Μέχρι πέρσι-πρόπερσι ακούγαμε κάθε μέρα και μια διαφορετική αυτοκινητοβιομηχανία, σε δηλώσεις για πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, καταργήσεις θερμικών κινητήρων, μόνο ηλεκτρικό μέλλον κλπ κλπ. Τι ωραία που γυρίζει ο τροχός, όμως, ε; Σήμερα έχουμε τους ίδιους κατασκευαστές, να δηλώνουν τα ακριβώς αντίθετα. Ένας από ένας αφήνουν τα περί «μόνο EV τότε», με την Audi να είναι η πιο πρόσφατη στο χορό.
Το αρχικό οργανόγραμμα ήθελε την Audi να γίνεται αμιγώς ηλεκτρική μάρκα μέχρι το 2033, αντικαθιστώντας σταδιακά όλα της τα μοντέλα με EVs. Ό,τι έκανε με το νέο A6 e-tron δηλαδή, αλλά σε ολόκληρη τη γκάμα. Η φθίνουσα ζήτηση για οχήματα μηδενικών ρύπων, όμως, αναγκάζει τους Γερμανούς σε κυβίστηση. Μιλώντας στο βρετανικό Top Gear , ο CEO της γερμανικής εταιρίας, Gernot Döllner, τόνισε ότι το πλάνο θα πρέπει να είναι ευέλικτο: «Ο ρυθμός ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης έχει πέσει αισθητά, αλλά ακόμα εμφανίζει θετικό πρόσημο. Η νομοθεσία λέει τώρα ότι ένα αυτοκίνητο πρέπει να είναι κατά τόπους μηδενικών ρύπων, κάτι στο οποίο δεν βοηθούν ούτε τα e-fuels. Εάν εμείς ως ανθρωπότητα πιστεύουμε ότι χρειαζόμαστε μια αλλαγή στις εκπομπές ρύπων- και κοιτάξτε τον καιρό, πρέπει να αλλάξουμε – ο μόνος τρόπος είναι τα οχήματα με μπαταρίες. Η Συμφωνία του Παρισιού λέει ότι χρειαζόμαστε ανθρακική ουδετερότητα μέχρι το 2050».
Η φράση-κλειδί είναι το «κατά τόπους». Οι νόμοι αλλάζουν από περιοχή σε περιοχή, όπως έγινε με την Ευρώπη και την αναβολή κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τι σημαίνει αυτό για τη στρατηγική της Audi; «Θα πρέπει να την προσαρμόσουμε ελαφρώς. Είμαστε ευέλικτοι. Αλλά δεν γίνεται να εγκαταλείπεις τις στρατηγικές αποφάσεις σου εντελώς. Ο κύκλος ζωής ενός μοντέλου είναι 7 χρόνια, δεν μπορείς να αλλάζεις ριζικά τις κινήσεις σου». Οπότε η Audi, σύμφωνα με τον Döllner, εφεξής θα προσφέρει ανταγωνιστικές προτάσεις τόσο στα ηλεκτρικά, όσο και στα θερμικά γούστα.
Για τα επόμενα 10 χρόνια, η Audi θα επικεντρωθεί σε ένα σχέδιο μετάβασης βασισμένο σε 3 άξονες: τους υψηλής θερμικής απόδοσης κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα plug-in υβριδικά και τέλος, προς την πλήρη ηλεκτροποίηση της γκάμας το 2033, τα EVs. Πρωτίστως, όμως, τα PHEV και τα αμιγώς θερμικά μοτέρ έχουν προτεραιότητα για το Ίνγκολσταντ, τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον.