Δοκιμή BMW 220 Gran Coupe 1.5 TwinPower Turbo 170 PS

Η BMW υπήρξε από τους συνιδρυτές της κατηγορίας των λεγόμενων «κουπέ σεντάν». Μαζί με τη Mercedes CLS, η 6άρα Gran Coupe έβαλε στο λεξιλόγιο της αυτοκίνησης των όρο «τετράθυρο κουπέ», πάνω από μια δεκαετία πίσω στο χρόνο. Το 2012 έκανε την πρώτη της εμφάνιση η F06, για να ανοίξει μια πιο δίθυρη διάσταση στην γκάμα των περισσότερων βαυαρικών σεντάν. Μια διάσταση που έφτασε πλέον, να περιλαμβάνει και τη Σειρά 2.

Το σήμα Gran Coupe μπήκε στη 2άρα από την προηγούμενη γενιά, το 2019, για να πάρει την πιο premium και δυναμική εκδοχή της στη σημερινή F74. Κάτι που, αναλογικά με τα δεδομένα της κατηγορίας, δεν μπορείς να πεις ότι αποτυπώνεται στην τιμή. Η Σειρά 2 Gran Coupe ξεκινά στη χώρα μας από τις 33.850 ευρώ, και μάλιστα με πολύ καλό εξοπλισμό. Infotainment, προβολείς LED, Curved Display, πακέτο M Shadow Line, 17άρες ζάντες αλουμινίου, κάμερα οπισθοπορείας και cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, μεταξύ άλλων, συγκαταλέγονται στα στάνταρ για τον mild hybrid τρικύλινδρο τούρμπο των 1.5 λίτρων και 170 ίππων. Η ντίζελ 220d με τον 2λιτρο των 163 ίππων ξεκινά από 40.980 ευρώ, η 2.0 λτ. βενζινοκίνητη και τετρακίνητη 223 xDrive των 218 ίππων από 41.400 ευρώ, ενώ η κορυφαία 235 xDrive των 300 ίππων (επίσης 2λιτρη) από 60.200 ευρώ.

Λιμουζίνα υπό κλίμακα εμφανισιακά

Η πρώτη ματιά στη 220 Gran Coupe δεν γίνεται να υπάρξει πιο αιχμαλωτική, ειδικά στο εξαίσιο Tanzanite Blue χρώμα (μέχρι τελευταίου σεντ αξίζει τα 1.988 ευρώ). Σεντάν σε απόχρωση «υπουργικού μπλε», σε συνδυασμό με μπεζ δέρματα μέσα μάλιστα, είχαμε να δούμε… από τα 90’s! Και η τετράθυρη Σειρά 2 Gran Coupe επαναφέρει πολύ όμορφες αναμνήσεις, από μια εποχή που οι «κούρσες» μεγαλουργούσαν στην αγορά. Ούτως ή άλλως, ανεξαρτήτου χρώματος, η σιλουέτα της Gran Coupe σε κερδίζει. Όσο μεγάλη πρέπει (λίγο πάνω από 4,5 μέτρα) και κυρίως, όσο κουπέ πρέπει.

Η οροφή δεν χαμηλώνει τόσο πολύ όσο στη Σειρά 4, για παράδειγμα. Οι γραμμές κρατούν μια πιο παραδοσιακή, τετράθυρη, στάση, όμως οι κουπέ λεπτομέρειες είναι εκεί: το «σβήσιμο» της οροφής, η διαμόρφωση της τρίτης κολώνας, το διακριτικό spoiler που σχηματίζει το τελείωμα της πόρτας του πορτμπαγκάζ. Βάλτε σε αυτά τις 18άρες ζάντες και τους προφυλακτήρες του πακέτου M Design, και έχετε μια κανονική σπορτίβ λιμουζίνα σε μισό μέτρο λιγότερο από αυτό που περιμένεις.

Κορυφαία ποιότητα, οριακοί χώροι 

Στο εσωτερικό πρωταγωνιστής είναι η BMW Curved Display στην κορυφή του ταμπλό, με τις δυο οθόνες των 10,25 ιντσών (για το ψηφιακό καντράν) και 10,7 ιντσών (για το infotainment). To λειτουργικό iDrive 9 αποτελεί την καρδιά του συστήματος πολυμέσων, ενώ ο εξοπλισμός στη δική μας περιλάμβανε από ασύρματη φόρτιση smartphone μέχρι ηχοσύστημα 12 ηχείων της Harman Kardon και ηλιοροφή. Φυσικά, δεν γίνεται να παραλείψουμε το απολύτως ταιριαστό μπεζ δερμάτινο σαλόνι και τις M λεπτομέρειες, οι οποίες ωστόσο είναι λίγο παράταιρες με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Ωραίες οι τρίχρωμες ραφές στο ταμπλό, αλλά ο διάκοσμος -σε αυτό το χρωματισμό τουλάχιστον- παραπέμπει σε αρχοντικό σεντάν, όχι σπορ. Λεπτομέρειες…

Αυτό που δεν είναι λεπτομέρειες, είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, συναρμογής και αφής. Όλα τα υλικά χαίρεσαι να τα χαζεύεις και να τα ψηλαφίζεις, ακόμα και τους πιο μικρούς διακόπτες. Η απουσία περιστροφικού χειριστηρίου κάπως δυσκολεύει την περιήγηση στο μενού, αλλά βρίσκεις τα πατήματά σου εύκολα. Αντίθετα, με τους χώρους πίσω πολύ δύσκολα. Αν το ύψος φτάνει το 1,80 μ., το κεφάλι εφάπτεται με την οροφή. Ακόμα και στο 1,70 μ. να κυμαίνεται το μπόι, πάλι θα ακούσεις παράπονα περί κλειστοφοβικής αίσθησης. Στη συνολική ταξιδιωτική εμπειρία δεν βοηθά ούτε ο χώρος αποσκευών, ο οποίος αφενός δεν ξεπερνά τα 360 λίτρα (430 λτ. στις μη υβριδικές εκδόσεις), αφετέρου έχει μικρό άνοιγμα και ψηλό κατώφλι. Τουλάχιστον υπάρχουν πολλές και πρακτικές θήκες για μικροαντικείμενα.

Πολύ καλές επιδόσεις και κατανάλωση, μέτριο κιβώτιο

Ό,τι παράπονο έχεις από τους χώρους, έρχεται να τα αντισταθμίσει το δίδυμο κινητήρα-μετάδοσης. Ο τρικύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1.5 λίτρων αποδίδει 156 ίππους και 240 Nm, συνεπικουρούμενος από ένα μικρό ηλεκτρομοτέρ 20 ίππων και 55 Nm. Συνολικά, ο οδηγός έχει στο δεξί του πόδι 170 άλογα και 280 Nm, απολαμβάνοντας δυνατό τράβηγμα από τις μόλις 1.400-1.500 σ.α.λ. Γιατί ακόμα και να αργήσει να σπουλάρει η τουρμπίνα, ο ηλεκτροκινητήρας δίνει το απαραίτητο boost στις χαμηλές στροφές. Μιλώντας για boost, τραβώντας τα paddles πίσω από το τιμόνι για λίγα δευτερόλεπτα, ενεργοποιείς το Sport Mode χωρίς να το ψάχνεις από το διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Λειτουργία που λόγω κιβωτίου, χρειάζεται συχνά.

Το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη εμφανίζει μια -κάποιες φορές έντονη- τάση αργοπορίας στο Normal (δεν συζητάμε για Eco), οπότε μένεις με δυο επιλογές: είτε το γυρνάς στο χειροκίνητο, είτε επιλέγεις το Sport. Ευτυχώς, το λογισμικό δεν κάνει τις τυπικές υπερβολές των σπορ mode, δηλαδή να κρατάει υπερβολικά την επιλεγμένη σχέση ή να αφήνει το μοτέρ να στροφάρει αδικαιολόγητα ψηλά. Ο εγκέφαλος του Steptronic ξέρει να αναγνωρίζει το φορτίο γκαζιού, αλλάζοντας σωστά και έγκαιρα ταχύτητες – απλά, αυτό το κάνει μόνο στο Sport. Στο Normal, αντίθετα, αργεί να κατεβάσει ακόμα κι όταν πατάς τέρμα το δεξί πεντάλ. Σε αυτές τις συνθήκες, θες κάτω από 8,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα (7,9 δλ.). Ταυτόχρονα, όμως, δεν θα φύγεις απευθείας για βενζινάδικο. Τα 9,4 λίτρα/100 χλμ. θα τα δεις μόνο κατόπιν τέτοιας οδήγησης, ενώ υπό νορμάλ -αλλά συνάμα γρήγορες- συνθήκες κατεβαίνεις εύκολα στα 8,2 λίτρα/100 χλμ. Λίγη προσοχή στο δεξί πεντάλ να δείξεις, πέφτεις στα 7,3-7,4 λίτρα/100 χλμ.

Σφιχτή, αλλά όχι κουραστική

H οδήγηση της 220 Gran Coupe δεν κρύβει εκπλήξεις. Περιμένεις «δεμένο» setup στην ανάρτηση και το πλαίσιο, άρα είσαι προετοιμασμένος για την παρείσφρηση κάποιων ανωμαλιών στην καμπίνα. Η μικρότερη μπερλίνα της BMW δεν θα γίνει ποτέ κουραστική, απλά σε ορισμένης… δυναμικής λακκούβες ακούς κάποια έντονα «γκαπ», που μέχρι να τα συνηθίσεις σε κάνουν να κοιτάς το καντράν και να περιμένεις να ανάψει ειδοποίηση για τα ελαστικά – τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, φοριούνται στην πολύ λογική διάσταση 225/45 R18. Κυρίως από μπροστά έρχονται αυτά τα ντεσιμπέλ, καθώς πίσω οι πολλαπλοί σύνδεσμοι αφομοιώνουν αποτελεσματικά της ανορθογραφίες της ελληνικής ασφάλτου.

Στο ταξίδι απολαμβάνεις την πολύ καλή ηχομόνωση, που ευνοείται και από την εξίσου πολύ καλή κλιμάκωση του 7τάχυτου Steptronic (ενδεικτικά τα 130 χλμ./ώρα στις περίπου 2.000 σ.α.λ). Το τιμόνι διατηρεί πάντοτε σωστό βάρος και επικοινωνιακή διάθεση, ωστόσο στο δυνατό πάτημα του γκαζιού «ψαρεύει» συχνά, ακόμα και με 3η σχέση στο κιβώτιο. Στις στροφές, αντίθετα, σε ενημερώνει πλήρως για τη θέση των εμπρός τροχών, οι οποίοι με τη σειρά τους δεν έχουν πρόβλημα στη διαχείριση της ισχύος. Πρέπει να κάνεις σοβαρό λάθος υπολογισμό ή να το επιδιώξεις ηθελημένα, ώστε να εμφανιστεί υποστροφή. Από την άλλη, και μιλάμε για BMW -έστω μπροστοκίνητη-, η ουρά δεν «ξεκουνάει» παρά μόνο αν την πιέσεις με συνδυασμό τιμονιάς-φρένου εντός καμπής.

(+) Σχεδίαση, ποιότητα κατασκευής, κινητήρας, επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά
(-) Χώροι για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές, ράθυμο κιβώτιο (στη λειτουργία Normal)

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
7 αυτόματο διπλού συμπλέκτη
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
156 /4.700-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
240 /1.500-4.400
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
20
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
55
Συνδυαστική ισχύς (PS)
170
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
230
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
119
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
Μηδέν
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.546
Πλάτος (χλστ.)
1.800
Ύψος (χλστ.)
1.435
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.450
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
360
ESP
 
Αερόσακοι
7
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
33.850 ευρώ
Get it on Google Play Download on the App Store