Η Jeep παραδοσιακά και για πολλά χρόνια, έχει ταυτιστεί με τα εκτός δρόμου σκληροτράχηλα οχήματά της και έχει γίνει συνώνυμη της αντοχής στην σκληρή χρήση, ξεκινώντας από τη δεκαετία του 1940 με το θρυλικό Jeep Willys. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο, ότι το όνομα της Jeep δημιούργησε την ομώνυμη κατηγορία, ενώ ακόμα και την σύγχρονη εποχή των SUV, πολλοί τα αποκαλούν ως «Τζιπ», ανεξαρτήτως μάρκας.
Δείτε ακόμα: Η επιστροφή του κορυφαίου Jeep Grand Wagoneer
Πριν από μερικά χρόνια τα Jeep ήταν γνωστά για τους μεγάλης χωρητικότητας κινητήρες βενζίνης, με τις υψηλές απαιτήσεις σε καύσιμο. Όλα όμως άλλαξαν και ανατράπηκαν με την εμφάνιση των σύγχρονης τεχνολογίας turbo downsizing μηχανικών συνόλων, τα οποία τοποθετήθηκαν στα δημοφιλή μοντέλα Renegade και Compass. Αμφότερα πλέον διατίθενται με τους νέους κινητήρες Turbo των 1.3 λτ., με ισχύ που φτάνει έως τους 240 ίππους στις νέες εκδόσεις Plug-in Hybrid με την ονομασία 4xe.
Ο νέος 4κύλινδρος Turbo βενζινοκινητήρας των 1.3 λίτρων με ανεξάρτητη ρύθμιση των βαλβίδων εισαγωγής, τόσο σε επίπεδο βυθίσματος, όσο και χρονισμού ξεχωρίζει για την προηγμένη αρχιτεκτονική και ανήκει στη νέα γενιά κινητήρων GSE (Global Small Engine) της FCA. Στο Compass είναι διαθέσιμος με δύο εκδόσεις σε επίπεδο ιπποδύναμης: Η πρώτη με 130 ίππους συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ η δεύτερη με 150 ίππους συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DDCT (Dual Dry Clutch Transmission).
Μάλιστα, το Compass για πρώτη φορά προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς, συνδυασμός οποίος ήταν διαθέσιμος μόνο με την τετρακίνηση. Έτσι τώρα υπάρχει όφελος στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2, συν την ευκολία στην οδήγηση που παρέχει το αυτόματο κιβώτιο. Πρόσθετα το Compass διαθέτει πλέον σε όλες τις εκδόσεις ανάρτηση με αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping), που περιορίζουν τις κλίσεις του αμαξώματος, χωρίς καμία παραχώρηση στον τομέα της άνεσης. Στάνταρ είναι και η επιλογή Sport που αλλάζει τις παραμέτρους λειτουργίας του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του αυτόματου κιβωτίου για πιο άμεση και σπορ αίσθηση.
Το Renegade εξοπλίζεται με τον 1.3 λτ. των 150 ίππων, το DDCT κιβώτιο και κίνηση μπροστά, ή με τους 180 ίππους, το αυτόματο κιβώτιο των 9 ταχυτήτων και κίνηση σε όλους τους τροχούς. Όλες οι εκδόσεις έχουν πλούσια μέγιστη ροπή 270 Nm, με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από 126 γρ./χλμ. και τη μεικτή κατανάλωση από 5,5 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Δοκιμή Jeep Renegade 1.3 GSE 180 HP 4WD AT9
Ο νέος κινητήρας είναι σχεδιασμένος για να προσφέρει εξαιρετική απόδοση σε εντός και εκτός δρόμου διαδρομές και χρησιμοποιεί ένα νέο Turbo ώστε να μεγιστοποιεί την απόκριση στις χαμηλές στροφές και παράλληλα να μειώνει τις εκπομπές CO2. Επίσης, το αλουμινένιο κινητήριο σύνολο υπερκαλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6D Final και εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων (Gasoline Particulate Filter).
Παράλληλα, με την έλευση των εκδόσεων Plug-in Hybrid, απόδοσης από 190 έως 240 ίππους, δυνατότητας αυτόνομης κίνησης με ηλεκτρική ενέργεια έως 50 χλμ. και το σύστημα τετρακίνησης 4xe, η Jeep με τα Renegade και Compass προσφέρει την πληρέστερη γκάμα εκδόσεων στις δημοφιλείς κατηγορίες των μικρών και μικρομεσαίων SUV.
Οι τιμές με τους νέους κινητήρες των 1.3 λτ. ξεκινούν από 21.800 ευρώ το Renegade και από 22.800 ευρώ το Compass. Με το νέο εμπορικό πρόγραμμα, Jeep Freedom Days, η γκάμα Jeep είναι διαθέσιμη με όφελος που φτάνει έως και τις 10.000 ευρώ. Επιπλέον μέσω της FCA Bank προσφέρεται, για όσους το επιθυμούν, προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα με δυνατότητα αποπληρωμής με 1η δόση από το 2021. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με την 4ετη εργοστασιακή εγγύηση των 160.000χλμ. και την 4ετη οδική βοήθεια, ώστε οι διαδρομές με ένα Jeep να είναι πάντα σίγουρες και ξέγνοιαστες.