Η εξερευνήτρια Lexie Alford (@LexieLimitless) κατέκτησε σήμερα το επίσημο ρεκόρ του πρώτου ανθρώπου που έκανε τον γύρο του κόσμου με ηλεκτρικό όχημα, χρησιμοποιώντας το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Ford Explorer. Για να γιορτάσει το όλο εγχείρημα, γνωστό ως Charge Around The Globe, η Ford επιβεβαίωσε τόσο τις τιμές όσο και τις προδιαγραφές της γκάμας του νέου EV της. Έτσι, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που έκανε τον γύρο του κόσμου, είναι τώρα διαθέσιμο για παραγγελία.
Στο απίστευτο ταξίδι του, το νέο Ford Explorer διέσχισε 6 ηπείρους, πέρασε από 27 χώρες και διένυσε περισσότερα από 30.000 χιλιόμετρα, όλα καταναλώνοντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια. Το όχημα που χρησιμοποίησε η Lexie Alford στο συγκεκριμένο ταξίδι ήταν μια έκδοση προ-παραγωγής του Ford Explorer. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού χρησιμοποίησε μια ποικιλία από λύσεις φόρτισης – από επιτοίχιες πρίζες AC 2,2 kW και ταχυφορτιστές DC μέχρι και φορητή μπαταρία.
Το Ford Explorer διατίθεται με μία επιλογή συστημάτων μετάδοσης κίνησης με έναν κινητήρα εγκατεστημένο στους πίσω τροχούς (RWD) ή εναλλακτικά με δύο κινητήρες και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD). Και οι δύο διατάξεις χρησιμοποιούν μια μπαταρία ιόντων λιθίου νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) εκτεταμένης χωρητικότητας (extended range 77 kWh) που επιλέχθηκε για την ενεργειακή της πυκνότητα, την ισχύ και την απόδοση της σε ευρωπαϊκά κλίματα – από τη Σκανδιναβία έως και τη Μεσόγειο. Μια έκδοση με έναν κινητήρα και κίνηση στους πίσω τροχούς (RWD) σε συνδυασμό με μπαταρία NMC τυπικής χωρητικότητας (standard range) θα είναι επίσης διαθέσιμη σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Το 2κίνητο Explorer με το μονό ηλεκτροκινητήρα των 286 ίππων και 545 Nm ροπής επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 6,4 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 180 χλμ./ώρα. Με μεικτή κατανάλωση 13,9 kWh/100 χλμ. η αυτονομία φτάνει τα 602 χιλιόμετρα, ενώ η μπαταρία μπορεί να αναπληρώσει την ενέργειά της με φόρτιση DC από 10-80% σε περίπου 26 λεπτά. Στο 4κίνητο η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 340 ίππους και τα 545 Nm ροπής, με 0-100 χλμ./ώρα σε 5,3 δλ. (τελική 180 χλμ./ώρα), με μεικτή κατανάλωση 15,7 kWh/100 χλμ. και αυτονομία ότι 566 χλμ.
Στο βασικό εξοπλισμό του νέου Explorer περιλαμβάνονται -μεταξύ άλλων- θερμαινόμενο τιμόνι και εμπρός καθίσματα, κάθισμα οδηγού με λειτουργία μασάζ και ασύρματη φόρτιση κινητού. Το πρωτοποριακό εσωτερικό του νέου Explorer περιλαμβάνει σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα και μια κομψή soundbar ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν τον ήχο που παίζουν συσκευές που είναι συνδεδεμένες ασύρματα μέσω Android Auto και Apple CarPlay. Η έκδοση Premium εξοπλίζεται με ηχοσύστημα B&O με 10 ηχεία και ατμοσφαιρικό εσωτερικό κρυφό φωτισμό. Επίσης, αντί για τα χαρακτηριστικά φώτα LED με Auto High Beam της έκδοσης Style, η έκδοση Premium διαθέτει φωτιστικά σώματα Dynamic Matrix LED με Glare-Free Highbeam.
Το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Explorer – το πρώτο όχημα που θα συναρμολογείται στην Κολωνία, στο Ford Cologne EV Centre, μετά από επένδυση ύψους 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων – θα διατίθεται από 43.700 ευρώ με την μπαταρία τυπικής χωρητικότητας Standard Range των 52 kWh και τους 170 ίππους (35.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση – διαθέσιμο για παραγγελία αργότερα μέσα στη χρονιά) και από 48.700 ευρώ με την μπαταρία εκτεταμένης χωρητικότητας Extended Range των 77 kWh με 285 ίππους (40.700 ευρώ με την κρατική επιδότηση – άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία). To 4κίνητο των 340 ίππων με την μπαταρία των 79 kWh ξεκινά από τις 57.200 ευρώ (49.700 ευρώ με την επιδότηση).