Η Rolls-Royce αποκάλυψε το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της, μέσω της Spectre, που έρχεται να βάλει τη βρετανική εταιρία στα χνάρια της ηλεκτροκίνησης, περισσότερα από 120 χρόνια αφότου ο ιδρυτής της εταιρίας, Charles Rolls, διατύπωσε για πρώτη φορά την ιδέα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
Σχεδιαστικά η Spectre των 5.423 χλστ. μήκους, 2.080 χλστ. πλάτους και 1.559 χλστ. ύψους, αντλεί έμπνευση από τις Wraith και Phantom Coupe, αν και φαίνεται χαμηλότερη και φαρδύτερη από αμφότερες. Η χαρακτηριστική μάσκα είναι και εδώ παρούσα, στην πιο φαρδιά εφαρμογή σε Rolls-Royce παραγωγής και εντελώς κλειστή εδώ, φωτιζόμενη παράλληλα από 22 LED. To «Spirit of Ecstasy» δεν θα μπορούσε να λείπει, ούτε τα παραλληλόγραμμα φωτιστικά σώματα. Οι λεπτές λωρίδες αφορούν τα LED ημέρας, καθώς τα κυρίως φανάρια κρύβονται πιο χαμηλά, σε ειδικά σχεδιασμένες εσοχές. Μια τακτική που, όπως ολόκληρη η προσέγγιση στη διαμόρφωση των γραμμών, χρήζουν τη Spectre ως την πιο αεροδυναμική Rolls όλων των εποχών, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,25.
Οι τροχοί των 23 ιντσών επίσης έχουν σχεδιαστεί με βάση τη μείωση της αεροδυναμικής αντίστασης, ούσες παράλληλα οι μεγαλύτερες που έχουν μπει σε Rolls παραγωγής εδώ και 100 χρόνια! Το μεταξόνιο των 3.210 χλστ. είναι από τα μεγαλύτερα που συναντάμε σε δίθυρο αυτοκίνητο, εξασφαλίζοντας αρχοντικούς χώρους για 4 ενήλικες στο εσωτερικό, όπου εννοείται κυριαρχεί η πολυτέλεια και οι μοναδικές λεπτομέρειες. Στην κεντρική οθόνη αφής και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων προστίθεται μια έξτρα οθόνη, μπροστά από το συνοδηγό, την ώρα που σχεδόν 5.000 (4.796) λαμπάκια LED φροντίζουν για τον ambient φωτισμό της καμπίνας, δίχως να προσμετράται σε αυτά η φωτιζόμενη λωρίδα του ταμπλό.
Το στήσιμο της Spectre τελειοποιήθηκε στη νότια Γαλλία, προκειμένου να δίνει την αίσθηση «μαγικού χαλιού» και να εξασφαλίζει ακούραστα ταξίδια μεταξύ κοσμοπολίτικων περιοχών, όπως η απόσταση Νίκαιας – Σεν Τροπέ. Για να το πετύχουν, οι μηχανικοί τοποθέτησαν αερανάρτηση και ηλεκτρονικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές, που αποσυνδέονται αυτόματα στην ευθεία και επανασυνδέονται μόλις αρχίσουν οι στροφές. Μέρος του πακέτου είναι και η τετραδιεύθυνση, που αναλαμβάνει να προσδώσει ευελιξία σε μια κατασκευή 5 μέτρων και σχεδόν 3 τόνων (2.975 κιλά). Ένα βάρος που προκύπτει παρά την ύπαρξη αλουμινένιου πλαισίου (30% πιο άκαμπτο από οποιαδήποτε άλλη Rolls-Royce), πάνω στο οποίο ενσωματώνεται η τεράστια μπαταρία των 700 κιλών!
Τεχνικά χαρακτηριστικά για τη συστοιχία δεν ανακοινώνονται, αλλά δεδομένου του υψηλότατου βάρους και της αυτονομίας των 520 χλμ. που προσδίδει στη Spectre, σίγουρα μιλάμε για πολύ πάνω από 100 kWh. Στοιχεία δεν αναφέρονται ούτε για το πόσοι ηλεκτροκινητήρες αναλαμβάνουν την κίνηση της EV αριστοκράτισσας, λέγοντας μόνο πως η ισχύς φτάνει τα 580 άλογα και 900 Nm, ικανά να επιταχύνουν το βαρύ αυτοκίνητο στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,5 δλ.
Η Spectre θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στο τέλος του 2023, τοποθετούμενη τιμολογιακά μεταξύ Cullinan και Phantom.