Το Ford Puma είναι ένα σπορτίφ κόμπακτ SUV που αγαπήθηκε γρήγορα από χιλιάδες αγοραστές σε όλη την Ευρώπη, κυρίως λόγω του πολύ θελκτικού παρουσιαστικού του με όμορφες καμπύλες, σπορτίφ γραμμές, αλλά και πλούσιο εξοπλισμό, πρακτικότητα και άριστη οδική αίσθηση. Αποτελεί ένα από τα πιο hot μοντέλα στην κατηγορία του και είναι το δημοφιλέστερο μοντέλο της φίρμας. Τώρα παρουσιάζεται ανανεωμένο με διακριτικές αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση, εντελώς νέο εσωτερικό και με πιο σύγχρονη τεχνολογία.
Το Puma, διατίθεται με κινητήρες βενζίνης 1.0 λτ. EcoBoost των 125 και 155 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V mHEV, συνδυάζοντας επιδόσεις με οικονομία, ενώ προσφέρει την ευελιξία, την ασφάλεια και τις ανέσεις που ψάχνει κανείς από ένα Β-SUV. Το «δικό» μας, φοράει τον 1.000άρη με τους 125 ίππους και το αυτόματο, ιδιαίτερα βολικό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη, στην πανέμορφη -και χωρίς χρέωση- απόχρωση Cactus Gray (από 28.546 ευρώ). Eίναι διαθέσιμο επίσης από 26.655 ευρώ για την έκδοση Titanium με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η πιο πλούσια ST-Line X (155 PS) με το 7τάχυτο αυτόματο Powersift, κοστίζει 33.907 ευρώ. Τέλος υπάρχει και η κορυφαία έκδοση ST με τους 170 ίππους, αποκλειστικά με αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο και τιμή που ξεκινάει από τα 40.341 ευρώ.
Εξημερωμένο «αιλουροειδές» με εκλεπτυσμένη αγριάδα
Η σιλουέτα του Ford Puma είναι ταυτόχρονα μοντέρνα, επιβλητική, ευγενικά «άγρια» και τείνει προς τα Coupe-SUV με την κλίση της πίσω κολόνας και τα μικρά πίσω φιμέ τζάμια να το μαρτυρούν ξεκάθαρα. Οι αιχμηροί αεραγωγοί στις άκρες των προφυλακτήρων, οι τονισμένοι θόλοι των τροχών, η επιβλητική μάσκα, η πίσω αεροτομή στην απόληξη της οροφής και τα βαθουλωμένα πλευρικά πλαϊνά, διαμορφώνουν ένα πανέμορφο παρουσιαστικό που σε κάνει να γυρίσεις το κεφάλι. Σημεία αναφοράς στο ανανεωμένο Ford Puma είναι η νέα μάσκα που φιλοξενεί το σήμα της Ford και τα ανασχεδιασμένα full LED φωτιστικά σώματα. Αυτά διαθέτουν τώρα μια νέα φωτεινή υπογραφή, τονίζοντας ακόμα περισσότερο τη μυώδη εικόνα του αυτοκινήτου. Από πλευράς διαστάσεων παρέμεινε ως είχε, με 4.207 χλστ. μήκους, 1.805 χλστ. πλάτους, 1.536 χλστ. ύψους και 2.588 χλστ. μεταξονίου.
Άψογο πάντρεμα 7-τάχυτου Powershift με τον 1.000άρη EcoBoost
Κάτω από το καπό συναντάμε το γνωστό 3κύλινδρο EcoBoost μηχανικό σύνολο των 999 κ.εκ., που αποδίδει 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής. Είναι πρόθυμος, ελαστικός με γραμμική απόδοση, ενώ τραβάει από χαμηλά, χάρη και στο ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που προσφέρει επιπλέον ροπή έως 50 Nm, καθώς χρησιμοποιεί την ενέργεια της μπαταρίας για να παρέχει πιο δυναμική ισχύ και καλύτερη απόκριση, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές του κινητήρα. Από πλευράς κατανάλωσης, το trip computer έδειξε 8,0 λτ./100 χλμ., με μικτή χρήση Normal και Sport mode και με τον πολύ αποδοτικό κλιματισμό να δουλεύει ασταμάτητα λόγω της αφόρητης ζέστης. Το μοτέρ σου δίνει την αίσθηση ότι έχει περισσότερη δύναμη και ότι δεν πρόκειται για ένα 1.000άρι με μόνο 125 άλογα, καθώς έχει αρκετό «νεύρο» όποτε του ζητηθεί, απλά πατώντας πιο πολύ το γκάζι.
Από πλευράς επιδόσεων, η Ford ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 190 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 130 γρ./χλμ. Σε συνδυασμό με το πολύ καλά ρυθμισμένο 7άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων (Powershift), ο οδηγός απολαμβάνει πολύ ομαλές αλλαγές, έχοντας άνεση και ευκολία στο ταξίδι, αλλά επωφελείται περισσότερο στις αστικές μετακινήσεις αφού δεν έχει το «βραχνά» του συμπλέκτη. Δυστυχώς, η απουσία των paddles πίσω από το τιμόνι (υπήρχαν στο μοντέλο προ-facelift) σου αφαιρεί την ευχαρίστηση και τον απόλυτο έλεγχο σε μια διαδρομή με στροφές, ειδικά όταν κινείσαι με σβέλτο ρυθμό. Με την επιλογή του προγράμματος Sport και από τα προφίλ οδήγησης και επιπλέον και από το λεβιέ ταχυτήτων, οι στροφές διατηρούνται ψηλά, χωρίς να μπορείς να ανεβάσεις σχέση έτσι ώστε να μειωθούν οι στροφές και κατ’επέκταση η κατανάλωση αν δεν θέλεις να πηγαίνει κοντά στον κόφτη. Μιλώντας για οδηγικά προφίλ, έχεις στη διάθεση σου τα Normal, Sport, Slippery και Eco (1 λιγότερο από πριν) αλλά πρέπει να τα επιλέξεις πλέον μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης καθώς καταργήθηκε ο φυσικός διακόπτης. Τέλος έχεις μια «γρήγορη» λύση επιλογής Sport στο λεβιέ, που δίνει τη θέση του στη Manual αντίστοιχη του προκατόχου του. Τα φρένα, αν και πίσω βρίσκουμε ταμπούρα αντί για δίσκους, κρίνονται ιδιαίτερα αποδοτικά χωρίς σημάδια κόπωσης σε παρατεταμένη χρήση.
Fun to drive DNA και το δείχνει
Πίσω από το τιμόνι του νέου Puma ο οδηγός θα απολαύσει κάθε είδους διαδρομή αφού πρόκειται για ένα από τα πιο fun to drive μικρά μοντέλα SUV της αγοράς. Λόγω των μαζεμένων του διαστάσεων είναι σε θέση να εξυπηρετήσει πολλές ανάγκες χρήσης, όπως τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και τις εξορμήσεις εκτός πόλης, λόγω του κατάλληλου στησίματος, που του επιτρέπει να κινηθεί σε οποιαδήποτε μακρινή διαδρομή με ασφάλεια και άνεση. Οι πιο ανήσυχοι θα το ευχαριστηθούν σε «στριφτερό» δρόμο, με τη σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και τα ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ, να κάνουν εκπληκτικά τη δουλειά τους. Οι ανωμαλίες του δρόμου και οι λακκούβες δεν φιλτράρονται τελείως μεν, αλλά δεν θα κουράσουν τους επιβάτες σε καμία περίπτωση δε. Το ακριβές τιμόνι, ο σπιρτόζος κινητήρας και τα δυνατά φρένα, θα αναδείξουν τις χάρες του προσθιοκίνητου «αιλουροειδούς» υπό τέτοιες συνθήκες. Το δημοφιλές μοντέλο της Ford δίνει περισσότερο την αίσθηση ενός μικρού σπορ χάτσμπακ, παρά ενός πιο ψηλού SUV οχήματος.
Το στιβαρό πλαίσιο με τις ζυγισμένες αντιδράσεις δεν θα προβληματίσει, ούτε θα τρομάξει τον οδηγό, όταν αυτός το παρακάνει. Οι κλίσεις είναι ελάχιστες, στρίβει ταχύτατα και είναι «παιχνιδιάρικο» με την ουρά να γυρίζει τόσο-όσο, στο άφημα του γκαζιού ή στο πάτημα του φρένου πάνω στην κορυφή της στροφής. Η πολύ καλή πρόσφυση από τις 17άρες ζάντες και τα ελαστικά διάστασης 215/55 R17 του βασικού εξοπλισμού, σου δίνουν σιγουριά ότι θα διατηρήσεις την τροχιά σου με ασφάλεια. Τα 166 χλστ. απόστασης από το έδαφος θα επιτρέψουν στοιχειώδη χρήση σε χωματόδρομο, χωρίς όμως ιδιαίτερες αξιώσεις, ειδικά με τα ασφάλτινα λάστιχα.
Εντελώς νέο και πιο ψηφιοποιημένο εσωτερικό
Στο ανανεωμένο Puma, η πιο μεγάλη αλλαγή αφορά το πλήρως αλλαγμένο εσωτερικό. Διακρίνουμε νέο τιμόνι 2 ακτίνων, κεντρική ενσωματωμένη στην κονσόλα οθόνη αφής 12 ιντσών με λειτουργικό σύστημα Sync 4, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων, πλοήγηση και ασύρματη σύνδεση Apple Car Play & Android Auto. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,8 ιντσών φιλοξενεί πλέον από πάνω του ένα μεγάλο soundbar που εκτείνεται μέχρι τη μέση της καμπίνας. Στο κάτω μέρος της κεντρικής οθόνης ενσωματώθηκαν τα χειριστήρια αφής του κλιματισμού, που σημαίνει ότι ο οδηγός δεν ψάχνει μέσα από μενού – υπομενού για τις όποιες ρυθμίσεις. Πιο κάτω βρίσκεται νέο πάνελ με φυσικούς διακόπτες για την ένταση του ήχου, την απενεργοποίηση του Start/Stop και το ξεθάμπωμα των τζαμιών. Οι πινελιές της έκδοσης ST Line, όπως είναι οι κόκκινες ραφές στο δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, στα σπορ καθίσματα και στο ταμπλό, μαζί με τα αλουμινένια πεντάλ και επιλογέα και τη μαύρη επένδυση στον οροφή, εντείνουν τις σπορτίφ καταβολές του Puma. Από πλευράς κατασκευής, το ταμπλό αποτελείται από σκληρό και συμπαγές πλαστικό, ενώ μαλακές επιφάνειες συναντώνται στο μεσαίο τμήμα του ταμπλό και των πάνελ των εμπρός θυρών.
Σε ότι αφορά τους χώρους, στο πίσω κάθισμα, ο αέρας για τα πόδια επαρκεί για άτομα μέσου ύψους, όχι όμως και για πολύ πιο ψηλούς. Οι θήκες για μικροαντικείμενα είναι πολλές και εκτείνονται διάσπαρτα στο εσωτερικό, ενώ υπάρχουν 2 θύρες usb (usb 2.0 και type-C), ρυθμιζόμενο εμπρός υποβραχιόνιο και θήκη για το κινητό. Για τις αποσκευές υπάρχουν συνολικά 456 λίτρα (1.126 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα σε επίπεδη θέση), συμπεριλαμβανομένου και του καινοτόμου Megabox των 80 λίτρων. Ο χώρος αυτός είναι αδιάβροχος, διαθέτει τάπα αποστράγγισης που σημαίνει ότι μπορείς να τοποθετήσεις όλα τα «βρεγμένα» πράγματα από την θάλασσα, μέχρι και να πλύνεις τα ρούχα σου όταν έχεις πάει π.χ. για κάμπινγκ!