H Hyundai πέτυχε πριν λίγες μέρες ένα αυτοκρατορικό «1-2-3» στο Ράλλυ Ακρόπολις, επικρατώντας ολοκληρωτικά του ανταγωνισμού και αποκτώντας τεράστιο πλεονέκτημα για την κατάκτηση τόσο του πρωταθλήματος Κατασκευαστών, όσο και του Οδηγών. Πριν τους τίτλους και τις νίκες, όμως, θυμάται κανείς πως ξεκίνησαν οι Κορεάτες στο WRC; Τότε που έτρεχαν με «πρησμένα» Accent;
Η φίρμα από τη Σεούλ είχε παρουσία -πολύ πετυχημένη μάλιστα- στις ειδικές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος από τα τέλη της δεκαετία του 90, όταν το Coupe Kit Car κέρδιζε αγώνες στο πρωτάθλημα F2 (από εκεί που ξεκίνησε και η Citroen, με την μπροστοκίνητη Xsara, πριν γίνει μονοπώλιο στο WRC), φτάνοντας μέχρι τη 2η θέση της τελικής κατάταξης, το 1999.
Η απόφαση για την άνοδο στη μεγάλη κατηγορία είχε ήδη παρθεί, με το αυτοκίνητο που θα συμμετείχε το 2000 να δοκιμάζεται από την προηγούμενη χρονιά. Προς έκπληξη όλων αυτό δεν ήταν το Coupe, αλλά το Accent! H τότε ολοκαίνουργια 2η γενιά του κορεατικού best seller επιλέχθηκε αφενός λόγω καλύτερης χωροταξίας, αφετέρου για να προμοταριστεί γενικά το μοντέλο και η εικόνα της εταιρίας. Η Hyundai World Rally Team και η βρετανική Motor Sport Developments (MSD) συνεργάστηκαν για την εξέλιξη του αυτοκινήτου, με το δίδυμο της επιτυχίας από το Coupe Kit Car να αναλαμβάνει τα πηδάλια του Accent WRC, που παρουσιάστηκε στα αγωνιστικά χρώματα της εταιρίας (ταυτόσημα με αυτά της σημαίας της Νοτίου Κορέας).
Οι Kenneth Eriksson και Alister McRae πήραν θέση στο κουμάντο των 300 ίππων και 520 Nm του 2λιτρου τούρμπο κινητήρα, με τους στόχους της πρώτης σεζόν να τίθενται μετριοπαθώς -αλλά και ρεαλιστικά. Μπορεί η εξασφάλιση της χορηγίας από την Castrol να έκανε «μπαμ», όμως με τα Peugeot 206, Ford Focus και Subaru Impreza WRC, μαζί με το Mitsubishi Lancer Evo VI Group A, να «σκοτώνονται» το καλύτερο που μπορούσε να ελπίζει το Accent ήταν να ξεπεράσει τα Seat Cordoba και Skoda Octavia WRC. Ωστόσο, ο πιο αληθοφανής στόχος ήταν η αποφυγή της τελευταίας θέσης. Κάτι που κατάφερε στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, παίρνοντας την 4η θέση στο Ράλλυ Αυστραλίας και βάζοντας από κάτω τους Τσέχους στην ισοβαθμία (αμφότερες οι ομάδες με 8 πόντους, η Hyundai από πάνω λόγω καλύτερων αποτελεσμάτων).
Το 2001 είχαμε επανάληψη του έργου, με Accent και Octavia να ισοβαθμούν εκ νέου (με 17 πόντους), αλλά το Skoda να παίρνει τη ρεβάνς. Το Accent WRC3, που ετοιμάστηκε για το 2002, έφερε αναβαθμίσεις στην αεροδυναμική και την ανάρτηση, διαθέτοντας παράλληλα ενεργό μπροστά διαφορικό. Στο δυναμικό της ομάδας είχε προστεθεί και ο 4 φορές κάτοχος του τίτλου, Juha Kankkunen! Η Hyundai έκανε ρελάνς, αφήνοντας πίσω της όχι μόνο τη Skoda, αλλά και τη Mitsubishi που τερμάτισε τελευταία με το Lancer Evo WRC, στην πιο «μαύρη» σελίδα της αγωνιστικής ιστορίας της.
Εκ διαμέτρου αντίθετη εικόνα το 2003, όταν οι περικοπές στο μπάτζετ οδήγησαν σε απόσυρση της ομάδας 4 αγώνες πριν την ολοκλήρωση της σεζόν, τερματίζοντας φυσιολογικά στην τελευταία θέση. Χρειάστηκαν 11 χρόνια για να επιστρέψει η Hyundai στο WRC, με το i20, και άλλα 5 για να κατακτήσει τον πρώτο της τίτλο και να λογίζεται πλέον ως υπερδύναμη στο χώρο!