Ένας με έναν οι κατασκευαστές αλλάζουν γνώμη για τα ηλεκτρικά, παραδεχόμενοι ότι έκαναν λάθος όταν έλεγαν για πλήρη μεταστροφή στην ηλεκτροκίνηση, αμιγώς EV γκάμες και τα σχετικά. Η Ford είναι ο πιο πρόσφατος στις αλλαγές ρότας, αναγνωρίζοντας πως οι στόχοι που έθεσε πριν λίγα χρόνια παραήταν αισιόδοξοι.
Ο CΟO του τμήματος Model E του «Μπλε Οβάλ», Marin Gjaja, μίλησε σε βρετανικά Μέσα για την εξέλιξη της κατάστασης γύρω από την απήχηση των ηλεκτρικών, δίχως να κρυφτεί πίσω από τις λέξεις: «Πιστεύω ότι οι καταναλωτές μίλησαν. Το παρακάναμε με τους στόχους πωλήσεων, ήμασταν πολύ αισιόδοξοι για τα ηλεκτρικά στην Ευρώπη. Δεν βλέπω την αλλαγή σε φουλ ηλεκτρική γκάμα μέχρι το 2030, όπως αρχικά υπολογίζαμε, να είναι η καλύτερη λύση είτε για εμάς, είτε για τους αγοραστές». Η συγκεκριμένη ανακοίνωση είχε γίνει το 2021, με τη Ford να προσέβλεπε σε μια γκάμα μόνο με EV ως το τέλος της δεκαετίας. Μέσα σε 3 μόλις χρόνια από τότε, όμως, τα δεδομένα της αγοράς έχουν διαφοροποιηθεί άρδην.
Ο Gjaja ομολόγησε πως η χαμηλή αποδοχή των EVs από το αγοραστικό κοινό, αλλά και το υψηλό κόστος παραγωγής τους (που ανεβάζει τις τιμές) είναι υπεύθυνα για τις νέες στρατηγικές, οι οποίες θέλουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να συνεχίζουν και πέρα από το 2030. Ο λόγος; Πολύ απλά, γιατί έτσι μας αρέσει: «Ο κόσμος θέλει αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ. Αν ζητήσει περισσότερα plug-in υβριδικά ή ηλεκτρικά, θα τα προσφέρουμε». Αυτή τη στιγμή η ευρωπαϊκή γκάμα επιβατικών της Ford αποτελείται από 3 πλήρως εξηλεκτρισμένα μοντέλα: Mustang Mach-E, Explorer EV και νέο Capri. Για το μέλλον το μόνο που διαφαίνεται, τουλάχιστον προς το παρόν, είναι η ηλεκτρική εκδοχή του Puma.