Η Jeep έχει μπει για τα καλά στο παιχνίδι της υβριδικής κίνησης, με την plug-in hybrid σειρά 4xe. Όπως στα αμιγώς βενζίνης ή ντίζελ μοντέλα, έτσι και εδώ το Renegade συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Ιδίως με την κορυφαία περιβολή του Trailhawk και τα 240 άλογα του συνδυασμού 1.300άρη τούρμπο κινητήρα και ηλεκτρικών μοτέρ.
Η πλουσιότερη και ισχυρότερη έκδοση του Renegade 4xe κοστολογείται στις 48.200 ευρώ, με τον εξοπλισμό αναμενόμενα να μην παρουσιάζει ελλείψεις. Όποιος δεν θέλει τον έξτρα περιπετειώδη χαρακτήρα του Trailhawk, μπορεί να απευθυνθεί στο Limited 4xe 240 PS που κοστίζει 4.000 ευρώ λιγότερο.
Τζιπ με τα όλα του
Οι σχεδιαστικές διαφορές του Trailhawk με το S, στο οποίο βασίζονται, περιορίζονται στο μαύρο αυτοκόλλητο του καπό, τα αντίστοιχα σήματα, τις διαφορετικές (και μικρότερης διαμέτρου) ζάντες και τους γάντζους στους προφυλακτήρες. Το Trailhawk είναι σχεδιασμένο για εκτός δρόμου καταστάσεις και το δηλώνει, ξεχειλίζοντας από χαρακτήρα «τζιπάρας».
Το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό. Οι κόκκινες λεπτομέρειες στο περίβλημα των ηχείων, των αεραγωγών και την κεντρική κονσόλα, μαζί με το διχτάκι στη μεριά του συνοδηγού, σε βάζουν απευθείας στο κλίμα για αναζήτηση βουνού. Κατά τα άλλα, η εικόνα παραμένει γνώριμη. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, τα κουμπιά Hybrid, Electric και E-save και το στάνταρ σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη των 8,4 ιντσών διαφοροποιούν το 4xe από τα υπόλοιπα Renegade, διατηρώντας το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό, τα επιμέρους σκληρά πλαστικά και την προσεγμένη εργονομία. Πινελιά παράδοσης η χειρολαβή εμπρός από το συνοδηγό και πολυτέλειας η διπλή, πανοραμική ηλιοροφή.
Η αντιολισθητική επιφάνεια στις δυο ποτηροθήκες ασφαλίζει μπουκάλια και καφέδες, απαλλάσσοντάς σε από το άγχος της περίχυσης σε απότομο φρενάρισμα ή συναπάντημα με έντονη ανωμαλία, σε μια εκτός δρόμου διαδρομή ας πούμε. Ο οδηγός θα βρει εύκολα τη θέση που τον βολεύει και θα νιώσει αναπαυτικά στο κάθισμα. Το αυξημένο εσωτερικό ύψος ενισχύει την ευρυχωρία όλων των επιβατών, με τους πίσω να έχουν στη διάθεσή τους ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια. Ρηχός (αναγκαστικά, λόγω ηλεκτροκινητήρα) είναι και ο χώρος αποσκευών, που παρόλα αυτά μπορεί να χωρέσει 330 λίτρα.
Δύναμη και οικονομία σε ένα
Το υβριδικό σύνολο του Renegade 4xe, εδώ βρίσκεται στα καλύτερά του. Ο 1.300άρης τετρακύλινδρος τούρμπο αποδίδει 180 ίππους (130 στα Renegade κάτω της έκδοσης S) και 270 Nm, συνεργαζόμενος με δυο ηλεκτροκινητήρες: έναν στην έξοδο του 6τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, που λειτουργεί ως γεννήτρια, και τον κύριο στον πίσω άξονα, που αποδίδει 60 ίππους και 250 Nm ροπής προσφέροντας παράλληλα ενσωματωμένο διαφορικό (e-axle).
Μια μπαταρία 400 Volt και χωρητικότητας 11,4 kWh φροντίζει για την τροφοδοσία του, επιτρέποντας κίνηση μόνο με το ρεύμα για έως 50 χλμ. και ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα. Η φόρτιση μέσω οικιακής πρίζας γίνεται σε λιγότερο από 5 ώρες ή σε 1 ώρα και 40 λεπτά (μέσω των easyWallbox / Connected Wallbox), σε δημόσιο δίκτυο φόρτισης.
Εφόσον η μπαταρία είναι στο 100% και το μικρό Jeep κινείται ως επί το πλείστο με τον ηλεκτροκινητήρα, μπορείς να δεις τιμές κατανάλωσης στα 2,1-2,2 λίτρα/100 χλμ. Όταν μείνει μόνος του ο βενζινοκινητήρας, ανεβαίνει στα 7,9-8,2 λίτρα/100 χλμ. Με το πρόγραμμα e-Save, πάντως, βοηθάς αρκετά τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας, διατηρώντας την κατανάλωση του 1.3 τούρμπο στα ίδια επίπεδα και κρατώντας «κάβα» ρεύμα.
Το Trailhawk είναι αρκούντως γρήγορο, με 7,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 210 χλμ./ώρα τελικής, προσφέροντας ένα μεγαλοπρεπές κόλλημα της πλάτης στο κάθισμα όταν πατάς το γκάζι τέρμα. Σε νορμάλ ρυθμούς επίσης δεν σου λείπει η δύναμη, αλλά θα ήθελες περισσότερη ομαλότητα στην εναλλαγή των πηγών ενέργειας και τις αλλαγές των σχέσεων. Ειδικά το 6άρι κιβώτιο «κλωτσάει» αρκετά στα ανεβάσματα, ενώ και η έναρξη λειτουργίας του βενζινοκινητήρα γίνεται αντιληπτή παραπάνω από το ιδανικό.
Το «φαίνεσθαι» σε αρμονία με το «είναι»
Βλέπεις το Renegade Trailhawk και φαντάζεσαι περάσματα από νερόλακκους, βράχια, αναρριχήσεις και λοιπά off road. Στο «ταμείο», το κορυφαίο Renegade διέπεται από απόλυτη ειλικρίνεια: αυτό που βλέπεις, είναι.
Το Trailhawk εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης/ διαφυγής/ράμπας (28/28 και 18 μοίρες αντίστοιχα) και τα 201 χλστ. απόστασης από το έδαφος, περνώντας «αέρα» από χωματόδρομους με πέτρες και νεροφαγώματα με βάθος έως 40 εκατοστών. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων αρκεί να αφήσεις τον διακόπτη των προγραμμάτων λειτουργίας στο Auto. Αν βρεις έντονες ανωφέρειες, λασπωμένο τερέν ή πολύ ανώμαλο έδαφος περιηγείσαι στα Sport, Mud, Sand-Mud, Rock και ξενοιάζεις.
Παρά το γεγονός πως εδώ δεν υπάρχει παραδοσιακή τετρακίνηση, το Renegade συμπεριφέρεται ακριβώς έτσι. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται άψογα με τον βενζινοκινητήρα, παρέχοντας πάντα την ιδεατή ποσότητα ροπής στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση. Μέχρι και 4WD Lock και 4WD Low επιλογές υπάρχουν, για ταχύτητες έως 15 χλμ./ώρα και πολύ απότομες κλίσεις (πλάγιες και κατακόρυφες). Τροχό θα κρεμάσει μόνο αν καβαλήσεις ογκόλιθο ή βρεθείς διαγώνια σε λοφίσκο, δίχως να προβληματιστεί στο ελάχιστο. Ακόμα και με 3 τροχούς στο έδαφος και το αυτοκίνητο σταματημένο, η επιλογή του κατάλληλου προγράμματος λειτουργίας θα σε βγάλει από τη δύσκολη θέση χωρίς δράματα.
Εντός δρόμου, όπου και θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του, το σκληροτράχηλο Renegade επίσης παρουσιάζεται όπως το περιμένεις. Παρότι γρήγορο στην ευθεία, δεν έχει διάθεση να ακολουθήσει τέτοιο ρυθμό στις στροφές. Κλίσεις θα πάρει μπόλικες, δίχως να γίνουν υπερβολικές, αλλά τα μεικτά ελαστικά και το πολύ ελαφρύ τιμόνι (ακόμα και στη ρύθμιση Sport) σε αποθαρρύνουν. Η πρόσφυση φτάνει πολύ ικανοποιητικά επίπεδα και όταν εξαντληθεί, γίνεται προοδευτικά. Απλά, η μαλακή ανάρτηση προσανατολίζεται στην άνεση και το off roading. Κάτι που φαίνεται στις ανωμαλίες και τον αυτοκινητόδρομο, όπου το Renegade περνάει από αμφότερες τις καταστάσεις ευθύβολα και δίχως προβληματισμό.
(+) Απόδοση υβριδικού συστήματος, επιδόσεις, κατανάλωση, εξοπλισμός, σχεδίαση, άνεση ανάρτησης, τετρακίνηση, εκτός δρόμου ικανότητες
(-) Ρηχός χώρος αποσκευών, ομαλότητα στις αλλαγές των σχέσεων