Με τόσα πολλά καινούργια αυτοκίνητα που έχουν κατακλύσει την αγορά, η τελική επιλογή μπορεί να εξελιχθεί σε σπαζοκεφαλιά, ειδικά όταν τα διαθέσιμα χρήματα είναι μετρημένα. Στην πιο δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV για παράδειγμα και με προϋπολογισμό της τάξεως των 19.000 – 20.000 ευρώ οι προτάσεις είναι λίγες, εφόσον στα κύρια ζητούμενα είναι ο πλούσιος εξοπλισμός, οι χώροι και η ευελιξία. Από τις καλύτερες, αν όχι η απολύτως καλύτερη, ακούει στο όνομα «Hyundai Bayon».
Το μικρό SUV της Hyundai εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο όλα τα παραπάνω ζητούμενα, από την αρχική κιόλας έκδοση των 19.490 ευρώ. Σε αυτά τα λεφτά διατίθεται το Bayon 1.2 MPi 79 PS Premium, ενώ με 1.500 ευρώ επιπλέον πωλείται το ίδιο μοντέλο με τον ισχυρότερο turbo κινητήρα 1.0 T-GDI 100 PS (από 20.990 ευρώ). Το επίσης πολύ θετικό με το Bayon, είναι ότι από τη βασική έκδοση εφοδιάζεται με τα πάντα: 6 αερόσακους, αυτόματη έκτακτη πέδηση, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής πολυμέσων 10,25 ιντσών με εργοστασιακή πλοήγηση και τηλεματικές υπηρεσίες Hyundai Bluelink, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, air condition, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 195/55 κλπ. Συνεπώς δεν του λείπει τίποτα, συν του ότι το καλύπτεται πλήρως για μια 5ετία μέσω της εργοστασιακής εγγύησης απεριορίστων χιλιομέτρων.
Ο αιχμηρός σχεδιασμός του αμαξώματος τραβάει τα βλέμματα, την ίδια ώρα που το μήκος των 4.180 χλστ. (1.775 χλστ. πλάτος, 1.500 χλστ. ύψος, μεταξόνιο 2.580 χλστ) φροντίζει για την εντός πόλης ευελιξία του Bayon, τοποθετώντας το ιδανικά μεταξύ σουπερμίνι και μεγαλύτερων B-SUV (από αυτά που αγγίζουν/ξεπερνούν τα 4,3 μέτρα). Κάτι που σημαίνει ότι οι χώροι όχι μόνο δεν υπολείπονται, αλλά συγκαταλέγονται στα ατού. Η καμπίνα, με τη γεροδεμένη κατασκευή και την πολύ καλή εργονομία, είναι σε θέση να καλύψει πλήρως τις μεταφορικές ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας και πιο ψηλών ατόμων, χάρη στον αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Μπόλικο με τη σειρά του είναι και το πορτμπαγκάζ των 411 λίτρων, ενώ με την αποθήκευση της εταζέρας στην πλάτη του πίσω καθίσματος μπορούν να μεταφερθούν και πιο ψηλά αντικείμενα.
Βασική επιλογή στους κινητήρες συναντάμε τον τετρακύλινδρο 1.200άρης ατμοσφαιρικό των 79 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 113 Nm ροπής στις 4.200 σ.α.λ. Ένα μοτέρ που την μηχανικό αυτό σύνολο είναι «τιμά τη φανέλα», καθότι σε συνδυασμό με το κοντό 5άρι χειροκίνητο εμφανίζει θετική απόκριση στο γκάζι και ελαστικότητα σε αστικές συνθήκες, ενώ στο ταξίδι κρατά άνετα ταχύτητες των π.χ. 120-130 χλμ./ώρα, αλλά με αρκετό στροφάρισμα (γύρω στις 4.000 σ.α.λ.). Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,5 δλ. και η τελική αγγίζει τα 165 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής 7,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ., άρα δεν πληρώνει τέλη. Για τους πιο απαιτητικούς, υπάρχει ο τρικύλινδρος 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος των 100 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ., που αξιοποιεί 6άρι μηχανικό κιβώτιο και πιο ανοιχτό γρανάζωμα (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ) και θέλει 10,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, φτάνοντας τα 183 χλμ./ώρα τελικής. Όσο για κατανάλωση-εκπομπές; Στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και τα 117 γρ./χλμ. CO2 (επίσης δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας).
Στην οδήγηση το Bayon είναι πολύ εύκολο, εμπνέει εμπιστοσύνη και εξασφαλίζει ένα καλό συνδυασμός άνεσης και κρατήματος. Η πολύ καλή ποιότητα κύλισης ενισχύει την άνεση μαζί με το αρκετά ικανοποιητικό τρόπο που οι αναρτήσεις φιλτράρουν τις περισσότερες ανωμαλίες των δρόμων, εξαιρουμένων των πιο έντονων εγκάρσιων όπου ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά με πιο ξερό τρόπο.