Νέες BMW Σειρά 5 & i5 Touring ως 601 ίππων

H BMW παρουσίασε τις πιο οικογενειακές Σειρά 5 και i5, δίνοντας παράλληλα στις εκδόσεις Touring τον τίτλο του «σιωπηρού δολοφόνου». Πώς κερδίζουν τα νέα estate από το Μόναχο αυτό τον χαρακτηρισμό; Μέσω της ισχύος, που κατά περίσταση μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 600 άλογα!

Η station wagon 5άρα ξεχωρίζει μονομιάς αφενός από το σχήμα του αμαξώματος, αφετέρου από τις σημαντικά μεγαλύτερες διαστάσεις σε σχέση με την προκάτοχο. Το μήκος φτάνει τα 5.060 χλστ. (+99 χλστ.), το πλάτος τα 1.900 χλστ. (+32 χλστ.), το ύψος τα 1.515 χλστ. (+17 χλστ.) και το μεταξόνιο τα 2.995 χλστ. (+20 χλστ.), «ματσάροντας» ακριβώς τα νούμερα της τετράθυρης G60. Παρόλα αυτά, ο διαφορετικός τρόπος διαμόρφωσης του πίσω μέρους δίνει στην estate G61 50 λίτρα επιπλέον χωρητικότητα στο πορτμπαγκάζ (570 λίτρα αντί 520), το οποίο μπορεί να φτάσει μέχρι τα 1.700 λίτρα (κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων).

 

 

Πέραν της αυξημένης πρακτικότητας, το εσωτερικό ξεχωρίζει για το φαντασμαγορικό του υπόβαθρο. Η ενιαία διάταξη των οθονών είναι παρούσα, με 12,3 ίντσες μπροστά από τον οδηγό και 14,9 ίντσες ακριβώς δίπλα, για ένα σύστημα πολυμέσων που προσφέρει μέχρι online gaming! Το λειτουργικό σύστημα iDrive 8.5 υποστηρίζει την τελευταία λέξη συνδεσιμότητας, παρέχοντας στους επιβάτες τη δυνατότητα παρακολούθησης προγραμμάτων σε πλατφόρμες streaming ή παιχνιδιού μέσω διαδικτύου, με ταχύτητες 5G μάλιστα (όταν το αυτοκίνητο είναι ακινητοποιημένο, εννοείται). Το head up display προσφέρει περιβάλλον επαυξημένης πραγματικότητας (προαιρετικά), ενώ ακόμα μια πρεμιέρα συνιστούν οι πλήρως vegan επενδύσεις και τα αντίστοιχα υλικά.

Στο θέμα των κινητήρων τώρα, οι Βαυαροί προσφέρουν ό,τι μπορεί να ζητήσει κανείς – αρκεί να είναι 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο. Στην Ευρώπη η νέα 5άρα περιορίζεται μόνο στα 2.0 λίτρα, σε δυο μόλις εκδόσεις ντίζελ: Οι 520d και 520d xDrive διαθέτουν 197 ίππους και 400 Nm, απαιτώντας κατά μέσο όρο 5.3-5.9/5.7-6.2 λίτρα ανά 100 χλμ. αντίστοιχα (141-154 και 149-163 γρ./χλμ. οι εκπομπές CO2). To ήπιο υβριδικό σύστημα των 48 βολτ είναι στάνταρ, όπως και το 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Την άνοιξη του 2024 θα προστεθούν οι plug-in υβριδικές 530e και 530e xDrive, με κατανάλωση 0,7-0,9 λίτρα/0,8-1,1 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές CO2 στα 16-20/18-23 γρ. ανά χλμ., δίχως ακόμα να αναφέρονται λεπτομέρειες για το κινητήριο σύνολο.

Η i5 από τη μεριά της εξοπλίζεται με μονό ή διπλό ηλεκτροκινητήρα, ως eDrive 40 και M60i xDrive αντίστοιχα. Η βασική επιλογή αποδίδει 340 ίππους και 430 Nm, επιταχύνοντας στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 6,1 δλ. και μέχρι τα 193 χλμ./ώρα, όπου επεμβαίνει ο ηλεκτρονικός περιοριστής. Η κορυφαία M60i είναι τετρακίνητη και δικινητήρια, παρέχοντας 601 ίππους και 820 Nm στο δεξί πόδι του οδηγού. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονται σε 3,9 δλ. και η τελική περιορίζεται μεν ηλεκτρονικά, αλλά όχι πριν τα 230 χλμ./ώρα. Η μπαταρία είναι κοινή, με χωρητικότητα 81,2 kWh, τοποθετώντας τη μέγιστη αυτονομία στα 445-506 χλμ. για την M60i xDrive και τα 483-560 χλμ. για την eDrive 40, με τη λειτουργία Max Range να προσφέρει έως 25% παραπάνω, απενεργοποιώντας όσα συστήματα δεν χρειάζονται (κλιματισμό, ηχοσύστημα κλπ).

Get it on Google Play Download on the App Store