Η Audi συνεχίζει την ανανέωση της γκάμας, λανσάροντας το νέο Q5. Το C-SUV από το Ίνγκολσταντ αποκτά ακόμα πιο δυναμική εμφάνιση και πλουσιότερη τεχνολογία, μένοντας πιστό στους θερμικούς κινητήρες τόσο της βενζίνης, όσο και του ντίζελ.
Σχεδιαστικά το νέο Q5 εμφανίζεται πιο αεροδυναμικό, κομψό και εκλεπτυσμένο, αφήνοντας κατά μέρους τις έντονες ακμές στο εμπρός μέρος που συναντούσαμε στα φωτιστικά σώματα και τη μάσκα Singleframe. Πλέον πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν οι καμπύλες, όπως φανερώνει και ο συνδυασμός ψηλής γραμμής-φάρδους στους «ώμους» του προφίλ. Ίδιο μοτίβο και πίσω, με τονισμένη την «γλουτιαία» περιοχή και ελαφρώς επανασχεδιασμένη μορφή στα ενιαία φωτιστικά σώματα. Μιλώντας για φανάρια, ξεκινάμε από απλά LED-OLED εμπρός-πίσω και φτάνουμε μέχρι LED Matrix στις πλούσιες εκδόσεις, ενώ και οι νέες ζάντες ποικίλουν μεταξύ 17 και 21 ιντσών, την ώρα που προφυλακτήρες και μάσκα επίσης εξαρτώνται από την έκδοση (κορυφαία και πιο σπορ, κλασικά, η S-Line).
Στο εσωτερικό αλλάζουν τα πάντα, αρχής γενομένης από το τιμόνι. Στη συνέχεια βλέπουμε το φαντασμαγορικό νέο ταμπλό, που απαρτίζεται από 3 οθόνες. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών, δίπλα σε αυτόν αναλαμβάνει μια οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ δεν μένει παραπονεμένος ούτε ο συνοδηγός, ο οποίος ενημερώνεται από ένα μόνιτορ 10,9 ιντσών. Η τεχνολογία περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, με το λειτουργικό Android Automotive OS να υποστηρίζει δεκάδες εφαρμογές, περιλαμβανομένου YouTube (εννοείται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο). Η Audi υποστηρίζει πως η καμπίνα των επιβατών είναι πιο ευρύχωρη από κάθε άλλη φορά σε Q5, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει ως τα 1.473 λίτρα (με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα).
Στα μηχανικά μέρη τώρα, το νέο Q5 βασίζεται στο πάτωμα Premium Platform Combustion (PPC). Αρχικά τρεις κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι, όλοι σε συνδυασμό με mild hybrid σύστημα που αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 24 ίππων και μπαταρία 1,7 kWh. Στο βενζινοκίνητο σκέλος έχουμε τον 2.0 TFSI στα 204 άλογα και 340 Nm, ακολουθούμενο από τον 3.0 V6 TFSI των 365 ίππων και 550 Nm του SQ5. Όσο για τους λάτρεις του ντίζελ; Μπορούν ακόμα να επιλέξουν τον 2.0 TDI, με απόδοση 204 ίππων και 400 Nm. Όλοι οι κινητήρες συνεργάζονται αποκλειστικά με το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S-tronic, ενώ το ίδιο ισχύει για το σύστημα τετρακίνησης Quattro στο ντίζελ και το SQ5. Το βασικό βενζινοκίνητο Q5 είναι το μόνο που διατίθεται ως μπροστοκίνητο, με την τετρακίνηση να είναι προαιρετική.
Ακόμα μεγαλύτερες αλλαγές χαρακτηρίζουν την παραγωγή του νέου Q5, η οποία δεν θα γίνεται ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α. Για πρώτη φορά, ένα από τα πιο επιτυχημένα και μακρόβια (15 χρόνια ανελλιπώς στην αγορά) μεσαία SUV θα κατασκευάζεται στο Μεξικό, στο εργοστάσιο San José Chiapa. Αναφορικά με τις τιμές, το 2.0 TFSI ξεκινά στη Γερμανία από τις 52.300 ευρώ, το 2.0 TDI από τις 57.100 ευρώ και το SQ5 από τις 82.900 ευρώ.