Στο άκουσμα του ονόματος Lada, το πρώτο μοντέλο που έρχεται κατευθείαν στην σκέψη, είναι το εκτός δρόμου σκληροτράχηλο Niva. Ένα πολύ ικανό όχημα για να πηγαίνει εκτός ασφάλτου, ωστόσο εντός είναι πάρα πολύ αργό. Ο παλαίμαχος 1.700άρης κινητήρας των 83 ίππων επιταχύνει το 3θυρο Niva Legend στο 0-100 χλμ./ώρα σε 17,0 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα μόλις 142 χλμ./ώρα.
Γενικότερα τα Lada δεν φημίζονται για τα «γκάζια» τους, καθώς εφοδιάζονται με παλαιάς τεχνολογίας κινητήρες, κυρίως 1.6 λτ. Ωστόσο, στην γκάμα της ρωσικής μάρκας υπάρχει και το πιο δυναμικό Vesta Sport, το οποίο αποτελεί το ισχυρότερο και ταχύτερο Lada παραγωγής. Βέβαια μη φανταστείτε turbo και τρελές επιταχύνσεις, όμως για τα δεδομένα της μάρκας βρίσκεται στην κορυφή.
Πιο αναλυτικά το σπορ μικρομεσαίο σεντάν με το αμάξωμα των 4.420 χλστ. μήκους, ξεχωρίζει αμέσως από τις διάφορες απαραίτητες αλλαγές. Εξωτερικά την πιο «αγριεμένη» εμφάνισή του τονίζουν το αεροδυναμικά βοηθήματα, οι σπορ προφυλακτήρες, οι δύο απολήξεις της εξάτμισης, οι ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών και η πιο χαμηλή κατά 31 χιλιοστά ανάρτηση.
Στο εσωτερικό του Vesta Sport τη διαφορά κάνουν αμέσως οι δερμάτινες επενδύσεις με κόκκινες ραφές στο τιμόνι, τον επιλογέα ταχυτήτων και το χειρόφρενο, τα καθίσματα με ενισχυμένη στήριξη και επένδυση αλκαντάρα και τα διακοσμητικά με όψη ανθρακονήματος.
Την κίνηση του Lada Vesta Sport αναλαμβάνει ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.800άρης κινητήρας, ισχύος 145 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 184 Nm στις 3.600 σ.α.λ. Η μετάδοση στους εμπρός τροχούς γίνεται μέσω μηχανικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων. Το βάρους 1.322 κιλών αυτοκίνητο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 193 χλμ./ώρα. Επίσης, η Lada ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση 7,9 λτ./100 χλμ., χωρίς να δίνει νούμερο για εκπομπές CO2.
Οι τιμές στου στη Ρωσία ξεκινούν από 1.184.900 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 14.120 ευρώ). Ενδεικτικά, το άμεσα ανταγωνιστικό Skoda Rapid Sport Edition κοστίζει από 1.267.000 ρούβλια (15.100 ευρώ), με τον κινητήρα 1.6 MPI 90 PS.