Το νέο Honda Civic ήρθε στη χώρα μας γεμάτο τεχνολογία, αποκλειστικά υβριδικό και ολιστικά αναβαθμισμένο σε σχέση με το απερχόμενο, σε όλους τους τομείς. Ένας από αυτούς που τράβηξαν κατευθείαν ματιές, πέρα από την αεροδυναμική σχεδίαση και το σύστημα κίνησης, ήταν η τιμή. Υψηλότατη εκ πρώτης όψεως, αλλά με μια δεύτερη και πιο λεπτομερή ανάγνωση υπαίτιος δεν είναι άλλος, από την «αθάνατη» ελληνική φορολογία.
To Civic 11ης γενιάς διαθέτει ένα ολοκληρωμένο τεχνολογικό «οπλοστάσιο», με πρωταγωνιστή το υβριδικό σύνολο e:HEV. Ο 2λιτρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας κύκλου Attkinson παράγει 143 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 186 Nm στις 4.500 σ.α.λ., εμφανίζοντας βαθμό θερμοδυναμικής απόδοσης στο 41% – η υψηλότερη στο σύνολο της αυτοκινητοβιομηχανίας, σε επίπεδο αυτοκινήτων παραγωγής! Το προηγμένο θερμικό μοτέρ συνδυάζεται με δυο ηλεκτροκινητήρες, στέλνοντας στους εμπρός τροχούς 184 άλογα και 315 Nm ροπής. Μια ζεύξη που «παντρεύει» πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ.), με κορυφαίες τιμές κατανάλωσης (4,7 λίτρα/100 χλμ. μέση τιμή) και εκπομπών ρύπων (108 γρ.CO2/χλμ.).
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης εναλλάσσεται ομαλά μεταξύ ηλεκτρικής, υβριδικής και λειτουργίας θερμικού κινητήρα χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό. Τέσσερα προφίλ οδήγησης – Eco, Normal, Sport και ένα νέο Individual – μπορούν να επιλέγονται από τον οδηγό. Αυτή η συναρπαστική ευελιξία υποστηρίζεται με εξαιρετικά επίπεδα αθόρυβης λειτουργίας. Πρόσθετα, η έξυπνη χρήση του Active Noise Control (ANC) περιορίζει περαιτέρω τους όποιους θορύβους θα μπορούσαν να εισέλθουν στην καμπίνα, ενώ το Active Sound Control (ASC) ενισχύει τη σπορ χροιά της μονάδας εσωτερικής καύσης.
Όπως είναι λογικό, τόση τεχνολογία και αναβαθμίσεις κοστίζουν. Αναμενόμενα το καινούργιο Civic θα ήταν ακριβότερο από πριν, δεδομένου πως πλέον δεν υπάρχει ούτε ο 1.0 ούτε ο 1.5 Turbo VTEC. Ακόμα και με αυτά υπόψη, πάντως, τις 41.500 ευρώ βασικής τιμής δεν μπορούσε να τις περιμένει κανείς. Η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει έκπτωση 2.250 ευρώ στην έκδοση Elegance, προκειμένου να κατέβει το κόστος κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 40.000 ευρώ, ενώ ακόμα μεγαλύτερες είναι οι προσφορές στις άλλες δυο διαθέσιμες εκδόσεις (2.400 ευρώ το Sport, 2.600 ευρώ το Advance). Το ζήτημα, ωστόσο, έγκειται στο γιατί φτάνουν τόσο ψηλά οι τιμές του. Και δεν θα μπορούσε να είναι άλλος, από τα παραδοσιακά «χαράτσια».
Με μήκος του φτάνει στα 4.551 χλστ., το νέο Civic βρίθει τεχνολογίας και εξοπλισμού, ρυπαίνει ελάχιστα, δεν πληρώνει τέλη, είναι πιο εξελιγμένο από ποτέ, αλλά είναι και δίλιτρο. Μια λέξη που αρκεί για να «δαιμονίσει» τους φορολογικούς συντελεστές, απογειώνοντας το κόστος του αυτοκινήτου. Το νέο Civic τιμολογείται προ φόρων στις 29.841 ευρώ. Κατόπιν πρόσθεσης 7.162 ευρώ για τον ΦΠΑ και άλλων 4.497 ευρώ για το τέλος ταξινόμησης, όμως, η τιμή δέχεται ένα «καπέλο» 39,1% που φτάνει τις 11.659 ευρώ! Συγκριτικά, στην Ιταλία η φορολογική επιβάρυνση είναι μόνο 5.500 ευρώ (22% ΦΠΑ, κανένα τέλος ταξινόμησης) και διαμορφώνει τη βασική τιμή στις 34.200 ευρώ. Στη Γαλλία, δε, όπου οι φόροι είναι ακόμα χαμηλότεροι, το Civic e:HEV ξεκινά από τις 32.400 ευρώ – σχεδόν 10.000 ευρώ κάτω σε σχέση με την Ελλάδα.
Η ελληνική αντιπροσωπεία κάνει «ρελάνς», προσφέροντας 5ετή εγγύηση (3 εργοστασιακά και 2ετής δωρεάν επέκταση από τον Όμιλο Σαρακάκη) και δωρεάν όλα τα χρώματα, εν αντιθέσει με την ευρωπαϊκή πολιτική της Honda που χρεώνει έως και 900 ευρώ για τις αποχρώσεις, πλην Sonic Grey. Συν τις άλλοις, σε καμία άλλη χώρα της Γηραιάς Ηπείρου δεν προσφέρεται εγγύηση πάνω από τα 3 χρόνια του εργοστασίου.