Το νέο Renault Megane E-Tech Electric, η 5η γενιά του γνωστού μας Megane, παρουσιάστηκε με κάθε επισημότητα στην έκθεση του Μονάχου κι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την ηλεκτρική εποχή της Renault.
Η έκθεση του Μονάχου δείχνει την τάση της εποχής με τους περισσότερους κατασκευαστές να κινούνται σε ηλεκτρικό τέμπο. Η Renault παρουσίασε το Megane E-Tech Electric μια πρόταση που διαθέτει έντονα crossover χαρακτηριστικά, αντλώντας έμπνευση από το πρωτότυπο Megane eVision Concept της μάρκας. Η βάση του είναι η αρθρωτή πλατφόρμα CMF – EV προϊόν συνεργασίας της Renault και της Nissan με το μήκος του αμαξώματος να αγγίζει τα 4,21 μέτρα, το ύψος τα 1,5 μέτρα, ενώ το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων υπόσχεται άνετους χώρους επιβατών. To νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Renault θα προσφέρεται με δυο εκδοχές ισχύος, 130 ίππων και 250 Nm ροπής, ενώ η ισχυρότερη θα έχει δύναμη 218 ίππων με 300 Nm ροπής. Το νέο Megane E-Tech Electric, θα προσφέρεται με δυο εκδόσεις μπαταριών, 40 και 60 kWh, που θα προσφέρουν αυτονομία 300 και 470 χλμ. αντίστοιχα. Παρά το γεγονός πως η πλατφόρμα υποστηρίζει την ύπαρξη δυο ηλεκτροκινητήρων (προσφέροντας έτσι 4κίνηση) το Megane E-Tech Electric θα προσφέρεται αποκλειστικά με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τώρα, τα 100 χλμ./ώρα θα έρχονται σε 7,4 δλ., με την τελική ταχύτητα να σταματάει στα 160 χλμ./ώρα.
Σύμφωνα με τη Renault ο κινητήρας είναι εξαιρετικά ελαφρύς ζυγίζοντας μόλις 145 κιλά (βάρος που συμπεριλαμβάνει και το κιβώτιο ταχυτήτων). Για την ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα, τα οποία ρυθμιζονται από τα paddles στο τιμόνι, με το Level 3 (το πιο έντονο) να επιτρέπει την οδήγηση με ένα pedal. Το σύστημα ταχείας φόρτισης με μέγιστη ισχύ 130 kW προσφέρει τη δυνατότητα η μπαταρία να φτάσει στο 80% (από το 15%) σε μόλις 30 λεπτά, ανακτώντας έτσι αυτονομία 300 χλμ.! Σαφώς και το Megane E-Tech Electric θα είναι συμβατό με H Renault είναι περήφανη και για το γεγονός πως έχει κρατήσει χαμηλά το βάρος του αυτοκινήτου, χάρη στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, ζυγίζοντας 1.624 κιλά, με τη γαλλική μάρκα να δηλώνει πως είναι ελαφρύτερο έως και κατά 100 κιλά συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Ένα ακόμα προηγμένο τεχνικό χαρακτηριστικό είναι πως η υγρόψυκτη μπαταρία του Megane E-Tech Electric έχει πάχος μόλις 110 χλστ., όντας η πιο λεπτή της αγοράς, προσφέροντας παράλληλα κι 20% παραπάνω ενεργειακή πυκνότητα συγκριτικά με την μπαταρία που «φόραγε» το Zoe.
Στον τομέα της εμφάνισης τώρα να πούμε πως το Megane E-Tech είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Renault που φέρει το νέο λογότυπο που είχαμε γνωρίσει στο ηλεκτρικό 5, ενώ εντύπωση προκαλούν οι τεράστιοι τροχοί των 20 ιντσών (η βασική έκδοση θα προσφέρεται με 18άρηδες τροχούς), αλλά κι οι εκτεινόμενες χειρολαβές στις εμπρόσθιες πόρτες. Στο μπροστινό τμήμα υπάρχει η κλειστή μάσκα, ενώ το βλέμμα τραβούν οι στενοί προβολείς και τα φώτα ημέρας LED που κατεβαίνουν μέχρι τον προφυλακτήρα! Στην άνετη καμπίνα τώρα ξεχωρίζει το πλήρως ψηφιακού ταμπλό! Αρχικά υπάρχει μια οθόνη 12,3 ιντσών που αναλαμβάνει την πληροφόρηση του οδηγού, ενώ για το σύστημα infotainment (πρόκειται για το OpenR που έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και βασίζεται στο λειτουργικό Android Automotive) υπάρχει μια οθόνη αφής 12 ιντσών!