Στα crash tests βλέπουμε μονίμως βαθμολογίες που αφορούν τη συνολική ασφάλεια των επιβατών, με έμφαση σε οδηγό-συνοδηγό και παιδιά. Σε μια πρόσκρουση, ωστόσο, μπορούν να δημιουργηθούν τεράστια προβλήματα στους πίσω επιβάτες, αλλά και στους εμπρός λόγω των πίσω. Σε αυτούς του δυο κρίσιμους τομείς εστίασε η τελευταία παρτίδα δοκιμών πρόσκρουσης του IIHS, με τα αποτελέσματα να προκαλούν προβληματισμό.
Δεκατρία SUVs της αμερικανικής αγοράς δοκιμάστηκαν, βαθμολογούμενα σε ασφάλεια οδηγού και πίσω επιβατών. Οι επιδόσεις και από τις δυο επιμέρους κατηγορίες συμψηφίστηκαν, προκειμένου να προκύψει η τελική κάθε αυτοκινήτου. Ένας συμψηφισμός που φέρνει πονοκέφαλο στις εταιρίες, καθώς στα 9 από τα 13 είχε δυσμενείς επιπτώσεις στο τελικό αποτέλεσμα. Ξεκινάμε από τα 4 ανέπαφα: Ford Explorer και Mustang Mach-E, Subaru Ascent και Tesla Model Y τα πήγαν εξαιρετικά σε όλες τις κατηγορίες, αποσπώντας την κορυφαία βαθμολογία «Καλώς». Από αυτά, μόνο τα τρία είχαν «μουτζούρες» στη βαθμολογία, με ισάριθμα «Αποδεκτά» (δυο τα Explorer, Ascent, ένα το Model Y). H Mach-E, αντίθετα, διάπρεψε παντού.
Από εκεί και κάτω, όμως, σταδιακά το χάος. Ενώ όλα τα μοντέλα πήραν το πολυπόθητο «πράσινο» στην προστασία του οδηγού, οι επιδόσεις τους στα πίσω καθίσματα κατέβασαν (σε κάποιες περιπτώσεις, γκρέμισαν) το μέσο όρο και επηρέασαν αρνητικά τη συνολική βαθμολογία. Chevrolet Traverse, Toyota Highlander και VW Atlas θα ήταν στην κατηγορία του «Καλώς», αν δεν ερχόντουσαν οι πίσω επιβάτες να τα βάλουν σε δεύτερες σκέψεις. Και τα τρία έπεσαν στο «Μέτρια» μετά τον υπολογισμό των αποτελεσμάτων πίσω, αλλά τα πήγαν πολύ καλύτερα από τα εναπομείναντα 6.
Honda Pilot, Hyundai Palisade, Jeep Grand Cherokee και Wrangler, Mazda CX-9 και Nissan Murano, όλα τους «κοκκίνισαν» στην τελική βαθμολογία λόγω πίσω επιβατών, τη στιγμή που ήταν καταπράσινα στην προστασία του οδηγού. «Η προσήλωση στην αντιμετώπιση αδυναμιών στην ασφάλεια των πίσω καθισμάτων είναι μια ευκαιρία για μεγάλα κέρδη σε σύντομο χρονικό διάστημα, καθώς λύσεις που έχουν ήδη αποδειχθεί ότι λειτουργούν μπροστά μπορούν να προσαρμοστούν με επιτυχία για τους πίσω επιβάτες», δήλωσε η Marcy Edwards, ανώτερη ερευνήτρια μηχανικός που οδήγησε την ανάπτυξη του νέου τεστ. «Οι τέσσερις καλές βαθμολογίες σε αυτόν τον γύρο δοκιμών δείχνουν ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες το κάνουν ήδη».