Η BMW αποκάλυψε σήμερα το αυτοκίνητο που αναβιώνει μια από τις πιο θρυλικές δημιουργίες της: την 3.0 CSL. Η νέα εκδοχή του «Batmobile» φοράει τα χρώματα του M GmbH και απολαμβάνει το προνόμιο, του να έχει στο μηχανοστάσιο τον ισχυρότερο εξακύλινδρο στα χρονικά των Βαυαρών!
Η ιδιαίτερη αυτή δημιουργία γιορτάζει τα 50 χρόνια BMW M και αποτίνει φόρο τιμής στην 3.0 CSL των 70’s, αναβιώνοντας μνήμες από το πρωτότυπο 3.0 CSL Hommage του 2015. Το αμάξωμα έχει ανασχεδιαστεί σε βασικά σημεία (καπό, μάσκα, φτερά, προφυλακτήρες, οροφή) ώστε να διαφοροποιείται σε σχέση με τη M4 CSL, όπου βασίζεται η 3.0 CSL, υιοθετώντας ανθρακονήματα στα περισσότερα πάνελ. Ολόκληρο το εμπρός (καπό, μάσκα προφυλακτήρας, φτερά) και πίσω (πόρτα πορτμπαγκάζ, προφυλακτήρας, διαχύτης, φτερά) μέρος αποτελούνται από carbon, όπως επίσης η οροφή και η μεγάλη αεροτομή, που παραπέμπει στην αρχέγονη 3.0 CSL. Το spoiler οροφής είναι κι αυτό ελαφρύ, αλλά αντί για ανθρακόνημα χρησιμοποιεί fiberglass.
Οι προβολείς laser και τα κίτρινα LED ημέρας μεταφέρονται από τη M4 CSL, όμως οι ομοιότητες μεταξύ των δυο Βαυαρών κάπου εκεί σταματούν. Η εντυπωσιακή βαφή, με τη διχρωμία λευκού και των τριών χρωμάτων της BMW M, εφαρμόζεται με το χέρι σε κάθε πάνελ ξεχωριστά, απαιτώντας 134 στρώσεις σε 22 διαφορετικά σημεία του αμαξώματος. Συνολικά, χρειάζονται 6 ημέρες για να έρθει η 3.0 CSL στην εικόνα που θαυμάζουμε! Για τα 50 αυτοκίνητα που θα κατασκευαστούν, ο συνολικός χρόνος βαφής υπολογίζεται στις 6.700 εργατοώρες!
Ένα τέτοιο αμάξωμα δεν θα μπορούσε να μη συνοδεύεται από τις ανάλογες χρυσαφί ζάντες, οι οποίες αριθμούν 20 ίντσες μπροστά και 21 πίσω. Τα -ειδικά σχεδιασμένα για την 3.0 CSL- ελαστικά φιλοξενούν τον αριθμό «50» στο προφίλ, ως αναφορά στα 50 χρόνια των BMW M. Ανάλογες πινελιές συναντάμε και στο εσωτερικό, το οποίο είναι η αλήθεια πως δεν διαφοροποιείται ιδιαίτερα από εκείνο της M4 CSL. Βέβαια, αρκεί μια και μόνο αλλαγή για να κάνει την τεράστια διαφορά. Εντοπίζεται στην κεντρική κονσόλα, με τη μορφή ενός λευκού λεβιέ ταχυτήτων που εκτός της παραπομπής στην πρώτη 3.0 CSL, σηματοδοτεί την αντικατάσταση του 8τάχυτου αυτόματου της κορυφαίας M4 με 6τάχυτου χειροκίνητου!
Η παρουσία alcantara και ανθρακονημάτων κυριαρχεί στην καμπίνα, με τον αριθμό παραγωγής να κοσμεί τη φάσα του ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό, το κεντημένο «3.0 CSL» στο ταμπλό να κάνει το ίδιο και, φυσικά, τον επιλογέα με το «50» και τα χρώματα του αμαξώματος να τραβάει όλα τα βλέμματα.
Στα μηχανικά μέρη τώρα, η 3.0 CSL μοιάζει εν πολλοίς στη M4 CSL. Ωστόσο, καταφέρνει να γράψει ιστορία με τα τεχνικά της χαρακτηριστικά. Ο 3.0λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά twinturbo κερδίζει 10 ίππους σε σχέση με τη M4 CSL και φτάνει τους 560, τοποθετώντας τη νέα 3.0 CSL στην κορυφή των BMW παραγωγής με εξακύλινδρο μοτέρ, στα 106 χρόνια της εταιρίας! Η μηχανική μετάδοση επέβαλε τη μείωση της ροπής κατά 100 Nm, αν και τα 550 Nm παραμένουν ένα πολύ υψηλό νούμερο. Δυστυχώς, οι Βαυαροί δεν ανακοινώνουν στοιχεία επιδόσεων. Αυτό που αναφέρουν είναι πως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ Active M Differential, οι ενεργές αναρτήσεις Adaptive M και τα κεραμικά δισκόφρενα (400 χλστ. εμπρός, 380 χλστ. πίσω) ανήκουν στο στάνταρ εξοπλισμό.
Όπως είπαμε, η παραγωγή θα περιοριστεί σε 50 κομμάτια. Τιμή επίσης δεν αναφέρεται, αλλά οι φήμες κάνουν λόγο για αρχικό κόστος στις 750.000 ευρώ!