Η οικογένεια των crossover της Peugeot ξεκινά από το μοντέλο 2008, το οποίο αν και βασίζεται στο 208, είναι αρκετά μεγαλύτερο σε διαστάσεις και έτσι καταφέρνει να καλύψει τις ανάγκες μιας νέας οικογένειας μέσω της χρηστικότητάς του και των εσωτερικών του χώρων. Τo Peugeot 2008 φλερτάρει με την αμέσως μεγαλύτερη κατηγορία των μικρομεσαίων τόσο από άποψη διαστάσεων όσο και τιμής με το συνολικό του crossover χαρακτήρα να διαμορφώνει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο της αγοράς. Η τιμή του ξεκινά από τα 14.640 ευρώ με απόσυρση, ενώ η έκδοση diesel με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.6 λίτρων απόδοσης 115 ίππων ξεκινά από τα 19.970 ευρώ με απόσυρση (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο).
Εμφανισιακά το Peugeot 2008 παρουσιάζεται αρκετά μοντέρνο, κομψό και ελκυστικό με δυναμικά χαρακτηριστικά στο εμπρός τμήμα του αμαξώματος. Ο εκτός δρόμου χαρακτήρας του τονίζεται από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (160 χλστ.), τα πλαστικά προστατευτικά χαμηλά στα μαρσπιέ, στους προφυλακτήρες με τις «ποδιές» και οι ράγες οροφής. Το αμάξωμά του αν και μεγαλύτερο από εκείνο του 208 που βασίζεται, παραμένει κόμπακτ με μήκος 4,16 μ. και παρά και το μεγαλύτερο συνολικό του ύψος δεν αλλοιώνει την φινέτσα που κατ εξοχήν χαρακτηρίζει τα αυτοκίνητα της Peugeot.
Όμορφο, ευχάριστο και ευρύχωρο εσωτερικό
Το εσωτερικό του Peugeot 2008 παραπέμπει όπως είναι λογικό στο αντίστοιχο του 208 και διακρίνεται για την όμορφη εικόνα του αλλά και την καλή ποιότητα κατασκευής. Συνολικά έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, εκτός από το λεπτό μαλακό στο εμπρός τμήμα του ταμπλό. Ο πίνακας οργάνων κλέβει τις εντυπώσεις τόσο με τη σχεδίασή του όσο και με την ψηλή θέση που βρίσκεται, ενώ η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί μια οθόνη αφής 7 ιντσών μέσω της οποίας ελέγχονται όλες οι ρυθμίσεις του συστήματος πολυμέσων, κάτι που απαιτεί αρκετό χρόνο εξοικείωσης. Το μικρό τιμόνι με τη σειρά του αποτελεί άλλο ένα χαρακτηριστικό των νέων Peugeot με τη θέση οδήγησης να είναι πολύ καλή για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Οι χώροι είναι άνετοι για 4 ή και 5 επιβάτες με αρκετό χώρο για τα κεφάλια τους χάρη στο αυξημένο ύψος του αμαξώματος, καθώς και καλά επίπεδα χώρων για τα πόδια των πίσω επιβατών. Ο χώρος αποσκευών με τη σειρά του έχει όγκο 350 λίτρων, μεγάλο άνοιγμα και χαμηλό κατώφλι φόρτωσης εξυπηρετώντας τα μέγιστα στην μεταφορά αποσκευών.
Πολύ καλός ο 1.6 λίτρων e-HDi κινητήρας πετρελαίου
Το ντίζελ μηχανικό σύνολο που εφοδιάζει το Peugeot 2008 είναι χωρητικότητας 1.560 κ.εκ. και αποδίδει 115 ίππους και 270 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη ο κινητήρας αυτός διακρίνεται για την ομαλή του και αθόρυβη λειτουργία του, για την αμεσότητά του και την καλή του ελαστικότητα στο πάτημα του γκαζιού, ενώ χαρίζει και αξιοπρεπέστατες επιδόσεις στο crossover αμάξωμα του 2008. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με 6τάχυτο καλό σε αίσθηση κιβώτιο ταχυτήτων με την κλιμάκωσή του να διαμορφώνει πολύ καλές τιμές επιδόσεων και κατανάλωσης. Η τελευταία δεν ξεπερνά τα 6 λτ./100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες και με νορμάλ ρυθμούς οδήγησης.
Οικογενειακός προσανατολισμός και στον δρόμο
Στο δρόμο το αποκλειστικά προσθιοκίνητο Peugeot 2008 δεν κρύβει τον οικογενειακό του χαρακτήρα κάτι που φαίνεται άμεσα από την μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του και την πολύ καλή απόσβεση που εκείνη επιτυγχάνει ευχαριστώντας τους επιβάτες του σε πολύωρες ή μακρινές μετακινήσεις. Η ποιότητα κύλισης είναι και εκείνη προσεγμένη ενώ πολύ καλή εικόνα έχει να επιδείξει το 2008 ακόμα και σε αστικές συνθήκες κίνησης αφού είναι ευκολοδήγητο με καλή ορατότητα και αρκετά ευέλικτο. Αν και η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης ευθύνεται για την παρουσία κλίσεων του αμαξώματος σε δρόμο με στροφές, εκείνες δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες και σε καμία περίπτωση δεν διαταράσσουν την ισορροπημένη εικόνα του 2008 ακόμα και υπό πίεση. Το ESP που απενεργοποιείται αλλά επεμβαίνει μόλις η ταχύτητα ξεπεράσει τα 50 χλμ./ώρα δεν χρειάζεται να επέμβει σχεδόν ποτέ, αφού η οδική συμπεριφορά του 2008 είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ουδέτερη. Η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το σύστημα διεύθυνσης είναι καλή, ενώ τα φρένα ικανοποιούν με την αίσθηση και την απόδοσή τους.
(+) Χώροι, άνεση ανάρτησης, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, κατανάλωση
(-) Εργονομία, κλίσεις αμαξώματος σε στροφές, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων