρους που προσφέρει για επιβάτες και αποσκευές (448 λίτρα), όπως και για την προσεγμένη ποιότητα στο εσωτερικό του.

Παρά την πολύ χαμηλή του τιμή, το MG ZS τοποθετείται στο άνω άκρο των B-SUV σε διαστάσεις, με μήκος 4.323 χλστ., πλάτος 1.809 χλστ., ύψος 1.620 χλστ. και μεταξόνιο 2.580 χλστ.). Επίσης, είναι πολύ άνετο και στο δρόμο, αφού οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες. Όμως, δεν είναι «χαλαρές» σε ρύθμιση, αφού οι κλίσεις που εμφανίζει το αμάξωμα στις στροφές είναι πολύ λογικές. Σχετικά με τον 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 VTi-Tech έχει ισχύ 106 ίππων και 141 Nm, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 9,1 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 149 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 104 ευρώ.

Suzuki Vitara

Το πολύ δημοφιλές Suzuki Vitara το οποίο εδώ και λίγο καιρό λανσαρίστηκε φρεσκαρισμένο σε σχεδιασμό και με ακόμα περισσότερο εξοπλισμό, παραμένει πολύ προσιτό σε τιμή. Συγκεκριμένα στην έκδοση 1.4 Boosterjet 129 hp 48V Hybrid GL εκκινεί από μόνο 20.580 ευρώ με τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 9 ιντσών, υπηρεσία Suzuki Connect, σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Το κόμπακτ σε διαστάσεις Vitara (μήκος 4.185 χλστ.) είναι σε θέση να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας, διαθέτοντας παράλληλα ένα πλήρως αξιοποιήσιμο πορτ μπαγκάζ 368 λίτρων. Η κατασκευή του εσωτερικού του είναι γεροδεμένη και αναβαθμίζεται από το μαλακό υλικό που καλύπτει το πάνω μέρος του ταμπλό.

Σημαντικό ατού του Vitara αποτελεί ο τετρακύλινδρος turbo κινητήρας των 1.4 λτ. τεχνολογίας 48V Hybrid. Αμιγώς ηλεκτρική κίνηση δεν προσφέρει, ωστόσο η ηλεκτρογεννήτρια των 17 ίππων και 50 Nm παρέχει έξτρα μπουστάρισμα στο θερμικό μοτέρ των 129 ίππων και 235 Nm ροπής. Επιταχύνει το Vitara στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και φτάνει τα 195 χλμ./ώρα τελικής, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής 7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας) Στο δρόμο το μικρό ιαπωνικό SUV είναι άνετο, σταθερό και ευχάριστο, ενώ με απόσταση από το έδαφος 175 χλστ. μπορεί να πατήσει εύκολα και σε χωματόδρομους.

Get it on Google Play Download on the App Store