Για τους περισσότερους το όνομα Mustang είναι ταυτισμένο με τα muscle cars με το θηριώδη κυβισμό, τη βαριά μπάσα «μελωδία» τους και τις εκρηκτικές επιδόσεις. Τώρα, στη νέα ηλεκτρική εποχή η Mustang δεν αποτάσσει τα παραπάνω, πέρα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, εξακολουθώντας να μας προσφέρει αυτοκίνητα που διατηρούν το macho παρουσιαστικό τους όπως τα έχουμε συνηθίσει, συνδυαστικά με τις καταιγιστικές επιδόσεις.
Πώς το καταφέρνει αυτό; Με την κορυφαία και πιο σπορτίφ Mustang Mach-E GT των 487 ίππων που είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε στους παραμυθένιους δρόμους της Κροατίας. Η Ford Mustang Mach-E GT είναι ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο για τη μάρκα αποδεικνύοντας περίτρανα ότι αν και ηλεκτρικό το μέλλον, θα συνεχίσει να μας προσφέρει αυτοκίνητα που προκαλούν δέος, είτε παρατηρώντας τα, είτε ακόμα καλύτερα, οδηγώντας τα! Και η Mustang Mach-E GT που παράγει περισσότερη ισχύ από οποιοδήποτε μοντέλο παραγωγής που έχει διαθέσει ποτέ η Ford στην Ευρώπη το καταφέρνει και με το παραπάνω αυτό!
Είναι ξεχωριστή και το φωνάζει!
Ένα τόσο εμφατικό αυτοκίνητο όπως η Mustang Mach-E GT σαφώς και θα ξεχωρίζει, έστω και λίγο, από τα υπόλοιπα μοντέλα της σειράς Mach-E. Αρχικά το αυτοκίνητο χάρη στην πιο σπορ και αναβαθμισμένη ανάρτηση, «κάθεται» κατά 1 εκατοστό χαμηλότερα από τις «απλές» Mach-E. Από εκεί και πέρα οι προφυλακτήρες εμπρός και πίσω είναι ανασχεδιασμένοι, με τον εμπρός να φέρει νέα γρίλια σε πιο σκούρα απόχρωση, ενισχύοντας την απαραίτητη αγριάδα που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο της Mustang και πόσο δε μάλλον ένα που αποδίδει σχεδόν 490 άλογα. Νέο σχεδιασμό έχουν οι ζάντες των 20 ιντσών, που «ντύνονται» με ειδικά ελαστικά της Pirelli σε διάσταση 245/45 R20, υποστηρίζοντας έτσι την αυξημένη ροπή σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, εξασφαλίζοντας εξαιρετική πρόσφυση όσο γρήγορα κι αν αποφασίσετε να κινηθείτε. Πίσω από τις νέες ζάντες διακρίνονται τα αεριζόμενα εμπρός δισκόφρενα διαμέτρου 385 χλστ. της Brembo με τις κόκκινες δαγκάνες, όντας τα μεγαλύτερα συγκριτικά με οποιουδήποτε μοντέλου της Mustang Mach-E. Τέλος, η νέα Ford Mustang Mach-E GT διατίθεται με τα αποκλειστικά χρώματα Grabber Blue και Cyber Orange, ενώ στη πίσω πόρτα έχει τοποθετηθεί το εμβληματικό λογότυπο GT.
Ψηφιακός κόσμος & αστείρευτη πολυτέλεια
Έχοντας μια πρότερη εμπειρία με τη Mustang Mach-E των 351 ίππων, ο εσωτερικός κόσμος της καυτής έκδοσης μας φάνηκε οικείος. Σαφώς και υπάρχουν τα απαραίτητα σημεία διαφοροποίησης, όπως τα φοβερά καθίσματα της Ford Performance που σε κρατάνε «βιδωμένο» στο κάθισμα, όσο και αν πιέζει ο οδηγός το θηρίο στις στροφές. Επιπλέον στην καμπίνα υπάρχουν γκρίζες επενδύσεις ActiveX, ραφές στο χρώμα του σιδήρου με μικροανακλαστήρες και ενθέσεις αλουμινίου στον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 10,2 ιντσών. Η κεντρική και κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 15,5 ιντσών εξακολουθεί να κλέβει την παράσταση, ενσωματώνοντας την προηγμένη γενιά του SYNC4, με δυνατότητα εξατομίκευσης περισσοτέρων από 80 ρυθμίσεων του αυτοκινήτου, και μάλιστα ανάλογα με το προφίλ του οδηγού παρέχοντας αφειδώς ψηφιακότητα στην καμπίνα των επιβατών. Ένα premium ηχοσύστημα της Bang & Olufsen φροντίζει για την ηχητική απόλαυση των επιβατών, ενώ προαιρετικά διατίθεται γυάλινη πανοραμική οροφή. Η Mustang Mach-E GT περιλαμβάνει επίσης στάνταρ προηγμένα επικουρικά συστήματα όπως Intelligent Adaptive Cruise Control με Stop & Go και Lane Centring, Lane-Keeping System με Blind Spot Assist, Active Park Assist 2.0 και Pre‑Collision Assist με Auto Emergency Braking.
Ακόμα ένα σημείο που διακρίνεται η Ford Mustang Mach-E GT είναι οι χώροι της καμπίνας, μιας και οι φιλοξενούμενοι έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι, αλλά και τα πόδια τους, με το επίπεδο πάτωμα πίσω να αυξάνει την ευκολία για τους επιβαίνοντες, ενώ για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 402 λίτρα. Το πρακτικό Frunk, όπως ονομάζει η Ford το χώρο κάτω από το εμπρόσθιο καπό με χωρητικότητα 100 λίτρα εξακολουθεί να δίνει το παρόν. Ο χώρος αυτός είναι πλήρως αδιάβροχος, διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης!
Δυο ηλεκτροκινητήρες, 4κίνητη με 487 ίππους!
Πάμε τώρα στο ζουμί της υποθέσεως που δεν είναι άλλο από την πηγή ισχύος της Ford Mustang Mach-E GT που δεν είναι άλλο από τους δυο ηλεκτροκινητήρες της. Ένας βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρός άξονα κι ένας στον πίσω, που στο σύνολο τους παράγουν 487 άλογα και 860 ολόκληρα Nm ροπής! Και για να έχετε μια τάξη μεγέθους για τη κτηνώδη δύναμη που μιλάμε, η ηλεκτρική Mustang Mach-E GT διαθέτει 114 Nm επιπλέον συγκριτικά με το supercar GT και ξεπερνά ακόμα και αυτό του ισχυρότερου Ford παραγωγής όλων των εποχών: της Shelby GT500!
Με τόση ισχύ και μάλιστα σε όλους τους τροχούς, η επιτάχυνση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,7 δλ. είναι κάτι το αναμενόμενο. Βέβαια όταν το ζεις από το cockpit της Mach-E GT σοκάρεσαι από την ακαριαία επιτάχυνση που σε κολλάει στο κάθισμα. Μάλιστα όπως μας ανέφεραν κι οι άνθρωποι της Ford αυτή η επίδοση καθιστά τη Mach-E GT ως το πιο γρήγορο σε επιτάχυνση ευρωπαϊκό πενταθέσιο μοντέλο στην ιστορία της Ford! Στο ίδιο καταιγιστικό τέμπο είναι κι οι επιταχύνσεις εν κινήσει που ανεξάρτητα με τα χιλιόμετρα που κινείσαι, ένα σανίδωμα του δεξιού πεντάλ και εκτοξεύεσαι στην τελική ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα! Οι ηλεκτροκινητήρες της εντυπωσιακής Mustang Mach-E GT αντλούν ενέργεια από την extended range μπαταρία των 88 kWh, που σύμφωνα με τη Ford προσφέρει μέγιστη αυτονομία 500 χλμ. (βάσει WLTP), παρά τις συγκλονιστικές επιδόσεις. Η φόρτιση σε παροχή με ισχύ 150 kW μπορεί να προσθέσει κατά μέσο όρο αυτονομία 99 χλμ. μέσα σε περίπου 10 λεπτά, ενώ η μπαταρία μπορεί να ανακτήσει το 80% της φόρτισής της από 10% σε 45 λεπτά.
Σοκαριστικά απολαυστική σε κάθε διαδρομή!
Οι μηχανικοί της μάρκας πραγματικά έδωσαν τον καλύτερο τους εαυτό για να προσφέρουν στο ευρύ κοινό ένα αυτοκίνητο επιδόσεων, που πραγματικά υποστηρίζει στο έπακρο το βαρύ όνομα που φέρει. Περισσότερη έμφαση δόθηκε στις αναβαθμίσεις υπό του αμαξώματος, με τη στάνταρ προσαρμοζόμενη ανάρτηση MagneRide είναι ειδικά ρυθμισμένη για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, ικανοποιώντας τις αυξημένες προσδοκίες που έχει ένας οδηγός μιας Mustang.
Το κινητήριο σύνολο είναι διαμορφωμένο κατά τέτοιο τρόπο ώστε να αυξάνει προοδευτικά την ισχύ που μεταφέρεται στους πίσω τροχούς μέσω της κατανομής της τετρακίνησης, ανάλογα με το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξει ο οδηγός της Mach-E GT. Ο χειριστής έχει στη διάθεσή του τα προφίλ οδήγησης Whisper, Active και Untamed, τα οποία κατορθώνουν να μεταμορφώνουν τη Mach-E GT από ένα πολιτισμένο, κατά βάση προσθιοκίνητο SUV, σε ένα δυναμικό σπορ coupe με αυξημένη κατανομή ισχύος στον πίσω άξονα. Όμως στη Mach-E GT η Ford έχει προσθέσει ένα ακόμα προφίλ οδήγησης, με το όνομα Untamed Plus. Αυτό σχεδιάστηκε με γνώμονα να εξισορροπεί την ισχύ των κινητήριων μονάδων, προς επίτευξη σταθερών χρόνων κατά την οδήγηση στην πίστα. Το προφίλ αυτό ρυθμίζει επίσης και τα συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας για ελάχιστη παρέμβασή τους κατά την οδήγηση σε πίστα. Ο πιο δυνατός ήχος στο εσωτερικό αυξάνει την ακουστική απόλαυση ακόμα και με το όχημα σταματημένο. Πώς αποδίδουν όλα αυτά στο δρόμο τώρα είναι το μεγάλο ερώτημα και θα το απαντήσουμε ευθύς αμέσως.
Αρχικά, όταν θα βρεθείτε πίσω από το τιμόνι της Mustang Mach-E GT, αντιλαμβάνεστε σε ελάχιστο χρόνο πως το αυτοκίνητο είναι μια premium κατασκευή που έχει φτιαχτεί να προσφέρει και οδηγικές συγκινήσεις στους μυημένους. Το εκπληκτικότερο όλων, είναι πως διατηρεί ένα διττό χαρακτήρα, αφού καταφέρνει να είναι πολιτισμένη και ήσυχη σε ήρεμες διαδρομές είτε προς την εργασία σας, είτε για μια χαλαρή βόλτα. Με ένα απλό σανίδωμα του γκαζιού όμως ξεδιπλώνει την αστείρευτη δύναμη της, κολλώντας σας την πλάτη στο κάθισμα. Οι ευθείες των αυτοκινητοδρόμων είναι μια τυπική διαδικασία για την Mach-E GT, αφού τις εξαφανίζει σε χρόνο dt. Η ηχομόνωση θα σας ικανοποιήσει, και μόνο λίγος θόρυβος από την κύλιση των ελαστικών θα περάσει στην καμπίνα και αυτό σε τραχύ οδόστρωμα. Αλλά μην έχουμε και παράπονο μιας και 20άρες ζάντες είναι αυτές και μάλιστα με χαμηλό προφίλ ελαστικού. Στις στροφές τώρα ότι και να πούμε είναι λίγο για ένα αμάξωμα 2,2 τόνων. Στρίβει αέρινα, εμπνέοντας ασφάλεια στον οδηγό, με την αναβαθμισμένη ανάρτηση να μην αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις, παρέχοντας τόνους πρόσφυσης σε κάθε είδους καμπή. Το πρόγραμμα Untamed Plus το λατρέψαμε κι ας μην οδηγήσαμε στην πίστα! Σου δίνει τη δυνατότητα «παίξεις» με το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, ενώ με το σανίδωμα του γκαζιού θα ενθουσιαστείτε με το πως η «μούρη» θα τραβήξει την Mach-E GT προς την έξοδο της στροφής. Σε όλα αυτά, προσθέστε και το σχετικά κοφτερό τιμόνι και τα δυνατά φρένα που έχουν και αίσθηση και έχετε την πλήρη εικόνα για τις αρετές της Mustang Mach-E GT.