Από τη Ferrari το περιμέναμε, από την Aston Martin μας ήρθε. Ο κόσμος έχει πλέον νέο πάροικο στο θρόνο των SUVs, από όπου καθαιρείται η Lamborghini Urus και δίνει τη θέση της στην DBX707.
Η κορυφαία DBX αποκτά ακόμα περισσότερη επιθετικότητα μέσω της μεγαλύτερης μάσκας και του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα, ο οποίος φιλοξενεί μεγαλύτερες εισαγωγές και νέα LED ημέρας, μαζί με έντονο splitter. Αλλαγές όχι μόνο για τη βελτίωση της αεροδυναμικής, αλλά και την ψύξη του κινητήρα, του κιβωτίου και των φρένων.
Στο προφίλ κυριαρχούν οι ζάντες των 22 (στάνταρ) ή 23 (προαιρετικά) ιντσών, που ενισχύουν τόσο την εμφάνιση όσο και το στήσιμο του βρετανικού υπερ-SUV. Οι μεγάλες πλαϊνές ποδιές χαρακτηρίζονται από το τελείωμα των ακροπτερυγίων τους, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακή είναι η διαμόρφωση του διαχύτη που αντλεί επιρροές από τα μονοθέσια της Formula 1. Ο ανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας επίσης φιλοξενεί ακροπτερύγια, όπως και τετραπλές απολήξεις για την εξάτμιση, ενώ η οροφή εξοπλίζεται με αεροτομή διπλού χείλους εκφυγής.
Στο εσωτερικό τα πάντα καλύπτονται από δέρμα και alcantara, με τα Sport καθίσματα να συγκαταλέγονται στο βασικό εξοπλισμό και να ντύνονται στο γαλάζιο χρώμα του αμαξώματος. Η κεντρική κονσόλα φέρει επιπλέον διακόπτες για τη λειτουργία της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, της εξάτμισης και των προγραμμάτων του κιβωτίου, διευκολύνοντας την ευχρηστία. Σε αντίθεση με την απλή DBX, στην DBX707 ο οδηγός δεν χρειάζεται να περιηγηθεί στο μενού του συστήματος πολυμέσων για τις ανάλογες ρυθμίσεις. Πατάει (τα κουμπιά) και «πετάει».
Κάτι που για λίγο δεν κάνει κυριολεκτικά, καθότι οι Άγγλοι δημιούργησαν μια κατασκευή ιστορικών επιπέδων από πλευράς επιδόσεων και απόδοσης. Ο 4.0 V8 twinturbo της Mercedes-AMG απέκτησε μεγαλύτερα τούρμπο, νέα εξάτμιση και επαναπρογραμματισμένο εγκέφαλο, κερδίζοντας 157 ίππους και 230 Nm σε σχέση με την απλή DBX. Πόσο είναι το μέγεθος του «στάβλου»; Μια τιμή 707 ίππων και 900 Nm ροπής, που θα συνιστούσε επίδοση-ρεκόρ για SUV παραγωγής, αν δεν υπήρχε το Dodge Durango SRT Hellcat των 710 ίππων! Ενδεικτικά η Urus αποδίδει 650 ίππους και 850 Nm, ενώ η Bentley Bentayga Speed 6.0 W12 635 ίππους και 900 Nm. Η DBX707, πάντως, θέτει στάνταρ όλων των εποχών στον τομέα που μετράει περισσότερο για την κατηγορία: της ταχύτητας.
Το βρετανικό υπερ-SUV ανακοινώνεται στα 310 χλμ./ώρα τελικής και τα 3,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, τοποθετούμενο σε αμφότερες τις μετρήσεις στην κορυφή των SUV παραγωγής μέχρι σήμερα! Μέχρι πρότινος τα ρεκόρ ανήκαν στις Bentayga Speed (306 χλμ./ώρα) και Urus (3,6 δλ.). Η Aston Martin έχει ενισχύσει το σασί, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο και το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, αναθεωρώντας παράλληλα το λογισμικό της επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης, του τιμονιού, του συστήματος τετρακίνησης και των λοιπών ηλεκτρονικών συστημάτων. Απώτερος σκοπός η επίτευξη πρωτοφανούς για την κατηγορία ρυθμού κίνησης όχι μόνο στην ευθεία, αλλά και τις στροφές. Εξ ου τα στάνταρ κεραμικά δισκόφρενα 420 χλστ. εμπρός και 390 χλστ. πίσω, με εξαπίστονες δαγκάνες.
Οι πρώτες DBX707 θα παραδοθούν στο δεύτερο τρίμηνο του έτους, με αρχική τιμή στις Η.Π.Α. τις 232.000 δολάρια (205.850 ευρώ) – ακριβότερα από την Urus, αλλά φθηνότερα από την Bentayga Speed.