Τα SUV είναι η κυρίαρχη «τάξη» στην αγορά των καινούργιων αυτοκινήτων και ειδικά τα μικρά SUV, τα οποία φέτος στην Ελλάδα έχουν ξεπεράσει το εντυπωσιακό 30% σε μερίδιο ταξινομήσεων. Τα μοντέλα που πωλούνται είναι πολλά και απευθύνονται σε ένα ευρύ αγοραστικό κοινό, καλύπτοντας πολλαπλές ανάγκες. Από τις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας στην πόλη, έως φορτωμένα για ταξίδια με όλα τα μπαγκάζια και επιβάτες.
Ένα μοντέλο που εξυπηρετεί όλες αυτές τις απαιτήσεις και προσφέρεται σε άκρως ανταγωνιστικές και προσιτές τιμές, αντίστοιχες ή και χαμηλότερες από μικρών 5θυρων χάτσμπακ (supermini), είναι το Hyundai Bayon. Ενδεικτικά μέχρι περίπου το ποσό των 21.000 ευρώ διατίθενται σε διάφορες εκδόσεις κινητήρων και επιπέδων εξοπλισμού, όπως είναι οι παρακάτω:
- Bayon 1.2 MPi 84 PS Exclusive: από 19.340€
- Bayon 1.2 MPi 84 PS Premium: από 20.340€
- Bayon 1.2 MPi 84 PS Distinctive: από 21.040€
- Bayon 1.0 T-GDI 100 PS Exclusive: από 20.740€
- Bayon 1.0 T-GDI 100 PS Premium: από 21.540€
Σχετικά με τον εξοπλισμό, από την εισαγωγική έκδοση Exclusive δεν του λείπει τίποτα. Εφοδιάζεται με όλα τα στοιχεία ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση οδικών σημάτων ταχύτητας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων. Στάνταρ είναι ακόμα το infotainment με 8άρα οθόνη, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition και όλες οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες.
Στο μεσαίο επίπεδο Premium προστίθενται πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ατμοσφαιρικός φωτισμός, σκούρα πίσω τζάμια, μεταλλικά πεντάλ, κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Στην κορυφαία έκδοση Distinctive περιλαμβάνονται επιπλέον είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού, πλήρη φώτα LED, ηλεκτροχρωμικός καθρέπτης και 17άρες ζάντες.
Το Hyundai Bayon με μήκος 4.180 χιλιοστά είναι από τα πιο κόμπακτ B-SUV, παρόλα αυτά σε χώρους είναι από τα καλύτερα. Τέσσερα άτομα με ύψος άνω του μέσου όρου θα φιλοξενηθούν στην καμπίνα του χωρίς να στριμωχτούν, χάρη και στον αρκετό αέρα για τα πόδια. Ευρύχωρο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, το οποίο μεγαλώνει εύκολα με τη τοποθέτηση της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος (υπάρχουν υποδοχές στα πλαϊνά). Την πρακτικότητα ενισχύουν η πολύ καλή εργονομία και θέση οδήγησης, όπως και οι αρκετοί χώροι για μικροαντικείμενα.
Όσον αφορά τους κινητήρες, υπάρχουν δύο επιλογές. Ο πιο ήπιας ισχύος 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.2 λτ. 84 PS και ο πιο δυνατός turbo downsized 1.0 Τ-GDI με τα 100 άλογα και τα 172 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. Ο 1.200άρης ευνοείται από την πυκνή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου, ενώ ο 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος «απλώνει» καλύτερα τη δύναμή του με το 6άρι σασμάν και λειτουργεί σε χαμηλότερες στροφές, ειδικά σε ρυθμούς ταξιδιού. Ανεξαρτήτως μοτέρ, το Hyundai Bayon προσφέρει συνολικά μια στιβαρή αίσθηση στο δρόμο, όπου παράλληλα ανταποκρίνεται ουδέτερα και ισορροπημένα, ακόμα και όταν ο οδηγός πιέσει περισσότερο.
Κινητήρες | 1.2 MPi | 1.0 T-GDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.197 | 998 |
Ταχύτητες | 5 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 84/6.000 | 100/4.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 118/4.200 | 172/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,5 | 10,7 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 165 | 183 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,5 | 7,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 124 | 122 |
*Δοκιμής |