Πιο κουπέ και μεγαλύτερη η νέα BMW X2

H BMW X2 περνά στη δεύτερη γενιά της, υιοθετώντας πληθώρα αλλαγών και αναβαθμίσεων στο αμάξωμα, το πλαίσιο, το εσωτερικό και την τεχνολογία. Για πρώτη φορά και ηλεκτρική, μέσα από την iX2. Να πάρουμε τα πράγματα ένα-ένα.

Εμφανισιακά βλέπουμε ένα εντελώς διαφορετικό πρόσωπο, αλλά και μετόπισθεν, συνοδεία σεβαστής αύξησης στο μήκος. Η νέα X2 φτάνει τα 4.554 χλστ. σε μήκος και ξεπερνά την απερχόμενη κατά 194 χλστ., ανεβαίνοντας έτσι πάνω από τα 4.5 μέτρα. Το μεταξόνιο εκτείνεται σε 2.692 χλστ. (+22 χλστ.)  και το πλάτος στα 1.844 χλστ. (+21 χλστ.), την ώρα που το ύψος δεν υπερβαίνει το 1,59 μ. (+64 χλστ.). Τα εμπρός φωτιστικά σώματα και η μάσκα δανείζονται στοιχεία από τη νέα X1, στην οποία και βασίζεται η X2 MK2, ωστόσο τη μεγάλη διαφορά κάνουν τα πίσω. Πολύ μεγαλύτερα από πριν και διαφορετικά σε σχεδίαση, με δυο έντονες ακμές στο κάτω μέρος και εντυπωσιακά LED γραφικά, έρχονται να δέσουν με τους φαρδείς ώμους και το αεροδυναμικό «σβήσιμο» της οροφής. Ειδικά στην κορυφαία M35i υπάρχει και μια ευμεγέθης αεροτομή, που διαμορφώνει ξεκάθαρα το πίσω μέρος σε πρότυπα κουπέ-SUV.

H Χ2 Μ35i εξάλλου δεν θέλει παραπάνω από μια ματιά για να ξεχωρίσει. Ο επιθετικός προφυλακτήρας και οι φιμέ ενθέσεις σε φανάρια-μάσκα μπροστά, οι μαύρες 21άρες ζάντες, οι μπλε δαγκάνες/τρυπητές δισκόπλακες πίσω από αυτές και οι ποδιές στο προφίλ, όπως φυσικά και η τριπλέτα spoiler-διαχύτη-τετραπλών απολήξεων, δίνουν κατευθείαν το στίγμα της κορυφαίας έκδοσης.

Το ίδιο συμβαίνει στο εσωτερικό, μέσω των μπάκετ καθισμάτων, των φιλέτων ανθρακονημάτων, των διαφορετικών γραφικών σε infotainmet-ψηφιακό πίνακα οργάνων, του συνδυασμού δέρματος-alcantara παντού και των μπλε ραφών. Οι απλές X2 από την άλλη, επωφελούνται από την ενιαία διάταξη Curved Display, που περιβάλλει το άνω τμήμα του ταμπλό με συνολικά σχεδόν 22 ίντσες οθόνης (10,25 ο πίνακας οργάνων, 10,7 το σύστημα πολυμέσων). Η καμπίνα μεταφέρεται σχεδόν αυτούσια από την X1, όπως και το λειτουργικό σύστημα OS 9 μαζί με την 9η εκδοχή του iDrive. Τεράστια διαφορά συγκριτικά με την απερχόμενη εντοπίζουμε στους χώρους, ιδιαίτερα σε εκείνους για τις αποσκευές, καθώς το πορτμπαγκάζ έχει σχεδόν 100 λίτρα παραπάνω και φτάνει συνολικά τα 560 (από 470), φτάνοντας μέχρι τα 1.470 λίτρα κατόπιν αναδίπλωσης των καθισμάτων (από 1.355). Πολύ καλά τα πηγαίνει και η iX2, με 525-1.400 λίτρα.

Στο μηχανικό σκέλος τώρα, έχουμε τρεις επιλογές με κινητήρα εσωτερικής καύσης (2 βενζίνης, 1 ντίζελ) και την αμιγώς ηλεκτρική. Η Χ2 sDrive18d ανοίγει τη γκάμα, με 150 ίππους από τον 2.0λιτρο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα και κατανάλωση 5,1-5,4 λίτρα/100 χλμ. (133-145 γρ./χλμ. CO2). H sDrive20i είναι η επόμενη στην ιεραρχία, με 170 ίππους από τον 1.500άρη τρικύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα και τον ηλεκτροκινητήρα του 48βολτου mild hybrid συστήματος (156 άλογα + 19), σε μια μέση κατανάλωση 6,0-6,5 λίτρα/100 χλμ. (136-148 γρ./χλμ. CO2). Στην κορυφή παίρνει θέση η μοναδική τετρακίνητη M35i xDrive, όπου ο 2.0λιτρος τετρακύλινδρος TwinPower αποδίδει 300 ίππους και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,4 δλ. (7,7-8,0 λίτρα/100 χλμ., 174-181 γρ./χλμ. CO2). Όλες συνδυάζονται αποκλειστικά με 8άρι αυτόματο κιβώτιο.

Τετρακίνητη είναι και η ηλεκτρική iX2 xDrive30, όπου οι δυο ηλεκτροκινητήρες παράγουν συνδυαστικά 313 άλογα και προσφέρουν 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6 δλ., μαζί με αυτονομία 417-449 χλμ. Σε αυτό παίζει ρόλο και ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας Cd 0,25, τη στιγμή που η μπαταρία των 64,8 kWh μπορεί να φορτίσει από 10 στο 80% μέσα σε 29 λεπτά, κατόπιν μεσολάβησης ταχυφορτιστή. Με το onboard φορτιστή των 11 kW, το 0-100% ολοκληρώνεται σε 6 ώρες.

 

Get it on Google Play Download on the App Store