Αρκετός κόσμος ψάχνει για καινούργιο αυτοκίνητο πόλης σε όσο το δυνατό πιο χαμηλή τιμή, προκειμένου να εξυπηρετήσει τις αστικές καθημερινές διαδρομές ρουτίνας, χωρίς να δαπανήσει πολλά λεφτά. Ευτυχώς λύσεις υπάρχουν και μάλιστα Ευρωπαϊκής προέλευσης και με πολύ ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά από τις κατηγορίες, των mini, supermini και B-SUV, όπως μπορείτε να δείτε αναλυτικότερα παρακάτω.
Citroen C3: το φθηνότερο μικρό SUV

Το νέο Citroen C3 αποτελεί την πιο οικονομική σε τιμή πρόταση στα μικρά SUV, αφού προσφέρεται από μόνο 16.900 ευρώ. Ποσό που αφορά τη βασική έκδοση You! με τα απαραίτητα στον εξοπλισμό, όπως είναι 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, μηχανικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και smartphone station με ενσωματωμένη βάση για smartphone, το οποίο αναλαμβάνει χρέη infotainment. Στο μινιμάλ αισθητικής εσωτερικό του νέου C3 οι χώροι για όλους τους επιβάτες ικανοποιούν, αφού χωρά και τους λίγο πιο ψηλούς. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 328 λίτρα και ικανοποιεί, αν και είναι μικρότερο από άλλων αυτοκινήτων αντίστοιχων διαστάσεων (μήκος 4 μέτρα).
Παρά την εξαιρετικά χαμηλή του τιμή, το νέο Citroen C3 των 16.900 ευρώ εφοδιάζεται με αποδοτικό 1.200άρη turbo κινητήρα μέγιστης ισχύος 100 ίππων και 205 Nm ροπής. Η μετάδοση γίνεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και σβελτάδα με την ανάλογη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Η κατανάλωση στη δοκιμή βρέθηκε στα 6,7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 126 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 81 ευρώ. Στο δρόμο το νέο C3 παρουσιάζεται εξαιρετικά άνετο χάρη στην ιδιαίτερα «απορροφητική» ανάρτηση Citroen Advanced Comfort με Progressive Hydraulic Cushions. Παράλληλα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 197 χλστ. ευνοεί την πρακτικότητα, την ορατότητα και δίνει τη δυνατότητα κίνησης σε χωματόδρομους.
Dacia Sandero: το φθηνότερο supermini

Το οικονομικότερο μικρό χάτσμπακ που πωλείται στην Ελλάδα είναι το Dacia Sandero, το οποίο εκκινεί από μόνο 15.990 ευρώ στην 1.0 TCe 90 PS expression. Μάλιστα είναι φουλ εξοπλισμένο και περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, απλό κλιματισμό, αισθητήρες φώτων, προβολείς ομίχλης και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Επίσης, καλύπτεται με 5 χρόνια εγγύηση ή 100.000 χιλιόμετρα. Το Sandero διακρίνεται αμέσως και για το άνετο σε χώρους εσωτερικό του, αφού είναι σε θέση να χωρέσει και πιο ψηλά άτομα χωρίς να στριμωχτούν. Μεγάλο με τη σειρά του είναι και το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων.
Το Sandero των 15.990 ευρώ κινεί ο αποδοτικός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo με τη μέγιστη απόδοση των 90 ίππων και 160 Nm ροπής. Με το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων (διατίθεται και με CVT με τιμή από 17.990 ευρώ) επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 12,2 δλ., καταναλώνει σε μεικτές πραγματικές συνθήκες 6,3 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας. Ακόμα πιο πολύ συμφέρει το Sandero με τον κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης/LPG, αφού η τιμή του ανεβαίνει κατά μόλις 500 ευρώ (από 16.590 ευρώ). Πέρα από το γεγονός ότι με την επιλογή του LPG αυξάνεται η απόδοσή του στα 100 άλογα και 170 Nm, εξασφαλίζεται μεγάλη οικονομία σε κόστος καυσίμου. Ενδεικτικά, με μεικτή ρεαλιστική κατανάλωση LPG 8,2 λτ./100 χλμ. και μέση τιμή LPG 0,9 ευρώ/λτ. τα 100 χιλιόμετρα στοιχίζουν μόλις 7 ευρώ.
Fiat Panda: το φθηνότερο μίνι

Το φθηνότερο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο όλων, είναι το πάρα πολύ δημοφιλές Fiat Panda (πρώτο σε πωλήσεις στο A-Segment). Πωλείται στην τιμή των 15.800 ευρώ και είναι ένα οικονομικό και εξυπηρετικό αυτοκίνητο για την πόλη με λίγα και απαραίτητα στον εξοπλισμό του. Συγκεκριμένα στην αρχική έκδοση Urban διαθέτει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, ραδιόφωνο με οθόνη 5 ιντσών, air condition, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος. Επίσης, συνοδεύεται με 5 χρόνια εγγύησης και ίσης διάρκειας οδική βοήθεια. Το κόμπακτ σε διαστάσεις Panda των 3.686 χιλιοστών μήκους παρέχει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα κανονικού αναστήματος, μαζί με 225 λίτρα για τις αποσκευές.
Το Panda τροφοδοτείται με τον ήπια υβριδικό 1.000άρη τρικύλινδρο ατμοσφαιρικό των 70 ίππων και 92 Nm ροπής, ο οποίος δέχεται επιπλέον βοήθεια από την ηλεκτρογεννήτρια ισχύος 3,6 kW και τη μικρή αυτοφορτιζόμενη μπαταρία λιθίου τάσης 12V. Το πολιτισμένο σε λειτουργία μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει την απαιτούμενη «σπιρτάδα» κατά τις αστικές μετακινήσεις, επιταχύνοντας το Panda από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 13,9 δλ. Σύμφωνα με τη Fiat καταναλώνει 5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 109 γρ./χλμ. CO2 (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Στο δρόμο η άνεση και η άριστη ευελιξία έχουν τον πρώτο λόγο. Μαζί με την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και την ελαφρώς υπερυψωμένη θέση οδήγησης, το Panda είναι ο ιδανικός «σύντροφος» για την πόλη.


































































