Το εντελώς νέο και πλήρως εκσυγχρονισμένο δεύτερης γενιάς Kodiaq πάτησε στην Ελλάδα και εντός των ημερών θα βρίσκεται σε όλο το δίκτυο της Skoda. Η ναυαρχίδα της τσέχικης μάρκας στα SUV προσφέρει αυξημένες διαστάσεις και ενσωματώνει τα πρώτα στοιχεία της σχεδιαστικής γλώσσας Modern Solid. Μια πρώτη γνωριμία με το νέο Skoda Kodiaq είχαμε στα πλαίσια της Πανελλαδικής δημοσιογραφικής του παρουσίασης, ενώ οδηγήσαμε την έκδοση με τον κινητήρα 1.5 TSI 150 PS DSG7 που αναμένεται να συγκεντρώσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον. Οι τιμές για το νέο μεσαίο SUV ξεκινούν από τις 38.300 ευρώ υπό τη συνοδεία πληρέστατου εξοπλισμού και ενός πληθωρικού αμαξώματος μήκους άνω των 4,7 μέτρων.
«Λιμουζινάτο» SUV
Το νέο Kodiaq απέκτησε πιο κομψές γραμμές και αποπνέει περισσότερη πολυτέλεια. Μπροστά η διπλή διάταξη των φωτιστικών σωμάτων διατηρείται, όμως τα LED είναι πιο λεπτά. Στην πλατιά μάσκα εφάπτονται τα στενόμακρα φώτα, ενώ ο κεντρικός αεραγωγός και τα νεύρα στο καπό προσθέτουν τόνους δυναμισμού. Κάτω από τη μάσκα υπάρχει μια μεγάλη εισαγωγή αέρα με κυψελοειδή δομή που πλαισιώνεται από τις δύο μικρότερες εισαγωγές Air Curtains. Ένα άλλο σημείο αναφοράς αφορά στους προαιρετικούς, δεύτερης γενιάς, προβολείς LED Matrix με 50% περισσότερα φωτεινά στοιχεία και ισχυρότερη φωτεινή απόδοση. Συνδυάζονται επίσης με μια οριζόντια φωτεινή λωρίδα στη μάσκα. Τα προαιρετικά πίσω φώτα LED με δυναμικά φλας διαθέτουν μια κόκκινη διακοσμητική λωρίδα με κρυσταλλική δομή που συνδέει τα δύο φώτα μεταξύ τους. Επίσης, τα πίσω φώτα χωρίζονται σε τρία τμήματα, με αιχμηρή σχεδίαση και επίσης με κρυσταλλικά στοιχεία. Νέο προαιρετικό στοιχείο αφορά τις πίσω κολόνες σε σκουρόχρωμο φινίρισμα για πιο premium εμφάνιση. Πολύ σημαντικό είναι ότι ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί στο Cd: 0,282, παρότι πρόκειται για ένα ογκώδες SUV. Το νέο Kodiaq μεγάλωσε και άλλο σε μήκος κατά 61 χλστ., φτάνοντας τα 4.758 χλστ. Το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.791 χλστ., όπως επίσης το πλάτος στα 1.864 χλστ. και το ύψος στα 1.657 χλστ.
Πολύ ευρύχωρο και ποιοτικό εσωτερικό
Το νέο Skoda Kodiaq διαθέτει ένα πλήρως επανασχεδιασμένο εσωτερικό, καλύπτοντας τον οδηγό και τους επιβάτες σε όλα τα επίπεδα. Στο κέντρο του ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη infotainment που φτάνει τις 13 ίντσες και κάτω αυτή βρίσκονται τα νέα έξυπνα χειριστήρια Skoda Smart Dials. Πρόκειται για περιστροφικά χειριστήρια με έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών και απτική ανάδραση, προσφέροντας εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου, του ηχοσυστήματος και του συστήματος πλοήγησης. Για πρώτη φορά στο μεγάλο SUV της Skoda, είναι διαθέσιμη μια head-up οθόνη που συμπληρώνει το Virtual Cockpit των 10 ιντσών με νέα γραφικά. Πρόσθετα, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού, όπως έχουμε δει και σε νέα μοντέλα της VW.
Πολύ καλές κριτικές αποσπά το εσωτερικό του νέου Kodiaq και σε ποιότητα κατασκευής. Μαλακά υλικά έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλά μέρη του ταμπλό και των πάνελ των θυρών, συνδυασμένα με ευχάριστο στην όψη και υφή ύφασμα. Όσο για χώρους, περισσεύουν και για τους πιο ψηλούς. Συν του ότι η προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων καθιστά το Kodiaq ένα πολύ πρακτικό αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις έως 7 επιβατών. Τεράστιο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 910 λτ. (στην 5θέσια διαμόρφωση), που μπορεί να φτάσει τα 2.105 λτ., εφόσον πέσουν οι πλάτες των πίσω καθισμάτων.
Άνετο και στιβαρό στο δρόμο
Από ένα τέτοιων διαστάσεων SUV, θα περίμενε κανείς ότι είναι δυσκίνητο και κάνει αισθητή τη συνολική του μάζα στο δρόμο, ειδικά όταν στρίβει. Παρόλα αυτά το νέο Kodiaq αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και ως προς τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, αφού δίνει την αίσθηση στον οδηγό ενός μικρότερου SUV. Αυτό σημαίνει ότι είναι εύκολο στους χειρισμούς και φιλικό ως προς τον χρήστη του, εμπνέοντάς τον ασφάλεια και σιγουριά. Σε σφιχτές διαδρομές με συνεχόμενες κλειστές στροφές, το νέο Kodiaq πατάει με στιβαρό τρόπο και δε δημιουργεί ανησυχία στον οδηγό του, ακόμα και όταν αρχίζουν να «σκούζουν» τα λάστιχα. Παράλληλα οι ανεξάρτητες αναρτήσεις του σε όλους τους τροχούς (γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά, τετραπλών συνδέσμων πίσω), εξασφαλίζουν πολύ καλή απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και τα χαμηλά επίπεδα θορύβων γενικότερα, το νέο Kodiaq είναι πολύ ξεκούραστο για όλους τους επιβάτες του. Προαιρετικά διατίθεται με το νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου DCC Plus, κάνοντας χρήση δύο ανεξάρτητων ελεγχόμενων βαλβίδων (αντί μιας πριν) για να διαχωρίσει τα στάδια επαναφοράς και συμπίεσης των αμορτισέρ.
Ό,τι πρέπει o κινητήρας 1.5 TSI 150 PS
Η βασική έκδοση βενζίνης 1.5 TSI με 150 hp και ροπή 250 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. είναι η πρώτη της γκάμας που διαθέτει ήπια υβριδική τεχνολογία και χρησιμοποιεί γεννήτρια μίζας/ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης (κύκλου Miller) με ηλεκτρική ώθηση, ενώ περιστασιακά και υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει στο SUV να κινηθεί με τον κινητήρα απενεργοποιημένο. Ο 1.5 TSI, διαθέτει επίσης τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+). Το μηχανικό αυτό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις στο αμάξωμα των 1.665 κιλών (με οδηγό 75 κιλών). Σύμφωνα με την Skoda τα 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνονται σε 9,7 δλ. και η τελική φτάνει τα 207 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 6,0-6,6 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 137-150 γρ./χλμ. Η γκάμα των κινητήρων του νέου Kodiaq πλαισιώνεται με το 1.5 TSI DSG6 plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης συνδυαστικής ισχύος 204 PS και αμιγώς ηλεκτρικής αυτονομίας άνω των 100 χιλιομέτρων. Διατίθενται και με τους πετρελαιοκινητήρες 2.0 TDI 150 PS DSG7 και 2.0 TDI 193 PS DSG7 4×4.